Hallo,
Dit jaar wil ik met mijn gezin de finish op de mont ventoux gaan bekijken.
Nu is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft.
Kunnen wij bijvoorbeeld die dag de berg gewoon op, wat is de beste plek etc.
Alvast bedankt voor uw reactie gr.Ronnie
Tour de France Mont Ventoux 25-7-2009
- margriet
- Forum-lid
- Locatie: Le Mont-Dore | Massif du Sancy | Puy de Dôme | Auvergne | Frankrijk
- Contact
Ik woon aan de voet van een col (de la Croix Morand) en vorig jaar kwam de tour bij ons voor de deur langs. De weg was 's ochtends al vrij vroeg afgesloten voor verkeer. Campers hadden de dag er voor al op de top en in de berm een mooi plekje bemachtigd. Zelf ben ik die dag nog wel lekker om hoog gefietst, erg leuk. Rond een uur of 12 waren de mensen van de campers druk aan de weer met het apéritief en de bbq.
Nu is de Mont Ventoux natuurlijk niet te vergelijken met zo'n "gewone" col als de Croix Morand. Ik denk dat het er mega-druk zal worden en dat daar zeker als 2 dagen van te voren mensen zullen zijn die een mooi plekje gaan bemachtigen. Maar sta je daar tussen, dan zul je zeker een topdag hebben! Tip: contacteer een plaatselijke Office du Tourisme; zij zullen van te voren een informatieleaflet publiceren waar in staat, wie, wanneer, en hoe zich nog mag verplaatsen op en in de buurt van het parcours.
De beste plek: daar waar de klim het hoogste stijgingspercentage heeft, dan kun je ze het langst zien.
Veel plezier!
Nu is de Mont Ventoux natuurlijk niet te vergelijken met zo'n "gewone" col als de Croix Morand. Ik denk dat het er mega-druk zal worden en dat daar zeker als 2 dagen van te voren mensen zullen zijn die een mooi plekje gaan bemachtigen. Maar sta je daar tussen, dan zul je zeker een topdag hebben! Tip: contacteer een plaatselijke Office du Tourisme; zij zullen van te voren een informatieleaflet publiceren waar in staat, wie, wanneer, en hoe zich nog mag verplaatsen op en in de buurt van het parcours.
De beste plek: daar waar de klim het hoogste stijgingspercentage heeft, dan kun je ze het langst zien.
Veel plezier!
Fietsgroet,
Margriet | Les Camélias
Margriet | Les Camélias
Met de auto kun je het wel schudden.
Met de fiets omhoog kan totdat de reclamecaravan begint.
Het mooist is natuurlijk om wat hoger te gaan staan, want dan komt het spel op de wagen.
Als het erg warm is, kun je beter kiezen om voor Chalet Renard te gaan staan (in het bos) dan op de kale top van de laatste kilometers.
Met de fiets omhoog kan totdat de reclamecaravan begint.
Het mooist is natuurlijk om wat hoger te gaan staan, want dan komt het spel op de wagen.
Als het erg warm is, kun je beter kiezen om voor Chalet Renard te gaan staan (in het bos) dan op de kale top van de laatste kilometers.
prj
Kijk even op deze site (kan ook in Engels denk ik) :
http://www.etape-ventoux.com/accueil/in ... acces.aspx
Op zijn Frans geregeld : "L’accès aux routes dans la montée du Ventoux à partir de Bédoin jusqu'au sommet, pourra être limité avant le 25 juillet, en fonction du taux d’occupation des stationnements prévus sur le site."
De toegang kan dus voor 25 juli al geblokkeerd worden afhankelijk van de drukte. Er geldt dus geen vaste datum/tijdstip voor afsluiting.
http://www.etape-ventoux.com/accueil/in ... acces.aspx
Op zijn Frans geregeld : "L’accès aux routes dans la montée du Ventoux à partir de Bédoin jusqu'au sommet, pourra être limité avant le 25 juillet, en fonction du taux d’occupation des stationnements prévus sur le site."
De toegang kan dus voor 25 juli al geblokkeerd worden afhankelijk van de drukte. Er geldt dus geen vaste datum/tijdstip voor afsluiting.
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !
"On Saturday, 25 July 2009, a stage of the Tour de France bicycle race will be run in the Ventoux. As of Monday, 20 July, as a curtain raiser, cycling enthusiasts will also be able to take part in the "Létape du Tour - Mondovelo" event that will use the same route. So that the many spectators may get to see these two major sporting events in the best possible conditions, and to make traffic easier, safety instructions have been issued and parking restrictions as well as relief routes will be in place.
Please check them out before you leave."
Oftewel in English met wegafsluitingen en tijden etc.
Ik ben er zelf dan ook, de tour komt voor de camping langs!
Allez Geisinque!
Please check them out before you leave."
Oftewel in English met wegafsluitingen en tijden etc.
Ik ben er zelf dan ook, de tour komt voor de camping langs!
Allez Geisinque!
Fiets... ook eens 11 speed!
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
As vrijdagavond rijdt ik richting de Pyreneen om daar zaterdag aan te komen. Nadat ik dit weekend hoorde dat de Tour over de Mt Ventoux komt op zaterdag (nooit bij stil gestaan) ga ik waarschijnlijk de plannen omgooien en een dagje later naar de Pyreneen. Ben met twee vrienden en hebben de mtb's mee. Idee is om 's ochtends te arriveren en op ons dooie gemakje omhoog te fietsen en dan op een mooi punt de Tour te zien. Paar jaar geleden op soortgelijke wijze de Tour op Courchevel gezien. Sinds vandaag heb ik ineens al heel wat meer zin in de vakantie, wordt volgens mij erg vet! Als ik nog ergens een internet cafe of camping met wifi tegenkom zal ik wat foto's posten!