Verkrijgbaarheid / ervaringen met Hutchinson 'Air produkten
Ik overweeg de aanschaf van een set 2 way fit tubeless wielen en ben nu op zoek naar een winkel waar ik :
- Hutchinson fast-, lev-, rep- en stick'Air aan kan schaffen.
Daarnaast vraag ik me ook af of ik met mijn huidige fietspomp (SKS renkompres) de banden op kan pompen, en daar ik op dit moment na iedere rit mijn banden leeg laat lopen om ze op steentjes te controleren of dit met de Hutchinson Fusion een probleem gaat worden, zeker wanneer je er al fast'air in hebt zitten.
Kortom gebruikservaringen en tips zijn meer dan welkom.
- Hutchinson fast-, lev-, rep- en stick'Air aan kan schaffen.
Daarnaast vraag ik me ook af of ik met mijn huidige fietspomp (SKS renkompres) de banden op kan pompen, en daar ik op dit moment na iedere rit mijn banden leeg laat lopen om ze op steentjes te controleren of dit met de Hutchinson Fusion een probleem gaat worden, zeker wanneer je er al fast'air in hebt zitten.
Kortom gebruikservaringen en tips zijn meer dan welkom.
Ik heb nu een half jaar road tubeless en doe er gewoon een binnenband in als ik lek rij. Dan kan je gewoon je huidige pomp gebruiken. Plakken doe ik dan thuis, dit is pas overigens 1x maal voorgekomen in nu bijna 4000km door een stuk glas. Je kan ook overwegen een spuitbus met lucht en een soort plaksel in te spuiten voordat je begint. Hievan gaat alleen op termijn je band kapot, je kan het ook pas onderweg doen, maar in mijn ervaring met tubes is dat risicovol.
www.wiggle.co.uk is een betrouwbare winkel waar je die bandjes en plakspullen kan krijgen.
Road tubeless rijdt overigens geweldig, met 90kmh naar beneden op bergpassen e.d. is geen enkel probleem en als je lek rijdt sta je niet in 1x maal leeg, maar loopt hij langzaam leeg.
www.wiggle.co.uk is een betrouwbare winkel waar je die bandjes en plakspullen kan krijgen.
Road tubeless rijdt overigens geweldig, met 90kmh naar beneden op bergpassen e.d. is geen enkel probleem en als je lek rijdt sta je niet in 1x maal leeg, maar loopt hij langzaam leeg.
Welke wielen heb je Jeroen? en heb je naast de banden en een gewone fietspomp, ook voor het oppompen van de band wanneer er geen binnenband in zit, helemaal geen extra produkten nodig gehad en gebruikt? Hoe moeilijk was het omleggen van de biba in de band wanneer er een lek in zat onderweg?
Wiggle is inderdaad erg goed en ik heb een goede ervaring met de franse site www.alibabike.com Die heeft fast 'air e.d. en ook de Fusion 2 bandjes zelf voor een scherpe prijs (eu 37 p.st.). De productbeschrijvingen zijn alleen in het Frans, maar betaling probeemloos en levering erg snel.
Vorig jaar 1 setje Fusion 2 tubeless met protect'air anti-lek smurrie opgereden in ca. 3000 km zonder lekrijden of andere problemen en net mijn tweede paar in gebruik genomen. Montage supersimpel op Shimano WH7850SL velgen met een gewone hogedruk voetpomp. Ik kwast eerst de velg dun in met afwasmiddel, niet de rand van de banden zelf want dat zit het remvlak van de velg na montage ook onder.
Vorig jaar 1 setje Fusion 2 tubeless met protect'air anti-lek smurrie opgereden in ca. 3000 km zonder lekrijden of andere problemen en net mijn tweede paar in gebruik genomen. Montage supersimpel op Shimano WH7850SL velgen met een gewone hogedruk voetpomp. Ik kwast eerst de velg dun in met afwasmiddel, niet de rand van de banden zelf want dat zit het remvlak van de velg na montage ook onder.
Bedankt! ik begon me al een beetje bezorgd te maken daar de importeur van Hutchinson me ook niet verder kon helpen!?! en me veel succes wenste op mijn verdere zoektocht...
Ik heb een filmpje gevonden op Youtube waar ik met de andere informatie die ik op het net gevonden heb wel wijs uit kan worden. Ik vraag me alleen nog af hoe het zit met controleren op steentjes e.d, op dit moment check ik na iedere rit mijn banden en laat ze voor dit doel eerst leeglopen, is dit mogelijk met de Fast'Air al in de banden? kan me zo verstellen dat dat spul ook bij het leeg laten lopen van banden zijn werk doet en hoe houd je je bandenspanning op peil?
Het filmpje, helaas zonder begeleidende tekst of uitleg :
http://www.youtube.com/watch?v=Y9_6xZG4o74
Ik heb een filmpje gevonden op Youtube waar ik met de andere informatie die ik op het net gevonden heb wel wijs uit kan worden. Ik vraag me alleen nog af hoe het zit met controleren op steentjes e.d, op dit moment check ik na iedere rit mijn banden en laat ze voor dit doel eerst leeglopen, is dit mogelijk met de Fast'Air al in de banden? kan me zo verstellen dat dat spul ook bij het leeg laten lopen van banden zijn werk doet en hoe houd je je bandenspanning op peil?
Het filmpje, helaas zonder begeleidende tekst of uitleg :
http://www.youtube.com/watch?v=Y9_6xZG4o74
Wiggle heeft ze niet in het assortiment en bij Alibabike lukte het niet een bestelling te voltooien daar ik geen land kon selecteren in het menu terwijl dit wel een voorwaarde is om een bestelling af te ronden.
Ben uiteindelijk wel geslaagd bij www. partycycle.com
http://www.partycycle.com/spray-hutchin ... p-843.html
snelle verzending en reactie's op vragen per email, wat mij betreft een aanrader.
Ben uiteindelijk wel geslaagd bij www. partycycle.com
http://www.partycycle.com/spray-hutchin ... p-843.html
snelle verzending en reactie's op vragen per email, wat mij betreft een aanrader.
*Pino* schreef:Welke wielen heb je Jeroen? en heb je naast de banden en een gewone fietspomp, ook voor het oppompen van de band wanneer er geen binnenband in zit, helemaal geen extra produkten nodig gehad en gebruikt? Hoe moeilijk was het omleggen van de biba in de band wanneer er een lek in zat onderweg?
Ik heb de shamals, zijn echt top.
Oppompen kan met de gewone fietspomp als de banden nieuw zijn, met gebruikte banden moet je met zeepsop gaan spelen, maar dat lukt ook wel met een fietspomp.
Erin doen van de biba onderweg was simpel, ventiel eruit, biba erin buitenband er weer op. Vergeet overigens geen bandenlichters. Dit lukte mij met heel veel moeite zonder bandenlichters.
Dus extra gereedschap heb je niet nodig.
Waar ik nu op wacht zijn een paar bora's of 404's met 2 way fit....
Weet de huidige GBP-Euro koers niet helemaal, maar volgens mij zijn ze bij onze oosterburen goedkoper.
http://www.bikepalast.de/enid/82f124b6c ... 80_4u.html
http://www.bikepalast.de/enid/82f124b6c ... 80_4u.html