Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Opgelicht door De Vos, Zwanenburg

thja14
Forum-lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 20 feb 2008 09:48

thja14 22 jul 2009 16:12

@ Perik en pas toen hij daar voor de TWEEDE keer terugkwam.
Passie voor het fietsen en de fietsen.

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 22 jul 2009 16:22

Nou, ik heb de ervaring , dat je daar prima kan kopen als je PRECIES weet wat je wilt hebben. Ik heb zelf daar iets besteld, dat zonder accessoires geleverd werd, die door anderen wel met het product meegeleverd werden, waardoor ik uiteindelijk toch nog 30 Euro duurder uitwas dan bij een ander, plus de ergernis er van.

Oftewel: informeer je goed en vraag dan aan de Vos wat je precies gaat krijgen (modeljaar, kleur, meegeleverde spullen etc). Dan kan je er prima kopen. Als je je huiswerk niet goed doet, kan je soms voor een vervelende verrassing komen te staan.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

pfff
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 26 jun 2009 10:45

pfff 22 jul 2009 16:22

En Vos senior is sluw genoeg om te begrijpen dat een scene in een volle winkel slecht is voor de handel

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27989
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 jul 2009 16:28

Vind het een beetje een non-discussie. Er zijn nu al zo'n 10 topics over Vos en iedereen weet nu toch wel hoe het zit:

Vos is een dozerschuiver. De prijs moet laag, dus er moet ergens bezuinigd worden (service). Simpel.

Als je weet wat je koopt, heb je een goed product voor een goede prijs. Voor sommige frames blijft het gissen waar hij het vandaan haalt, maar tot op de heden is er nog niemand die een probleem heeft gehad met garantieafhandeling.

Ik zou iedereen die weinig tot niets van fietsen en onderdelen weet afraden om er te kopen. Als je er wel wat vanaf weet: prima adres.

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 22 jul 2009 16:34

Ik ben bv. vandaag bij de vakhandel geweest voor een paar nieuwe schoenen. Die worden op internet aangeboden voor 179,95, maar staan bij de dealer in het Oosten des lands in het schap voor 329 Euro. Als je dat net betaald hebt, voel je je ook flink bekocht als je dezelfde even later voor 179, 95 ziet staan..

IK had die bij de Vos willen kopen, dus ik vroeg of ik de schoenen mocht terugsturen/ruilen als ze niet zouden passen. Dat weet je tenslotte nooit als je iets op afstand koopt. Geen antwoord, dus dat zal wel "Nee" betekenen. Nou ja, dan koop ik ze voor 15 Euro meer ergens anders, waar ik ze wel mag ruilen.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

lunteren
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jul 2009 13:17

lunteren 22 jul 2009 16:38

Goed ik begrijp dat hier blijkbaar al veel over is gediscussieerd door jullie, dat wist ik niet, maar dit is niet bekend voor heel Nederland die een fiets gaat kopen. Ze komen er toch mee weg. Nu is meer de conclusie dat ik mezelf beter had moeten informeren over de betrouwbaarheid van deze winkel, dat ik dat hier toch had moeten lezen, dat is toch best bizar als je erover nadenkt. Als jij een nieuwe heup moet, ga je er toch ook niet vanuit dat jij jezelf eerst goed moet informeren wat voor een soort heupen er op de medische markt zijn en welke de beste is? Je gaat er toch vanuit dat de betreffende arts jou daarover kan informeren, daarvoor is diegene er toch? Die moet je toch kunnen vertrouwen.
Hier laat ik het bij.
AW

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 22 jul 2009 16:41

Diogenes schreef:Ik ben bv. vandaag bij de vakhandel geweest voor een paar nieuwe schoenen. Die worden op internet aangeboden voor 179,95, maar staan bij de dealer in het Oosten des lands in het schap voor 329 Euro. Als je dat net betaald hebt, voel je je ook flink bekocht als je dezelfde even later voor 179, 95 ziet staan..

Sja, zo werkt t. Tussen adviesprijs bij de dealer en afgeprijsd op internet kan een factor 2 zitten.
IK had die bij de Vos willen kopen,

Telefonisch of per mail bestellen bedoel je?

dus ik vroeg of ik de schoenen mocht terugsturen/ruilen als ze niet zouden passen. Dat weet je tenslotte nooit als je iets op afstand koopt.

Wet koop op afstand
Geen antwoord, dus dat zal wel "Nee" betekenen.

Bij een zaak als Vos is je recht hebben mss wel wat anders dan je recht krijgen.


lunteren schreef:Goed ik begrijp dat hier blijkbaar al veel over is gediscussieerd door jullie, dat wist ik niet, maar dit is niet bekend voor heel Nederland die een fiets gaat kopen. Ze komen er toch mee weg. Nu is meer de conclusie dat ik mezelf beter had moeten informeren over de betrouwbaarheid van deze winkel, dat ik dat hier toch had moeten lezen, dat is toch best bizar als je erover nadenkt. Als jij een nieuwe heup moet, ga je er toch ook niet vanuit dat jij jezelf eerst goed moet informeren wat voor een soort heupen er op de medische markt zijn en welke de beste is? Je gaat er toch vanuit dat de betreffende arts jou daarover kan informeren, daarvoor is diegene er toch? Die moet je toch kunnen vertrouwen.
Feitelijk heb je hierin volkomen gelijk.
Normaal heb ik ook een teringhekel aan winkel of mensen 'met een gebruiksaanwijzing'. Eerlijkheid en correctheid horen gewoon standaard te zijn.
Alleen soms zijn de prijsverschillen zo groot dat veel mensen toch liever naar de horkerige discounter gaan.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4229
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 22 jul 2009 16:46

lunteren schreef: Nu is meer de conclusie dat ik mezelf beter had moeten informeren over de betrouwbaarheid van deze winkel, dat ik dat hier toch had moeten lezen, dat is toch best bizar als je erover nadenkt.

Inderdaad! ;) Welkom... :)
lunteren schreef:Je gaat er toch vanuit dat de betreffende arts jou daarover kan informeren, daarvoor is diegene er toch? Die moet je toch kunnen vertrouwen.
Hier laat ik het bij.
Dat is het nu net. We leven in een wereld waar vertrouwen iets is wat je moet verdienen en afdwingen. Het komt zelden nog gratis. Je hebt het licht gezien, ik hoop dat je het de volgende keer mee neemt naar de winkel (eender welke, fietsen of iets anders). In Nederland is het zelfs zo erg dat je voor bepaalde behandelingen volgens je verzekering bij voorkeur bij bepaalde artsen terecht moet. Lang leve de vrije (koehandel) markt! :D
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 22 jul 2009 16:51

>Telefonisch of per mail bestellen bedoel je?
Ik heb per mail geinformeerd. De prijs is er prima, maar passen gaat erg moeilijk op afstand.

>Wet koop op afstand
Ik ben net 3 weken lang dagelijks bezig geweest mijn recht in Frankrijk te halen (na wat vakantie ellende) en het is dat ik vertaler Frans ben en een vasthoudend karakter heb, maar anders had ik mijn recht nooit kunnen halen. ....

M.a.w.: als ik ook maar enigszins vermoed dat ik tegen problemen aan kan lopen (niet mogen retourneren bv), dan betaal ik liever iets meer. De eventuele ergernis is mij geen besparing van 15 Euro waard.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

mark331m
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 jun 2009 11:55

mark331m 22 jul 2009 17:12

@ Diogenes +1

Ik vind de service en hulp ook erg belangrijk.

frieserenner
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 jul 2009 01:10

frieserenner 22 jul 2009 19:59

Absoluut niet netjes gehandeld door de Vos.

Maar denk je niet dat je het nu eens aan de Vos zelf moet gaan zeggen?
Als ik besodemieterd wordt dan zeg ik daar wat van. Buiten het feit om dat dat mss de winkelier aan het denken zet is het voor jezelf ook wel lekker om je hart te luchten bij de winkelier zelf.

xlr8r
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 26 jul 2005 01:26

xlr8r 22 jul 2009 23:25

havana schreef:Vind het een beetje een non-discussie. Er zijn nu al zo'n 10 topics over Vos en iedereen weet nu toch wel hoe het zit:

Vos is een dozerschuiver. De prijs moet laag, dus er moet ergens bezuinigd worden (service). Simpel.

Als je weet wat je koopt, heb je een goed product voor een goede prijs. Voor sommige frames blijft het gissen waar hij het vandaan haalt, maar tot op de heden is er nog niemand die een probleem heeft gehad met garantieafhandeling.

Ik zou iedereen die weinig tot niets van fietsen en onderdelen weet afraden om er te kopen. Als je er wel wat vanaf weet: prima adres.


Deze keer heeft havana het niet mis. :D
pas op! paaltje!

Plaats reactie