Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Lazer helm

jordi_kl
Forum-lid

jordi_kl 18 jul 2009 22:02

hey,

Op de lazer site zie ik een nieuw topmodel van Lazer. De Lazer Helium, Katusha rijd al met deze helm. weet iemand toevallig waneer deze helm in Nederland/België uit komt en wat de prijs van deze helm gaat worden?
[img=http://www.bikerumor.com/wp-content/upl ... helium.jpg]

Verder zou ik willen vragen of er iemand ervaring heeft met de Lazer Genesis RD? zo ja, wat zijn je ervaringen?

Ik zie op sommige sites staan dat Lazer een crash garantie heeft van 5 jaar. Weet iemand wat deze crash garantie inhoud? Is dit net als bij giro dat je bij vervanging na een val de helft van de adviesprijs moet betalen? Of net als bij Trek helmen dat je helemaal gratis een nieuwe helm krijgt (goede ervaring met deze regeling van Trek).

alvast bedankt,
m.v.g. Jordi

intersantos
Forum-lid

intersantos 19 jul 2009 13:03

Jordi_Kl schreef:hey,

Verder zou ik willen vragen of er iemand ervaring heeft met de Lazer Genesis RD? zo ja, wat zijn je ervaringen?

Ik heb de Lazer Genesis nu sinds een jaar tot volle tevredenheid. Hij is licht en heeft een simpel maar perfect werkend systeem om strakker te stellen. (draaiknopje boven op de helm waardoor hij om je hele hoofd strakker komt te zitten).
Verder vind ik het prettig dat hij niet zoals een Giro of Bell als een paddenstoel boven òp je hoofd staat.
Belangrijkste blijft uiteraard dat hij jou goed past en comfortabel zit.
Overigens zie ik weinig verschil tussen de Helium en Genesis.

soilworker
Forum-lid

soilworker 27 dec 2009 22:48

We zijn alweer eventjes verder en ik ben benieuwd of er iemand is die de helium heeft gekocht? Of misschien een Genesis...ervaringen?
Bell en Giro lijken op mijn hoofd inderdaad op een paddestoel, rij nu met een sweep r en in het zwart gaat dat nog. Is de Lazer echt smaller?
Ik overweeg een Genesis of Helium.

steven880
Forum-lid

steven880 28 dec 2009 16:01

Hij gaat rond de 225€ kosten en is in de USA beschikbaar vanaf half januari

rufio
Forum-lid

Gebruikersavatar rufio 28 dec 2009 16:47

Bij Featherbikes en Bikeparts4u bieden ze ook Lazer helmen aan.
Wilde zelf voor een Genesis gaan.

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 28 dec 2009 17:04

Lazer Helium kost 172,50 en komt week 4 binnen.

De genesis gebruik ik zelf al ruim een jaar en kan niet anders zeggen dan dat hij prima bevalt. Ik betrap mijzelf erop dat ik die gewoon steeds weer pak terwijl ik ook nog andere helmen heb liggen.

Hij is mooi "klein" en het sluitmechanisme met de draaiknop werkt uitstekend.
"Try not. Do or do not......there is no try"

soilworker
Forum-lid

soilworker 28 dec 2009 17:04

Rufio schreef:Bij Featherbikes en Bikeparts4u bieden ze ook Lazer helmen aan.
Wilde zelf voor een Genesis gaan.

Zit ik ook een beetje aan te denken. Maar heb ze eigenlijk nooit in het echt gezien maar heb ergens anders op het web wel gelezen dat ze smaller zouden zijn. Maar op internet wordt wel meer gezegd.
Een giro op mijn hoofd ziet er niet uit...en de Bell heb ik nu maar vind het eigenlijk ook niets.
Trouwens ik heb een hoofdomtrek van 56cm...is ook een lastige maat . Bij de Helium ligt 56cm op de grens tussen 2 maten en de Genesis heeft de grens op 57cm liggen, dus daar zou ik met een klein maatje wegkomen.....
Wil het liefst ergens passen maar die helmen hebben ze bijna nergens. Als iemand een adres heeft in het oosten van het land waar ze Lazer helmen verkopen hoor ik het graag.

vinkhugo
Forum-lid

vinkhugo 27 mei 2010 14:02

Weet iemand wat het verschil tussen de Lazer Helium en de Genesis is?

Plaats reactie