Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2009

nicom
Forum-lid

Gebruikersavatar nicom 12 sep 2009 16:50

Rabobank vandaag wat van plan ?
Moerenhout en Weening zitten in de kopgroep in de groep daar achter nog Garate.
Hopelijk vandaag een aanval van wat verder en dat zijn ploegmakkers heb dan nog een flink stuk kunnen helpen
ben benieuwd

dennis85
Forum-lid

dennis85 12 sep 2009 18:20

Vreemd koersverloop vandaag! Euskaltel die achter hun eigen mannen aan rijdt en Rabo die met 3 man in de aanval gaan en Freire die naar huis is. Weinig bescherming voor Gesink.

Moncoutie gaat winnen en Gesink wordt 2e!
dennisjansen85

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 sep 2009 19:32

Volgens mij begrijp je 't niet echt. Garate, Weening en Moerenhout zijn vooruit gestuurd zodat Gesink juist aan 't eind van de etappe nog steun heeft.

Dat Freire af zou stappen wist iedereen al lang, de Vuelta was voor hem gewoon voorbereiding voor 't WK.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 12 sep 2009 20:50

[quote="Amclassic-fan"]Volgens mij begrijp je 't niet echt. Garate, Weening en Moerenhout zijn vooruit gestuurd zodat Gesink juist aan 't eind van de etappe nog steun heeft.

De enige juiste conclusie!
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

sapperflapper
Forum-lid

sapperflapper 12 sep 2009 23:58

C a s r a n schreef:
FrankSlack schreef:Dood gebeuren, uhuh... ik was er bij en de tribunes vanaf de GT-bocht tot aan de eerste bocht zaten helemaal stampvol. ...

Ik zal dit niet betwisten, maar net als Intersantos' foto is dit geen antwoord op wat ik zei. Op tv waren er geen 10 toeschouwers te zien, enkel fotografen langsheen het parcours... en zo leek het al gauw een doods gebeuren (op tv dus hé, wellicht niet in werkelijkheid).
Wil je als wielerfan trouwens niet aan het nadarhekken staan en de snelheid van de renners voelen in plaats van op een voetbalachtige tribune te zitten die op 20m van de rijweg staat? Videobeelden hierboven doen me ook eerder aan voetbal dan aan wielrennen denken.

Weinig toeschouwers langs het parcours is op zich niet zo gek op een Moto GP circuit, het schijnt dat er nog wel eens een motor op volle snelheid de bocht uit gaat en dat er daarom lompe hekken om het circuit staan om the voorkomen dat de grindbak roodkleurt van het bloed van onnozele toeschouwers. Gelukkig zit er een gat in het hek zodat oprechte wielerfans de proloog van dichtbij konden aanschouwen. Op een gegeven moment kwam er zelfs een oma compleet met rollator door de grindbak ploegen.
:D

soffatti
Forum-lid

soffatti 13 sep 2009 02:27

Waarom heeft Evans eigenlijk afwijkend witte Silence-Lotto kleding aan ?

_cas_
Forum-lid

_cas_ 13 sep 2009 02:35

Dat is de trui van het combinatieklassement (algemeen, berg en punten bij elkaar opgeteld). Valverde staat daar nu weer eerste in en Gesink tweede. Ik neem aan dat Gesink morgen dus in het wit zal rijden...

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 13 sep 2009 11:42

De laatste twee dagen is zeker de top van het klassement tot op de bodem gegaan.
Evans moest met de pest in z'n lijf vechten voor iedere seconden en beet zich stuk op Sanches. Valverde, Basso en Gesink persten elkaar uit tot op de laatste druppel. Schat vandaag zo'n 2600 meter deslivello en vooral steil. Evans moet in de aanval (contradictio in terminis) of consolideert en wacht op de tijdrit, Valverde hangt z'n gebruikelijke dipje boven het hoofd en Basso....ja, wat eigenlijk met Basso?
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

joe1972
Forum-lid

joe1972 13 sep 2009 15:23

Net als iedereen keek ik gisteren met verbazing naar het gedoe rond het achterwiel van Evans. Helaas kon je niet goed zien wat er precies gebeurde. Op Youtube staat het filmje:

Achterwiel Evans

Ik neem aan (naief waarschijnlijk) dat er in die neutrale (Shimano) materiaalwagen toch mensen met verstand van zaken zitten. Heeft iemand een idee wat er precies gebeurde en waarom ze dat wiel er niet uitkregen?
a.k.a Joe

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 13 sep 2009 16:46

Als je goed naar het filmpje kijkt dan zie je dat Evans niet lek rijdt. Hij doet namelijk geen poging om zijn wiel eruit te trekken maar gaat direct staan prutsen met het versnellingsapparaat. Zijn ketting ligt ergens gedurende zijn gepruts naast de voorbladen. Na 40 seconden prutsen lijkt hij verder te willen rijden op zijn eigen fiets. Dan krijgt hij pas een nieuwe fiets van zijn volgauto.

Ik vermoed dat zijn ketting ergens in zijn achterderailleur is vastgelopen en dat ze het daarom allemaal niet snel los kregen getrokken.
Live fast; die young. mijn blog

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 13 sep 2009 17:40

Het leek mij ook direct sterk dat het niet om een simpele lekke band ging. Alleen had Evans het zelf gek genoeg wel over een lekke band en een 'imbeciel van Shimano'..

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 13 sep 2009 19:16

Fuckerdefuck. Geesink kan NU de Vuelta pakken. Valverde lijkt te parkeren op die 14% helling. Loeiend spannend.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Plaats reactie