Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Eerste fiets aanschaffen

sannevdb
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jul 2009 21:20

sannevdb 29 jul 2009 21:25

Hallo,

Ik ben nieuw hier. Ik heb besloten om een racefiets aan te schaffen, maar mijn budget is zeeeeeer (rond de 200) beperkt. Met deze fiets wil ik bekijken hoe vaak ik ga fietsen en of het fietsen me uberhaupt bevalt. Ik heb op marktplaats al wat rond gekeken.

Mijn eerste twijfel is de frame maat. Ik ben 1.70, binnenbeen is 80. Welke frame maat hoort daar nou bij? Op de ene site lees ik dat je moet vermenigvuldigen met .68 de ander zegt weer .665. Welke kan ik het beste aanhouden?

Groetjes Sanne

jordydejong
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jul 2009 15:49

jordydejong 29 jul 2009 23:40

Hallo Sanne

Misschien is het handig je budget beetje omhoog te doen
Want als je het wel leuk vindt moet je ook nog kleding, helm, schoenen, pedalen, bril etc.
Kleding en alles loopt ook al flink in de kosten.
En als het je wel bevalt wil je wel een goeie fiets :) natuurlijk

Maar jou binnenbeen staat voor 53cm frame.

Misschien is het een beter idee om een keer een racefiets te huren dan kan je het namelijk proberen, en als je het dan wat vind zou je budget misschien wat omhoog kunnen zodat je er langer van kan genieten en veilig kan rijden :)

Ik hoop dat ik je hier mee heb geholpen :)


Met vriendelijke groet. Jordy

sannevdb
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jul 2009 21:20

sannevdb 29 jul 2009 23:43

Hoi Jordy,

Bedankt voor je reactie. Het budget is voor de fiets alleen. Ik heb inmiddels via MP een Gigante Mach gevonden voor 225 incl. continental grand prix banden en een fietscomputer.

Ik fiets waarschijnlijk maar een paar maanden en als het me dan bevalt gaat het budget explosief omhoog.

Ik ga over een paar maanden op reis naar Zuid-Amerika, dus daar heb ik mijn geld hard genoeg voor nodig. Maar ik wil mijn conditie verbeter voor die reis, dus daarom wat gaan fietsen.

Weet jij toevallig een site met goedkope wielrenkleding en schoenen?

Gr Sanne

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 29 jul 2009 23:45

Hmm, echt maar een beperkt bod! Op de site van Canyon kun je je maten ingeven in een tabel. Klik een fiets aan en links onderaan het achterwiel vind je waar je op moet klikken voor de maat. Als je daar alle maten invult komt er een Canyon framemaat uit. Maar als je van dat frame in die maat de geometrie bekijkt weet je wat voor maten je op moet letten bij het kopen van een fiets.

http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/bike.html?b=817
Vertrouwen is goed, controle is beter.

jordydejong
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jul 2009 15:49

jordydejong 29 jul 2009 23:59

Sanne

Dit is een site waar ze nu tot 70% korting geven op assortiment
http://cyclewear.nl

Had je toevallig ook de link van MP ?

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 30 jul 2009 01:27

Mijn zoon is 1.67 (14 jaar). Voor hem heb ik via marktplaats een goedkope racefiets gekocht en de schoenen zaten er ook nog bij. Framemaat 53 cm, maar ik moet zeggen dat deze maat wel een beetje op de groei gekocht is; is nu nog eigenlijk een beetje te groot.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 30 jul 2009 01:48

SannevdB schreef:Hoi Jordy,

Ik ga over een paar maanden op reis naar Zuid-Amerika, dus daar heb ik mijn geld hard genoeg voor nodig. Maar ik wil mijn conditie verbeter voor die reis, dus daarom wat gaan fietsen.
Gr Sanne


Waarom niet een paar goed loopschoenen, kun je zelf invullen wanneer je aan je conditie wilt werken en hou je nog geld over. Je budget is gewoon eigenlijk te min om echt 'kennis' met racefietsen te maken op een manier waarvan je na terugkomst van je reis zegt, hier wil ik mee verder. Alleen al een goede broek met een 'zeem' is een must om comfortabel te zitten op een racefiets ben je zo tussen de 50 en 75 euro kwijt. Mijn vrouw had hetzelfde en had het meteen gehad toen ze na 30 minuten met 'overal pijn' uit het zadel kwam.....

sannevdb
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jul 2009 21:20

sannevdb 30 jul 2009 01:51

patmaessen schreef:
SannevdB schreef:Hoi Jordy,

Ik ga over een paar maanden op reis naar Zuid-Amerika, dus daar heb ik mijn geld hard genoeg voor nodig. Maar ik wil mijn conditie verbeter voor die reis, dus daarom wat gaan fietsen.
Gr Sanne


Waarom niet een paar goed loopschoenen, kun je zelf invullen wanneer je aan je conditie wilt werken en hou je nog geld over. Je budget is gewoon eigenlijk te min om echt 'kennis' met racefietsen te maken op een manier waarvan je na terugkomst van je reis zegt, hier wil ik mee verder. Alleen al een goede broek met een 'zeem' is een must om comfortabel te zitten op een racefiets ben je zo tussen de 50 en 75 euro kwijt. Mijn vrouw had hetzelfde en had het meteen gehad toen ze na 30 minuten met 'overal pijn' uit het zadel kwam.....


Ik heb slechte knieen dus rennen is voor mij not done...

Ik heb nu voor 225 een fiets gevonden. Daarnaast heb ik nog wel wat geld om kleding, schoenen etc aan te schaffen.

Voor mij is het vooral belangrijk om te weten hoe vaak ik fiets, ik ben nogal van de bevliegingen namelijk... Als ik merk dat ik wekelijks fiets vind ik het niet erg om 1000 aan een fiets uit te geven.

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 30 jul 2009 01:56

SannevdB schreef:
patmaessen schreef:
SannevdB schreef:Hoi Jordy,

Ik ga over een paar maanden op reis naar Zuid-Amerika, dus daar heb ik mijn geld hard genoeg voor nodig. Maar ik wil mijn conditie verbeter voor die reis, dus daarom wat gaan fietsen.
Gr Sanne


Waarom niet een paar goed loopschoenen, kun je zelf invullen wanneer je aan je conditie wilt werken en hou je nog geld over. Je budget is gewoon eigenlijk te min om echt 'kennis' met racefietsen te maken op een manier waarvan je na terugkomst van je reis zegt, hier wil ik mee verder. Alleen al een goede broek met een 'zeem' is een must om comfortabel te zitten op een racefiets ben je zo tussen de 50 en 75 euro kwijt. Mijn vrouw had hetzelfde en had het meteen gehad toen ze na 30 minuten met 'overal pijn' uit het zadel kwam.....


Ik heb slechte knieen dus rennen is voor mij not done...

Ik heb nu voor 225 een fiets gevonden. Daarnaast heb ik nog wel wat geld om kleding, schoenen etc aan te schaffen.

Voor mij is het vooral belangrijk om te weten hoe vaak ik fiets, ik ben nogal van de bevliegingen namelijk... Als ik merk dat ik wekelijks fiets vind ik het niet erg om 1000 aan een fiets uit te geven.


Veel succes ermee en hopelijk bevalt het.

Plaats reactie