Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Fulcrum racing 5 of zero; Ga ik dat verschil merken???

gqube
Forum-lid

gqube 17 jul 2009 23:57

Binnenkort heb ik een nieuw frame, een Cube Super HPC Litening, met Ultegra SL. Ik zit mij echter af te vragen of ik nu ook mijn wielen ga opwaarderen van Fulcrum racing 5 evolution -> Fulcrum racing zero.
Ga ik dit verschil merken? Zo ja, hoe?

Misschien dat andere mensen een vergelijkbare upgrade hebben gedaan, hoe zijn jullie ervaringen?

robbies
Forum-lid

robbies 18 jul 2009 16:05

Goeie vraag...ik ben benieuwd naar het antwoord.

Ik overweeg namelijk mijn bontrager select-wielen te vervangen door 2 hoogwaardigere exemplaren.

Vraag is waaraan je dit merkt.

tornadotom
Forum-lid

Gebruikersavatar tornadotom 18 jul 2009 17:40

Ik heb voor het mindere weer Racing 7 en mooi weer Racing Zero. Dat is dus een dag en een nacht verschil! Ze lopen lekker, sturen strak en geven bijna geen krimp als je een goeie sprint aanzet. Alles wat van de Racing 7 niet gezegd kan worden... Weet niet of 7 en 5 veel van elkaar verschillen qua kwaliteit?
Vertrouwen is goed, controle is beter.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 18 jul 2009 21:49

Natuurlijk ga je dat merken en niet alleen in de beurs.
Afbeelding

gqube
Forum-lid

gqube 21 jul 2009 00:07

Natuurlijk zou ik het als eerst in de portemonnee voelen, het is immers een aanzienlijk bedrag. Dat is op zich niet erg, zolang ik maar wel een significant voordeel ervaar bij de Zero's.

Wie kan er uberhaupt wat zeggen over de Zero's? Wie heeft er ervaring mee? Waarin blinken ze uit?

Er zal toch wel iemand zijn die zijn wielen in het verleden ge-upgrade heeft?

dwangarbeider
Forum-lid

dwangarbeider 21 jul 2009 23:43

De zero's zijn heel goede all-round wielen. Ze zullen zeker een stuk lichter zijn dan de racing 5 of 7 (denk ongeveer 400-500gr). De spaken zijn van een ander materiaal dan de standaard platte inox spaken van de lagere series. De afwerking is ook weer net iets mooier dan een racing 5 of 7, zeker wat betreft de lagers.
Het zou ook maar erg zijn als een wiel dat 3 tot 4 keer duurder is als een ander niets extra te bieden had.
Of het de meerprijs waard is ? Puur rationeel zeker niet, al moet ik bekennen dat ikzelf liever rijd met de zero's( heb ook nog een setje racing 3).
Je moet zeker niet gaan verwachten dat je opeens kilometers sneller gaat rijden met deze wielen.

helspie
Forum-lid

helspie 22 jul 2009 09:37

Ben zelf van de 7 naar de 5 evolution gegaan, is maar kleine up-date, maar toch voelbaar hoor! reeds veel stijver!
maar moest ik kunnen kiezen (en het budget hebben) zou ik ook voor de zero gaan...

of budget carbon voor met mooi weer te rijden...

tornadotom
Forum-lid

Gebruikersavatar tornadotom 22 jul 2009 11:07

Je zult het vooral merken in de bochten. Het stuurt veel strakker. Ze hebben gewoon goeie lagers. Je gewicht zal ook wel zakken maar dat ga je niet echt merken.
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Plaats reactie