Ik overweeg nieuwe wielen aan te schaffen voor mijn Cube Super HPC Litening Teamline. Mijn shortlist is gereduceerd tot de Easton EA90 Aero en Fulcrum Racing Zero.
Het zijn heel verschillende wielen:
Easton:
* hoog profiel velg 28/31mm (voor/achter)
* rvs spaken
* 1545 gr
Fulcrum
* laag profiel velg 26/26mm
* aluminium aero spaken
* 1425 gr
Toch vind ik het moeilijk om te kiezen, ze hebben in ieder geval beide een fantastische uitstraling.
Wie kan mij advies geven?
Easton EA90 Aero of Fulcrum Racing Zero
Vraagje: waarom vergelijk je appels met peren?
De ene set van easton (hoge velg, ca 500 euro), vergelijk je met de set van Fulcrum (lage velg, ca 700 euro)?
Ik heb jouw keuze ook overwogen, maar heb puur op gevoel en uitstraling gekozen voor de Mavic Carbon.
De ene set van easton (hoge velg, ca 500 euro), vergelijk je met de set van Fulcrum (lage velg, ca 700 euro)?
Ik heb jouw keuze ook overwogen, maar heb puur op gevoel en uitstraling gekozen voor de Mavic Carbon.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Beide zijn gewoon lage velgen, je kan de Easton hoogiut half-hoog noemen. Beide wielen vallen in dezelfde klassen, het is dus absoluut niet appels met peren vergelijken. De Fulcrum's zijn degelijker dan de Easton's, bij zo'n beetje iedereen die ik ken met de Aero's breekt er vroeg of laat een spaak in 't achterwiel.
Amclassic-fan schreef:Beide zijn gewoon lage velgen, je kan de Easton hoogiut half-hoog noemen. Beide wielen vallen in dezelfde klassen, het is dus absoluut niet appels met peren vergelijken. De Fulcrum's zijn degelijker dan de Easton's, bij zo'n beetje iedereen die ik ken met de Aero's breekt er vroeg of laat een spaak in 't achterwiel.
Qua prijs zijn ze niet echt gelijkwaardig (40% prijsverschil)
Ik had de Eastons en Fulcrums gezien voor respectievelijk 550 en 615 euro ~ ongeveer zelfde prijsklasse...
Zoals gezegd spreekt mij de uitstraling van beide velgen aan, maar ik vroeg mij af of er mbt de kwaliteit en rijeigenschappen wat te zeggen is over de verschillen.
Zoals gezegd spreekt mij de uitstraling van beide velgen aan, maar ik vroeg mij af of er mbt de kwaliteit en rijeigenschappen wat te zeggen is over de verschillen.
- tornadotom
- Forum-lid
Zoals al heel vaak gezegd hier, bij twijfel is de Fulcrum zero of racing 1 veruit beter!
Vertrouwen is goed, controle is beter.
- tornadotom
- Forum-lid
Of nog goedkoper en je helpt gelijk een forumlid!
http://forum.fiets.nl/topic.asp?COMMAND ... 465#427285
Suc6 met je keuze!
http://forum.fiets.nl/topic.asp?COMMAND ... 465#427285
Suc6 met je keuze!
Vertrouwen is goed, controle is beter.