Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

nep-bianchi?

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 27 jul 2009 21:03

Aan de lugs te zien is het een Bianchi, waarschijnlijk opnieuw gespoten is waarschijnlijk vroeger gewoon celeste geweest.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

tornadotom
Forum-lid

Gebruikersavatar tornadotom 27 jul 2009 21:08

Ben je tevreden? Dan maakt het toch niet zo heel veel uit lijkt mij of hij echt is of niet? Hij is 2e hands dus je zult er ook geen vermogen voor moeten betalen hebben neem ik aan. Stel dat hij nep is, mss is hij ook maar ingeruild door iemand bij je FM.

Of je hebt deze fiets gewoon zelf gemaakt en wil van ons horen hoe mooi hij is en dat hij 100% origineel is terwijl jij beter weet! ;)
Vertrouwen is goed, controle is beter.

firebeast
Forum-lid

firebeast 27 jul 2009 21:31

@ Theo V: ik heb zelf een framemaat 57 nodig en bij het nameten was dit wel de goede lengte, zadelpen(maat 25,2mm) steekt overigens ong. 10cm uit frame.

@Divo,Flores: wat opvalt in de lugs is,dat er een druppelvorm in zit bij de verbinding.
Zal proberen zsm paar foto's te maken.

@ tornado tom: ja hoor ,ben tevreden er mee en rijdt fijn en nee ik heb em niet zelf gemaakt/gespoten anders noemde ik het wel een homemade Bianchi haha

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 27 jul 2009 22:14

Ik baseer me meer op de zadelpen met setback en ook nog eens het zadel maximaal naar achteren geschoven.
Als je daarbij de stuurpen die omhoog staat bij optelt krijg ik het vermoeden dat je wel een maatje (of twee) groter mag hebben.

firebeast
Forum-lid

firebeast 27 jul 2009 23:02

Theo V schreef:Ik baseer me meer op de zadelpen met setback en ook nog eens het zadel maximaal naar achteren geschoven.
Als je daarbij de stuurpen die omhoog staat bij optelt krijg ik het vermoeden dat je wel een maatje (of twee) groter mag hebben.

Tja, dat krijg je er van als je een fiets niet bij een speciaalzaak koopt.
Waarschijnlijk is het frame iets te klein, neemt niet weg dat ik er toch een eind op weg kan rijden en ik met mtb een compact frame(18" ) gewend ben.

Als het wegfietsen me goed ligt, dan maar sparen en een fiets op maat kopen ipv veel geld spenderen en dat er over een paar maand een racer in de hoek staat te nixen.

firebeast
Forum-lid

firebeast 28 jul 2009 14:56

paar fotootjes van de lugs en achterpat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

floepert99
Forum-lid

floepert99 28 jul 2009 15:20

Dit lettertype gebruikte Bianchi begin jaren 90 (volgens mij rond '93). Zou best eens een frame van rond die tijd kunnen zijn.
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 28 jul 2009 15:36

Kijk hier eens. Misschien is hier wat op te vinden.
http://velospace.org/taxonomy/term/199
Klik je op een bepaalde beeld, dan staan er nog meer beelden op waar ook details te zien zijn.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

firebeast
Forum-lid

firebeast 01 aug 2009 21:29

Flores schreef:Kijk hier eens. Misschien is hier wat op te vinden.
http://velospace.org/taxonomy/term/199
Klik je op een bepaalde beeld, dan staan er nog meer beelden op waar ook details te zien zijn.

Is wel genoeg te vinden hier.
Wat ik op het eerste gezicht kon zien is dat de fiets op een Bianchi sport SX lijkt maar dan (her?)gespoten in de mercatone kleuren.
Maar een oud type Trek ziet qua bouw en vorm bij de achterpat er ook zo uit.
Alleen de lugs dan weer niet...

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 01 aug 2009 21:35

Enkele jaren geleden wilde ik mijn frame bij Bianchi opnieuw laten spuiten. Ik kreeg toen te horen dat ze dat alleen doen in de kleuren van dat jaar. Met andere woorden, mijn celeste kleurige 1997 mega alu wilden ze bij Bianchi niet opnieuw celeste spuiten omdat dat op dat moment niet in het gamma zat (het was zo'n jaargang met allerlei vage kleuren zoals die titaniumkleurige Nirone). Ik heb sterk de indruk dat dit frame het zelfde is overkomen: ooit gekocht in de jaren tachtig en eind jaren negentig bij Bianchi opnieuw gelakt. De mercatone uno kleuren zaten toen in het gamma.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

firebeast
Forum-lid

firebeast 01 aug 2009 22:00

@Timo, thankx, ja dat zou ook nog kunnen want het is wel de parelmoergroen wat er op zit dus geen gewone kleur.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 02 aug 2009 00:32

Kleurstelling is niet begin jaren negentig maar eind jaren negentig. Om precies te zijn uit 1998 toen Mercatone Uno op Bianchi ging rijden (was in 1997 Wilier en daarvoor Pinarello). Ook in 1999 reed de ploeg op Bianchi's maar toen was de kleurstelling anders. Ik hou het op een frame uit de jaren tachtig die in 1998 bij Bianchi op is gespoten (zie mijn eerdere reactie). Bianchi had in 1998 namelijk wel een stalen frame in het gamma maar die was lugloos

Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie