Bedenk wel dat de onroute fietskaart bedoeld is voor over de weg te fietsen. Dus wel routeerbaar maar geen bospaden
Maar Onroute heeft wel meer fiets wegen dan dat CN heeft. Dus wel handig voor fietsen over de weg. Al hoewel de meningen daar een beetje over verdeeld zijn omdat hij niet altijd de meest logische route pakt maar meer de "mooie" route in de ogen van de mannen die hem gemaakt hebben.
Edge 605/705 City Navigator of Topo ?
-
- Forum-lid
Waar koop je topo kaarten voor de Garmin
Greetz!
Robin
Robin
-
- Forum-lid HC
[quote="rsantifort"]Waar koop je topo kaarten voor de Garmin[/quote]
Bijv hier http://www.futurumshop.nl/software_gps_navigatie.whtml opensource http://garmin.na1400.info/
Bijv hier http://www.futurumshop.nl/software_gps_navigatie.whtml opensource http://garmin.na1400.info/
What makes the boat go faster?
De nieuwe topo Benelux is routeerbaar, maar er is ook een handige openstreetmap van Nederland.
Als je wat wil kopen: Topo Benelux, als je m ook in de auto wil gebruiken: CityNavigator.
Die openStreetmap zou ik zeker ook proberen, werkt goed voor de racefiets!Linkje
Als je wat wil kopen: Topo Benelux, als je m ook in de auto wil gebruiken: CityNavigator.
Die openStreetmap zou ik zeker ook proberen, werkt goed voor de racefiets!Linkje
Omdat dit topic over zowel de 605 als de 705 gaat :
Wat is nu het eigenlijke verschil tussen de 2 ?
Enkel de trapfrequentiemeter en de HF functie ?
En heb je die dan ook nodig om accuraat te navigeren?
Nu werd er door iemand op het futurumshopboard een vraag gesteld waarop het volgende antwoord " Wanneer u fietst in een dik bebost gebied of in een tunnel, kan de GPS geen satellieten ontvangen en dus ook geen snelheid ontvangen. Wanneer u de Garmin cadans/snelheidssensor gebruikt, zal de snelheid altijd doorberekend worden en dus niet wegvallen" dixit futurumshop
Hallo ? wat is dat nu : niet iedereen heeft de trapfrequentie op zijn MTB gemonteerd, dat is eerder voor op de racer......En niet iedereen trapt even snel of zwaar.....
Iemand hier ervaring mee ?
Wat is nu het eigenlijke verschil tussen de 2 ?
Enkel de trapfrequentiemeter en de HF functie ?
En heb je die dan ook nodig om accuraat te navigeren?
Nu werd er door iemand op het futurumshopboard een vraag gesteld waarop het volgende antwoord " Wanneer u fietst in een dik bebost gebied of in een tunnel, kan de GPS geen satellieten ontvangen en dus ook geen snelheid ontvangen. Wanneer u de Garmin cadans/snelheidssensor gebruikt, zal de snelheid altijd doorberekend worden en dus niet wegvallen" dixit futurumshop
Hallo ? wat is dat nu : niet iedereen heeft de trapfrequentie op zijn MTB gemonteerd, dat is eerder voor op de racer......En niet iedereen trapt even snel of zwaar.....
Iemand hier ervaring mee ?
Sworks Venge
Wat mist de 605 tov de 705?
Wat je aanhaald plus ANT+ communicatie, onmisbaar bij het gebruik van vermogensmeter, geen barometer voor een nauwkeurigere hoogte bepaling. Verder zijn ze identiek.
Over het algemeen zou je kunnen stellen dat de 705, door de extra gadgets, nauwkeuriger werkt, maar de 605 doet gewoon wat ie moet doen. Overigens is de ontvanger goed genoeg om ook onder een bladerdak goed te functioneren, alleen schommelt de snelheid dan iets. IK vind dit geen probleem. Bij een tunnel is dit iets anders natuurlijk, maar als je hier uit rij zal de unit het signaal weer oppikken, de afwijking hierdoor lijkt me te verwaarlozen.
Wat je aanhaald plus ANT+ communicatie, onmisbaar bij het gebruik van vermogensmeter, geen barometer voor een nauwkeurigere hoogte bepaling. Verder zijn ze identiek.
Over het algemeen zou je kunnen stellen dat de 705, door de extra gadgets, nauwkeuriger werkt, maar de 605 doet gewoon wat ie moet doen. Overigens is de ontvanger goed genoeg om ook onder een bladerdak goed te functioneren, alleen schommelt de snelheid dan iets. IK vind dit geen probleem. Bij een tunnel is dit iets anders natuurlijk, maar als je hier uit rij zal de unit het signaal weer oppikken, de afwijking hierdoor lijkt me te verwaarlozen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat is gewoon de normaalste zaak de wereld. In de jungle doet een GPS ontvanger het echt niet, omdat je gewoon te veel boven je hoofd hebt zitten. In Nederland hebben we niet zulke dichte bossen en is enkel de nauwkeurigheid minder en valt hooguit soms even de boel weg.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC