merida hfs 3000 met hs33
-
- Forum-lid
Niks mis mee!
Ikzelf heb iets meer als een half jaar geleden ook naar deze fiets gekeken. Voor mij ging het uiteindelijk tussen een specialized stumpjumper en een stevens manic (de laatste is het geworden.
De reden dat de hfs3000 afviel waren de remmen magura louise vs shimano xt en de 100mm vork ipv 80mm (al heb je hier in nl daar meer dan genoeg aan).
Maar als je graag de hs33 remmen wilt lijkt me dit een prima keuze.
Ikzelf heb iets meer als een half jaar geleden ook naar deze fiets gekeken. Voor mij ging het uiteindelijk tussen een specialized stumpjumper en een stevens manic (de laatste is het geworden.
De reden dat de hfs3000 afviel waren de remmen magura louise vs shimano xt en de 100mm vork ipv 80mm (al heb je hier in nl daar meer dan genoeg aan).
Maar als je graag de hs33 remmen wilt lijkt me dit een prima keuze.
-
- Forum-lid
Toevallig ook al naar een cube reaction gekeken? Is namelijk ook leverbaar met HS33
http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/REA ... .htm#anker
Laulau schreef:Ziet er erg netjes uit! Bijzondere reden niet aan schijven te willen, behalve wellicht het prijskaartje?
heb van vele mensen reeds vernomen dat schijfremmen (de blokjes dan) enorm snel slijten. Je zou er ook niet meer mee verder kunnen als ze door bv. een val een beetje geraakt zijn. Ook zouden ze gemakkelijk 'aanslepen' als er bijvoorbeeld teveel modder of water is.
Ik denk zelf ook dat de hs33 voldoende remt en dat de remblokjes eenvoudig snel te vervangen zijn. Alleen vraag ik me af of de velg niet extra verslijt door de grote druk.
gaisdergerman schreef:Toevallig ook al naar een cube reaction gekeken? Is namelijk ook leverbaar met HS33
ja daar heb ik ook naar gekeken. Eigenlijk vind ik de Cube mooier. Hoe vergelijk je beide fietsen? Wat is de beste fiets? Of zijn ze zeer gelijkaardig?
-
- Forum-lid
Houd er wel rekening dat de uitvoering met hs33 alleen in het zwart leverbaar is.
Verder verschillen ze niet heel veel van elkaar. De cube heeft een fox100 RL voorvork, slx shifters en mindere velgen en een iets goedkopere ketting. Voor de rest zie ik weinig verschillen.
De cube is ook wat goedkoper dus je zou hem wat op kunnen waarderen. Succes met de keuze!
Verder verschillen ze niet heel veel van elkaar. De cube heeft een fox100 RL voorvork, slx shifters en mindere velgen en een iets goedkopere ketting. Voor de rest zie ik weinig verschillen.
De cube is ook wat goedkoper dus je zou hem wat op kunnen waarderen. Succes met de keuze!
gaisdergerman schreef:Houd er wel rekening dat de uitvoering met hs33 alleen in het zwart leverbaar is.
maakt dat wat uit? een 100rl of een 80rl Fox vork?
Het prijsverschil tussen beide fietsen is 50 euro (waar ik kan kopen). Dan zal de Merida wel een betere optie zijn, denk ik.
mouse schreef:Laulau schreef:Ziet er erg netjes uit! Bijzondere reden niet aan schijven te willen, behalve wellicht het prijskaartje?
heb van vele mensen reeds vernomen dat schijfremmen (de blokjes dan) enorm snel slijten. Je zou er ook niet meer mee verder kunnen als ze door bv. een val een beetje geraakt zijn. Ook zouden ze gemakkelijk 'aanslepen' als er bijvoorbeeld teveel modder of water is.
Ik denk zelf ook dat de hs33 voldoende remt en dat de remblokjes eenvoudig snel te vervangen zijn. Alleen vraag ik me af of de velg niet extra verslijt door de grote druk.
Schijfremmen: Ik heb op mijn vorige fiets voor het eerst schijfremmen gehad (Avid Juicy 3). Aanlopen/piepen kwam vaak voor. En daar ben ik geen fan van.
Nu dus voor een fiets met HS33 gekozen en die bevallen goed. Remkracht is voldoende (zeker hier in NL). Blokken vervangen is een fluitje van een cent! Wat betreft slijtage; Zover ik weet slijten ze niet véél meer dan met normale V-Brakes. Maar de tijd zal het leren.
.Jeroen. schreef:
Schijfremmen: Ik heb op mijn vorige fiets voor het eerst schijfremmen gehad (Avid Juicy 3). Aanlopen/piepen kwam vaak voor. En daar ben ik geen fan van.
Nu dus voor een fiets met HS33 gekozen en die bevallen goed. Remkracht is voldoende (zeker hier in NL). Blokken vervangen is een fluitje van een cent! Wat betreft slijtage; Zover ik weet slijten ze niet véél meer dan met normale V-Brakes. Maar de tijd zal het leren.
Ik zal met een evt nieuwe fiets toch ook kiezen voor HS33. Dat geneuzel met iedere keer moeten afstellen en het toch wel erg snel slijten van remblokken valt me erg tegen. Zo langzamerhand is de progressieve remkracht en het uiterlijk nog de enige plus van schijven voor mij.
Cube AMS Comp 2010
Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??
Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??