Meest extreme fietsklim ter wereld - Columbia Zuid-Amerika
Nope, de Cotopaxi (Equador) beklimmen is ook uitdaging. Je kan met de fiets (MTB) tot zo'n 4400 meter komen. Zuurstof gebrek gegarandeerd. Ik spreek uit ervaring.
tijdje terug was er ook een topic over een extreme klimwerk (ik meen in italie)
kan hem zo snel niet vinden
kan hem zo snel niet vinden
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Scanuppia was dat waarschijnlijk. 25% gemiddeld lijkt me niet meer fietsbaar, als je de verslagen van de gemiddeld maar 17,5% zijnde Scanuppia leest van mensen die meerdere keren van de fiets vielen. Maar als ik het dan vergelijk met een klim die gemiddeld 15% en 3 km lang die ik 2x met 39-25 omhoog reed, moet 't eigenlijk nog best te doen zijn met iets van 34-29.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
btas schreef:39-25 voor een 15% klim, daar kan ik met mijn 95kg alleen maar van dromen. Moet zoiets toch met 30-27 doen.
Was de scanuppia een paar jaar geleden niet in de Giro?
Ik speel dan ten opzichte van jouw een beetje vals, want ik weeg 30 kg minder. De 1e keer dacht ik na iedere bocht dat 't wel voorbij zou zijn en ik had al zere benen toen ik er aan begon. Echt leuk vond ik 't toen niet 2e keer ging al een stuk beter, maar het blijft met zo'n verzet natuurlijk absurd stoempen.
- plantagenet
- Forum-lid
btas schreef:39-25 voor een 15% klim, daar kan ik met mijn 95kg alleen maar van dromen. Moet zoiets toch met 30-27 doen.
30-27......idd anders ben ik bang dat ik omval
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Was de scanuppia een paar jaar geleden niet in de Giro?
De mooiste klim in de Giro was een tijdje terug de Kronplatz. Die staat zeker op mijn verlanglijst.