Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wie helpt kiezen ?

bertrams
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jul 2009 18:46

bertrams 29 jul 2009 01:53

Eerst ff kort: Ben hier nieuw: 26 jaar; woonachtig in Meppel en heb 3 jaartjes gefietst en door een naar ongeluk(je) (na val buiten westen en naar ziekenhuis en ellende :| ) gestopt met fietsen. Paar jaar niet gefietst. Toch begint het weer te kriebelen en wil ik het weer gaan oppakken.
Maarja .... toen ik stopte heb ik ook mijn fiets verkocht :shock: :oeps:
Maar goed ... genoeg over mezelf. Ik ben een beetje eruit geraakt, wat nu goede fietsen/merken e.d. zijn. Daarom zou ik graag hulp willen bij kiezen. Na wat neuzen op internet heb ik gemerkt dat (en correct me if Iam wrong)de volgende merken redelijk hot zijn:
Trek, Cannondale, Cube en Giant.

Mijn budget is zo rond de € 1500. IK heb aan de hand van deze merken al wat voorkeuren voor mezelf op een rijtje gezet:

Trek Madone 4.5
Afbeelding
[size=0.5]Wat ik gelezen heb de beste van deze 4, maar ik vind hem niet echt mooi (kleuren enzo) heel stom want je kijkt er niet na tijdens het rijden maar toch het oog wil ook wat :P.[/size]

Cube Agree GTC PRO comp 2009
Afbeelding
[size=0.5]Daarentegen vind ik dit de mooiste van de 4 :P[/size]

Cannondale Six 105 compact
Afbeelding

Giant TCR Alliance 1
Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie advies is. Wat ik wel wil benadrukken is, dat dit een lijstje is zonder weinig technische kennis. Daarom hoop ik dat jullie me op dit gebied kunnen helpen.

joe1972
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 jul 2009 02:02

joe1972 29 jul 2009 02:20

Alle vier prima fietsen, ik heb zelf een Cannondale en die bevalt goed. Het zijn vaak goede frames met iets mindere afmontage (voor de prijs). De Cube zal wel de beste prijs/kwaliteit-verhouding hebben, dus als je die het mooiste vind en je kunt er goed op zitten, gewoon doen.

Maar, er zullen genoeg andere meningen zijn...
a.k.a Joe

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 29 jul 2009 03:42

Canyon Ultimate Aluminium 8.0

http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/specs.html?b=821

1500 euro (exclusief verzendkosten)
in 3 kleuren leverbaar (zwart, wit of rood)

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 29 jul 2009 10:35

-Divo- schreef:Canyon Ultimate Aluminium 8.0

http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/specs.html?b=821

1500 euro (exclusief verzendkosten)
in 3 kleuren leverbaar (zwart, wit of rood)


LOL. Deze kan zo dit topic in. "Ik twijfel tussen fiets A,B,C of D." "Ik zou fiets E nemen". ;)


Inderdaad, alle 4 prima fietsen.
De Cube lijkt mij ook de beste prijs/kwaliteit verhouding. Plus de looks spreken mij het meeste aan.

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 29 jul 2009 10:49

@TS zou inderdaad eens zeggen, gebruik de zoekfunctie eens!

yoshie
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jul 2009 13:19

yoshie 29 jul 2009 10:56

sorry voor off-topic!

De trek Madone 4.5, is dit nu eigenlijk een goede fiets voor een redelijke prijs of koop je beter een Alu voor dit geld?:)

Want zoveel positieve dingen heb ik niet gelezen over de Madone 4.5, onder andere over de kwaliteit van het carbon en ook de stijfheid!:)

beammeup,scotty
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 18 mar 2009 16:45

beammeup,scotty 29 jul 2009 11:00

Bepaal eerst eens wat je belangrijk vindt: een licht carbon frame met evt. een wat goedkopere afmontage of een robuust alu frame. Kijk ook eens bij Scott (Speedster serie) en Stevens. Bij Scott ligt de nadruk op de kwaliteit van de frames, die tegenwoordig ook in jouw prijsklasse worden afgemonteerd. Stevens is minder exclusief, maar heeft een heel goede prijs-kwaliteit. En als het per se 1 van de 4 moet worden: de Cube.
Scott Addict 20 disc (2017) | Ultegra/Dura-ace | Scope R3d | Selle Italia SLR Boost SF | Garmin 540

Gebruikersavatar
rico8
Forum-lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 27 jan 2009 21:09
Locatie: Arnhem

Gebruikersavatar rico8 29 jul 2009 12:08

Om het nog even lastiger te maken.....
http://www.roseversand.de/output/contro ... ail2=17925

Mooie fiets (qua looks vegelijkbaar met de cube) erg goede wielen en banden aangename prijs: voor 1549 vol ultegra SL met Easton EA 70 is wel een erg fijne manier om het fietsen weer op te pakken.Bovendien al leverbaar met nieuwe Ultegra groep(kabels langs het stuur, zolas bij Campa).

Als je het bij je huidige selectie wilt houden.... zou ik zeggen: de Cube.
De voldoening duurt langer dan de pijn...

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 29 jul 2009 15:55

Moustache schreef:
-Divo- schreef:Canyon Ultimate Aluminium 8.0

http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/specs.html?b=821

1500 euro (exclusief verzendkosten)
in 3 kleuren leverbaar (zwart, wit of rood)


LOL. Deze kan zo dit topic in. "Ik twijfel tussen fiets A,B,C of D." "Ik zou fiets E nemen". ;)


Inderdaad, alle 4 prima fietsen.
De Cube lijkt mij ook de beste prijs/kwaliteit verhouding. Plus de looks spreken mij het meeste aan.



Ha ja LOL. Juist interpreteren blijkt eens te meer niet makkelijk te zijn voor je.
Let op wat de TS schrijft:
Ik ben een beetje eruit geraakt, wat nu goede fietsen/merken e.d. zijn. Daarom zou ik graag hulp willen bij kiezen. Na wat neuzen op internet heb ik gemerkt dat (en correct me if Iam wrong)de volgende merken redelijk hot zijn:
Trek, Cannondale, Cube en Giant.
Hij is er een beetje uitgeraakt wat nu momenteel goede fietsen zijn. Misschien heeft ie er daarom een aantal over het hoofd gezien. Ik maak hem gewaar van een hele goede fiets in de prijsklasse rond €1500. Ik zie vooralsnog geen enkele reden te blijven steken in de keuze tussen de 4 hier in de startpost.


Let ook op balhoofdhoogtes. De Red Bull heeft een bijzonder laag balhoofdhoogte itt de Canyon. Bestudeer daarom goed de geometrie-tabellen van alle fietsen die je op het oog hebt. Geometrie moet het uitgangspunt zijn. Persoonlijk zou ik in deze prijsklasse ook niet direct een carbonframe hoeven, al oogt de Cube wel mooi . .

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 29 jul 2009 19:10

De Jan Janssen Quadra 1595,00 Carbon en een nette afmontage!
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

bertrams
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jul 2009 18:46

bertrams 29 jul 2009 19:33

-Divo- schreef:
Moustache schreef:
-Divo- schreef:Canyon Ultimate Aluminium 8.0

http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/specs.html?b=821

1500 euro (exclusief verzendkosten)
in 3 kleuren leverbaar (zwart, wit of rood)


LOL. Deze kan zo dit topic in. "Ik twijfel tussen fiets A,B,C of D." "Ik zou fiets E nemen". ;)


Inderdaad, alle 4 prima fietsen.
De Cube lijkt mij ook de beste prijs/kwaliteit verhouding. Plus de looks spreken mij het meeste aan.



Ha ja LOL. Juist interpreteren blijkt eens te meer niet makkelijk te zijn voor je.
Let op wat de TS schrijft:
Ik ben een beetje eruit geraakt, wat nu goede fietsen/merken e.d. zijn. Daarom zou ik graag hulp willen bij kiezen. Na wat neuzen op internet heb ik gemerkt dat (en correct me if Iam wrong)de volgende merken redelijk hot zijn:
Trek, Cannondale, Cube en Giant.
Hij is er een beetje uitgeraakt wat nu momenteel goede fietsen zijn. Misschien heeft ie er daarom een aantal over het hoofd gezien. Ik maak hem gewaar van een hele goede fiets in de prijsklasse rond €1500. Ik zie vooralsnog geen enkele reden te blijven steken in de keuze tussen de 4 hier in de startpost.


Let ook op balhoofdhoogtes. De Red Bull heeft een bijzonder laag balhoofdhoogte itt de Canyon. Bestudeer daarom goed de geometrie-tabellen van alle fietsen die je op het oog hebt. Geometrie moet het uitgangspunt zijn. Persoonlijk zou ik in deze prijsklasse ook niet direct een carbonframe hoeven, al oogt de Cube wel mooi . .



Je hebt gelijk hoor deze 4 fietsen zijn echt een voorzetje.

Mja die geometrie is nu juist een probleem geworden in mijn zoektocht. Ik ben al bij heel wat zaken geweest en er is nog geen zaak geweest waar ik een fiets die ik op het oog heb kon proberen :( Dat heb je als je zo'n klein mannetje bent :P Moet ongeveer framemaat 53 á 54 hebben. Weet iemand ook een grote fietszaak in Noord Nederland die veel modellen op voorraad hebben ?

-lorenzo-
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 jul 2009 14:13

-lorenzo- 29 jul 2009 23:25

Ik stond op het punt om de Cube Agree GTC Pro te kopen maar ben uiteindelijk gezwicht voor de witte Red Bull Pro SL-3000 met de nieuwe 2010 Ultegra. Ben bij Rose helemaal gescand en opgemeten zodat je zeker weten de juiste framemaat hebt. Voor een kleine €1500,- heb je vervolgens een beest van een fiets. Misschien is de Cube Streamer nog een optie voor je? Houd je nog wat geld over voor accessoires.
Cervelo S3 2014 Ultegra 6800; Cosmic Carbon SLS 2014

Plaats reactie