Vuelta 2009
Rabobank vandaag wat van plan ?
Moerenhout en Weening zitten in de kopgroep in de groep daar achter nog Garate.
Hopelijk vandaag een aanval van wat verder en dat zijn ploegmakkers heb dan nog een flink stuk kunnen helpen
ben benieuwd
Moerenhout en Weening zitten in de kopgroep in de groep daar achter nog Garate.
Hopelijk vandaag een aanval van wat verder en dat zijn ploegmakkers heb dan nog een flink stuk kunnen helpen
ben benieuwd
Vreemd koersverloop vandaag! Euskaltel die achter hun eigen mannen aan rijdt en Rabo die met 3 man in de aanval gaan en Freire die naar huis is. Weinig bescherming voor Gesink.
Moncoutie gaat winnen en Gesink wordt 2e!
Moncoutie gaat winnen en Gesink wordt 2e!
dennisjansen85
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Volgens mij begrijp je 't niet echt. Garate, Weening en Moerenhout zijn vooruit gestuurd zodat Gesink juist aan 't eind van de etappe nog steun heeft.
Dat Freire af zou stappen wist iedereen al lang, de Vuelta was voor hem gewoon voorbereiding voor 't WK.
Dat Freire af zou stappen wist iedereen al lang, de Vuelta was voor hem gewoon voorbereiding voor 't WK.
[quote="Amclassic-fan"]Volgens mij begrijp je 't niet echt. Garate, Weening en Moerenhout zijn vooruit gestuurd zodat Gesink juist aan 't eind van de etappe nog steun heeft.
De enige juiste conclusie!
De enige juiste conclusie!
Geen zee te diep, geen berg te hoog.
-
- Forum-lid
C a s r a n schreef:FrankSlack schreef:Dood gebeuren, uhuh... ik was er bij en de tribunes vanaf de GT-bocht tot aan de eerste bocht zaten helemaal stampvol. ...
Ik zal dit niet betwisten, maar net als Intersantos' foto is dit geen antwoord op wat ik zei. Op tv waren er geen 10 toeschouwers te zien, enkel fotografen langsheen het parcours... en zo leek het al gauw een doods gebeuren (op tv dus hé, wellicht niet in werkelijkheid).
Wil je als wielerfan trouwens niet aan het nadarhekken staan en de snelheid van de renners voelen in plaats van op een voetbalachtige tribune te zitten die op 20m van de rijweg staat? Videobeelden hierboven doen me ook eerder aan voetbal dan aan wielrennen denken.
Weinig toeschouwers langs het parcours is op zich niet zo gek op een Moto GP circuit, het schijnt dat er nog wel eens een motor op volle snelheid de bocht uit gaat en dat er daarom lompe hekken om het circuit staan om the voorkomen dat de grindbak roodkleurt van het bloed van onnozele toeschouwers. Gelukkig zit er een gat in het hek zodat oprechte wielerfans de proloog van dichtbij konden aanschouwen. Op een gegeven moment kwam er zelfs een oma compleet met rollator door de grindbak ploegen.
-
- Forum-lid
De laatste twee dagen is zeker de top van het klassement tot op de bodem gegaan.
Evans moest met de pest in z'n lijf vechten voor iedere seconden en beet zich stuk op Sanches. Valverde, Basso en Gesink persten elkaar uit tot op de laatste druppel. Schat vandaag zo'n 2600 meter deslivello en vooral steil. Evans moet in de aanval (contradictio in terminis) of consolideert en wacht op de tijdrit, Valverde hangt z'n gebruikelijke dipje boven het hoofd en Basso....ja, wat eigenlijk met Basso?
Evans moest met de pest in z'n lijf vechten voor iedere seconden en beet zich stuk op Sanches. Valverde, Basso en Gesink persten elkaar uit tot op de laatste druppel. Schat vandaag zo'n 2600 meter deslivello en vooral steil. Evans moet in de aanval (contradictio in terminis) of consolideert en wacht op de tijdrit, Valverde hangt z'n gebruikelijke dipje boven het hoofd en Basso....ja, wat eigenlijk met Basso?
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
Net als iedereen keek ik gisteren met verbazing naar het gedoe rond het achterwiel van Evans. Helaas kon je niet goed zien wat er precies gebeurde. Op Youtube staat het filmje:
Achterwiel Evans
Ik neem aan (naief waarschijnlijk) dat er in die neutrale (Shimano) materiaalwagen toch mensen met verstand van zaken zitten. Heeft iemand een idee wat er precies gebeurde en waarom ze dat wiel er niet uitkregen?
Achterwiel Evans
Ik neem aan (naief waarschijnlijk) dat er in die neutrale (Shimano) materiaalwagen toch mensen met verstand van zaken zitten. Heeft iemand een idee wat er precies gebeurde en waarom ze dat wiel er niet uitkregen?
a.k.a Joe
Als je goed naar het filmpje kijkt dan zie je dat Evans niet lek rijdt. Hij doet namelijk geen poging om zijn wiel eruit te trekken maar gaat direct staan prutsen met het versnellingsapparaat. Zijn ketting ligt ergens gedurende zijn gepruts naast de voorbladen. Na 40 seconden prutsen lijkt hij verder te willen rijden op zijn eigen fiets. Dan krijgt hij pas een nieuwe fiets van zijn volgauto.
Ik vermoed dat zijn ketting ergens in zijn achterderailleur is vastgelopen en dat ze het daarom allemaal niet snel los kregen getrokken.
Ik vermoed dat zijn ketting ergens in zijn achterderailleur is vastgelopen en dat ze het daarom allemaal niet snel los kregen getrokken.
Live fast; die young. mijn blog
Het leek mij ook direct sterk dat het niet om een simpele lekke band ging. Alleen had Evans het zelf gek genoeg wel over een lekke band en een 'imbeciel van Shimano'..