Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
eelcoz
eelcoz
01 sep 2009 00:12
Gijs01 schreef: Weinig onderdoet voor Andy Schleck bergop
Hier ben ik het sowieso niet helemaal mee eens. Zoals Andy Schleck in de Tour bergop reed, dat is nog wel even iets anders dan wat Gesink tot nu toe heeft laten zien.
-
lvgh
- Forum-lid HC
lvgh
01 sep 2009 00:15
Ik denk ook dat Gesink het goed gaat doen maar winst is te hoog gegrepen. Hij is geen betere tijdrijder dan Sanchez of Valverde (of Kreuziger of Zubeldia). Hoewel ik denk dat Andy Schleck zeker de potentie heeft om de Vuelta te winnen denk ik niet dat hij hem dit jaar rijdt om te winnen. Zijn matige proloog en het onnodige tijdverlies in de rit van gisteren zijn sterke indicaties. Waar komen Basso (trouwens ook een marginaal betere tijdrijder dan Gesink) en Mosquera voor in het verhaal?
-
ericpeters
- Forum-lid HC
ericpeters
01 sep 2009 15:24
Ik wilde eigenlijk vandaag life gaan kijken, maar het weer is niet best (regen hier).
Bij het nalezen van het parcours zie ik dat het toch wat interessanter is dan de 3 bergprijsjes doen vermoeden.
2 x Cauberg, Loorberg, Trintelen, Mont Theux, Les Forges, Saint Nicolas en nog wat andere klimmetjes die geen naam mogen hebben. Wel jammer dat Saint Nicolas tever van de Finish ligt.
-
geer
- Forum-lid
geer
01 sep 2009 16:44
Robert Gesink wint de tour niet omdat hij vandaag een (melk)tand moest laten trekken. Deze zeer lastige ingreep is 's morgens vroeg, heimelijk door de tandarts uit Varseveld (of Aalten?, daar zijn de bronnen onduidelijk over) uitgevoerd. Helaas zag een van de wieler-papparazi een man met een witte jas en een mondkapje de rabobus binnenstappen. In eerste instantie dacht deze fotograaf dat de schooltandarts op het parc ferme stond, maar later bleek het echt de rabobus te zijn geweest.
Na verluid moest Erik Dekker de hand van Gesink vasthouden, omdat een verdoving niet mogelijk was vanwege de dopinglijst. De binnenkant van de Rabobus moest na de ingreep opnieuwd geschilderd worden. Gelukkig gaat nu alles goed met Robert. Hij kan weer gewoon fietsen, al wordt het vandaag wel even 'doorbijten'. Vanavond legt Gesink de betreffende melk-kies onder zijn kussen in de hoop dat Herr Knebel er een kwartje voor inruilt.
-
Theo V
- Forum-lid HC
Theo V
01 sep 2009 17:14
Geer schreef:Robert Gesink wint de tour niet omdat hij vandaag een (melk)tand moest laten trekken. Deze zeer lastige ingreep is 's morgens vroeg, heimelijk door de tandarts uit Varseveld (of Aalten?, daar zijn de bronnen onduidelijk over) uitgevoerd. Helaas zag een van de wieler-papparazi een man met een witte jas en een mondkapje de rabobus binnenstappen. In eerste instantie dacht deze fotograaf dat de schooltandarts op het parc ferme stond, maar later bleek het echt de rabobus te zijn geweest.
Na verluid moest Erik Dekker de hand van Gesink vasthouden, omdat een verdoving niet mogelijk was vanwege de dopinglijst. De binnenkant van de Rabobus moest na de ingreep opnieuwd geschilderd worden. Gelukkig gaat nu alles goed met Robert. Hij kan weer gewoon fietsen, al wordt het vandaag wel even 'doorbijten'. Vanavond legt Gesink de betreffende melk-kies onder zijn kussen in de hoop dat Herr Knebel er een kwartje voor inruilt.
???????????????
Hoe kom je aan dit verhaal?
-
geer
- Forum-lid
geer
01 sep 2009 17:32
...Bronnen...:-p
-
_cas_
- Forum-lid
_cas_
01 sep 2009 17:32
Uit zijn dikke duim...
-
sjoerd510
- Forum-lid
sjoerd510
01 sep 2009 19:57
Wat een sukkel die Greipel.
Dan ga je toch niet juichen!
-
embee64
- Forum-lid
embee64
01 sep 2009 20:10
wie was die renner die achterop die geparkeerde tanker-oplegger knalde?
hoe is dit afgelopen?
-
DeletedUser02
- Forum-lid HC
DeletedUser02
01 sep 2009 22:55
embee64 schreef:wie was die renner die achterop die geparkeerde tanker-oplegger knalde?
hoe is dit afgelopen?
"Ook Jakob Fuglsang heeft schade opgelopen bij zijn ontmoeting met de vrachtwagen... Zijn linkerscheenbeen werd tot op het bot doorboord met een spaak, hij moet later vanavond gehecht worden, maar heeft eigenlijk nog de meeste pijn aan zijn rechterzijde, waarop hij landde. Hij kan waarschijnlijk gewoon verder rijden in de Vuelta"
-
columbus
- Forum-lid
columbus
02 sep 2009 00:30
is er een filmje van die crash met de vrachtwagen, dat heb ik niet gezien.
Horner ligt eriut met polsbreuk, maar dat wisten jullie waarschijnlijk al...
Vino heeft weeral pech, hij heeft een kap in zijn elleboog en zijn linkerbeen is genaaid...
Maar hij zet door!!!
Ik ben een Belg maar ik moet zeggen proficiat aan de Nederlanders! Boom en Westra hebben weer schitterend gereden!