Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Commen�al supernormal

times
Forum-lid

times 17 jul 2009 00:34

Goededag,

Ik sta op het punt om een mountainbike te kopen en was benieuwd naar jullie mening aangezien mijn ervaring in deze niet erg groot is. (de prijs is 1000€)

Het gaat om de fiets beschreven in de titel en dit zijn de specs:

SUPERNORMAL
Frame Nuts SL VB // Fork Fox
32F100R // Stem Forged 3D
70/90mm // Handlebar Ç at
// Grip Ç kraton Levers Avid FR5 //
Brakes Avid SD5 // Shifters Sram
X7 3x9 // Front der. Sram X7 //
Rear der. Sram X9 // Crankset Truvativ
Firex Giga X pipe // Seatpost
Race Face Evolve XC // Saddle SDG
Bel Air // Hubs Ç Disc light // Rims
Sun Rims CR18 // Tires Maxxis
Larsen TT 26x2.00 // Finish White
pearlized // Size 4 (40,45,50,53) //[img=http://img198.imageshack.us/img198/4848 ... normal.jpg]

morel
Forum-lid

morel 19 jul 2009 00:19

Hoi Times,

Altijd doen.

Dit is een zeer goede MTB.
Ik heb zelf geruime tijd Commencal gereden en echt dat ding vliegt !
Het is in Nederland misschien niet zo'n bekend merk maar hier in België word er, vooral in Wallonië veel mee gereden.
In de competitie bij de amateurs word het veel gebruikt om zijn prima prijs/kwaliteit/snelheid verhouding.

Dus zeker een aanrader,
Grtz,
Morel

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 19 jul 2009 00:36

Toen ik een half jaar geleden een mtb aan ging schaffen heb ik ook naar de supernormal gekeken.
Moet zeggen dat er voor dit geld wel wat beters te koop is. De frame, vork en aandrijving is in principe prima in orde. Voor in nl zijn de banden toch wat minder, de velgen ben ik niet bekend mee maar zouden niet mijn eerste keuze zijn.
Mocht je verliefd zijn op de fiets zou ik er minimaal andere banden en remmen op laten monteren (HS33 of een goed setje schijfremmen).

Kijk anders even bij cube of bulls. Daar heb je over het algmeen 'most value for money'.

times
Forum-lid

times 19 jul 2009 01:24

Dank je wel voor de reacties,

In principe ga ik ook idd dit model aanschaffen met scijfremmen i.p.v. V-brakes.
de banden is een goede tip maar vind ik niet doorslaggevend omdat ik die makkelijk te verwisselen vind (ik kan natuurlijk wel proberen er gelijk iets op te laten zetten voor een zacht prijsje, zijn er nog aanraders voor voornamelijk duinen en strand?).

Dit is niet het nieuwste model en is daarom maar 1000€, ik had dus het idee dat prijs/kwaliteit goed zouden moeten zijn.

Ik ga zeker nog bij Cube en Bulls kijken.

Groeten, Times.

titoom
Forum-lid

titoom 28 jan 2010 14:26

Heb zelf een tijdje op een supernormal gefietst, fijne fietsen! Ik denk dat voor strand/duinen deze banden nog aardig kunnen presteren, al zou ik zelf rocket ron's of racing Ralph's verkiezen (beide schwalbe)

tweety
Forum-lid

tweety 28 jan 2010 22:45

Lijkt me een prima fiets!
Ik vind zelf Commencal ook wel iets speciaals hebben. Vooral in Nederland zul je er wel wat bekijks mee krijgen aangezien je deze niet op elke hoek van het bos zult zien!
Ook met de onderdelen is niet mis. En wat je zegt; van de banden zou ik het niet af laten hangen.. dat zijn de kosten niet ;-)

Wat ik zelf overigens misschien nog even zou doen is ook goed speuren naar een tweedehandsje, vaak nog veel betere kwaliteit en voor hetzelfde geld! Als je er dan 1 met de kop eraf koopt (of iemand die een verkeerde maat gekocht heeft) kun je een hele mooie fiets voor weinig hebben..

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 29 jan 2010 10:02

geen slechte fiets, zeker de vork is super en dat altijd wel een belanrijk punt. Een RS reba/sid of magura is ook een prima vork daar niet van, maar het is geen fox.

Kijk zeker zoals aangegeven bij Bulls, cube en ook Canyon.

kukelekupers
Forum-lid

kukelekupers 29 jan 2010 10:36

gaisdergerman schreef:Moet zeggen dat er voor dit geld wel wat beters te koop is.

Baseer je dat op je ervaringen na wat testritjes, of heb je gewoon de specs vergeleken?

reinr
Forum-lid
Contact

reinr 29 jan 2010 13:53

ik vind het een erg mooie fiets, sneller zadel, barends en gewoon doen gezien alle reacties. ken alleen de vork en de derrie (beide top) dus daar heb je niets aan
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 29 jan 2010 15:19

titoom schreef:Heb zelf een tijdje op een supernormal gefietst, fijne fietsen! Ik denk dat voor strand/duinen deze banden nog aardig kunnen presteren, al zou ik zelf rocket ron's of racing Ralph's verkiezen (beide schwalbe)

Dit topic is een half jaar oud! Geen idee waarom je het topic met een onzinnige post omhoog moet kicken.

reinr
Forum-lid
Contact

reinr 29 jan 2010 15:49

we hebben zitten slapen zzzzzzzzzzzzzz
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie