Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

kiezen tussen stijver frame of betere shimano set

capela
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2009 20:57

capela 25 jul 2009 21:08

Ik ben momenteel aan het kijken naar een nieuwe racefiets. Ik twijfel tussen een Bulls frame afgemonteerd met Ultegra en een Cannondale frame afgemonteerd met Tiagra. De Cannondale frame is namelijk een stuk stijver dan de Bull frame. Ultegra is weer een stuk beter dan Tiagra. Beide fietsen zijn van vergelijkbaare prijs (rond 1000 euro.)

Is het verstandiger om een stijver frame te kiezen of is juist de afmontage meer van belang.

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 25 jul 2009 22:26

Met beide fietsen ga je goed uit de voeten komen. Van belang is vooral wat je er mee wilt gaan doen en of je de fiets in de toekomst wilt upgraden. Ga je upgraden? Koop dan de Cannondale. Ga je niets upgraden? Dan is de Bulls misschien een betere keus.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 25 jul 2009 22:30

capela schreef:De Cannondale frame is namelijk een stuk stijver dan de Bull frame.


Is dat wel zo? Goedkopere alu frames zijn doorgaan van het type 'van dikke buizen last men frames', ofwel veel dik alu, dikke lasrupsen, en dus ruim stijf genoeg.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

capela
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2009 20:57

capela 26 jul 2009 17:39

Daar heb je wellicht een punt want het was namelijk de cannondale dealer die dit noemde. Die zal vast niet 100% objectief zijn.

Ik denk dat ik voor de Bulls ga.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 26 jul 2009 21:21

Over welke modellen van kaders gaat het juist?

Maar hoedanook, zo voor de vuist weg zou ik zeggen: de Bulls. Zeker waar voor je geld.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
rico8
Forum-lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 27 jan 2009 21:09
Locatie: Arnhem

Gebruikersavatar rico8 29 jul 2009 14:55

Als je wilt beginnen is het verschil in stijfheid nauwelijks merkbaar, herhaaldelijk misschakelen of sponzige remmen zijn wel meteen irritant.
Zou zeker voor de Bulls met 105 gaan. Setje stijvere wielen (bijv. 105) doet al heel veel en kost je doorgaans bij aanschaf 100 euro meer. Een aantal vrienden van me rijdt inmiddels op Bulls (Desert Falcon en Harrier) en over gebrek aan stijfheid nog nooit iets gehoord.
De voldoening duurt langer dan de pijn...

Plaats reactie