Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

voorvork verliest lucht

cubemeister
Forum-lid

cubemeister 07 aug 2009 14:35

Afgelopen zondag een stevige rit gemaakt op mijn mountainbike met manitou R7 voorvork. Omdat ik de fiets nog niet zo lang heb was ik nog wat aan het spelen met de luchtdruk in de vork. had er een week daarvoor 90 psi ingedaan en toen 50 km gefietst in het bos. zondag een rit van 70 km gedaan in slecht weer met veel modder. 20 km voor het einde kwam ik erachter dat ik nog 3 a 4 cm veerweg (het is een 80mm vork) over had. bij thuiskomst vork weer opgepomt op 105 psi. en zo staat hij nou al de hele week. heb een aantal keer de vork flink op en neer gepompt maar hij verliest geen druk. zou het kunnen dat er rubbers stuk zijn zodat de vork als hij flext of zijwaarts onder druk komt lucht verliest. ik had al bedacht dat servicen misschien goed is. maar vroeg me af wat daar de kosten ongeveer van zijn. de vork loopt dus niet heel hard leeg maar heeft zondag dus wel 40 psi verloren. heb nog niet echt ervaring met een dergelijke vork dus alle advies en meningen zijn welkom.
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr

franske71
Forum-lid

franske71 08 aug 2009 03:58

Hoe oud is de vork?
Mijn LBS stuurt hem op voor een service beurt, kost dan wel 70 euro (met verzenden erbij)

cubemeister
Forum-lid

cubemeister 09 aug 2009 16:23

vork is van vorig jaar maar nog weinig km's gemaakt, fm hier in de buurt is manitou service point dus dat is het probleem niet. maar ik vind het raar dat het eenmalig was. vork verliest namelijk zero lucht tot nu toe, paar x stukje op de weg flink op de vering staan stampen.
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr

Plaats reactie