Help mij met mijn racefiets aankoop.
Ik vind het jammer dat je mijn post opvat als een aanval, maar ik zou zeggen lees je eerste post nog eens na en dan kun je het toch niet vreemd vinden dat ik en anderen het gevoel krijgen dat je er nog niet in verdiept hebt. Alleen maar zeggen ik zoek een fiets en die mag 4000 euro kosten is toch wel heel weinig om een goed advies te kunnen verwachten. Je roept de reakties die je tot nu toe hebt gekregen over je zelf af. Je kunt voor 4000 euro een fantastische fiets kopen om wedstrijden mee te rijden, maar voor dat bedrag kun je ook een fiets kopen met iets meer comfort voor lange tochten. Zelfde bedrag en toch zul je dan uitkomen op twee totaal verschillende fietsen. Als jij niet kunt aangeven wat je er mee wilt gaan doen dan krijg je natuurlijk reakties van:"ik zou eerst een goedkopere nemen om er achter te komen wat je eisen aan een fiets zijn voordat je 4000 euro stuk slaat"
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012
Hier komt mijn keuze wat betreft het frame:
- Cervelo S3
- Pinarello Paris/FP Quattro
- Colnago M10 of EPS
En wat betreft de groep heeft mijn voorkeur Campagnolo Record/ Super.
Wat betreft de wielen heb ik nog geen idee, maar in ieder geval geen hoge velg. Max 35mm
Fizik en Most voor de, zadels, zadel pennen, e.d.
Ik hoor het wel. bedankt alvast. Ik ga weer verder met mijn zoektocht.
- Cervelo S3
- Colnago M10 of EPS
Wat betreft de wielen heb ik nog geen idee, maar in ieder geval geen hoge velg. Max 35mm
Nou juist koop gewoon het duurste wat er is dan MOET het wel volstaan
Na jaren van afwezigheid weer sporadisch op \'s heerenswegen te spotten... Onhandig en langzaam? 99% kans dat ik het ben!
"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe
"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe
ferrari schreef:Hier komt mijn keuze wat betreft het frame:
- Cervelo S3
- Colnago M10 of EPS
En waar denk je een S3 met Super Record met hoge carbon wielen voor 4000 euro te kunnen kopen? In China? Ik weet overigens de oplossing: budget verhogen naar 6000 euro, naar Hopmans en niet te veel van de FM verwachten
Waarom deze frames?
Heb je laten uitzoeken of dit voor jou de juiste geometrie bezit?
Waarom de zadels? zijn die zadel voor jou bibs de beste?
Ik heb het idee dat je uitzoekt op prijs kwaliteit verhouding.. Maar laat dat nu net een probleem zijn, het beste frame van lance armstrong kan voor jou een dramatisch frame zijn, omdat het niet binnen jou maat en geometrie valt.
Ik denk idd ook dat je met 4000 euro en dit wensen lijstje het nog lastig gaat krijgen.
Heb je laten uitzoeken of dit voor jou de juiste geometrie bezit?
Waarom de zadels? zijn die zadel voor jou bibs de beste?
Ik heb het idee dat je uitzoekt op prijs kwaliteit verhouding.. Maar laat dat nu net een probleem zijn, het beste frame van lance armstrong kan voor jou een dramatisch frame zijn, omdat het niet binnen jou maat en geometrie valt.
Ik denk idd ook dat je met 4000 euro en dit wensen lijstje het nog lastig gaat krijgen.
ferrari schreef:Hier komt mijn keuze wat betreft het frame:
- Cervelo S3
- Colnago M10 of EPS
Even wat globale prijzen:
- Cervelo S3 vanaf 2600
- Pinarello Paris/FP Quattro vanaf 3300
- Colnago M10 of EPS vanaf 2600
Campagnolo Record 1200
Campagnolo Super Record 1500
En dit betreft dan aleen nog maar het frame en de groep. Je hebt nog meer nodig. Bijv wielen vanaf 350.
Je FM die de fiets moet opbouwen zal ook hogere prijzen rekenen dan deze hier.
Dan kom je dus ver boven je genoemde budget uit.
Als ik je lijstje en je budget zie, mag wat nica zegt maar deels een probleem vormen, de doorsnee gewone FM (niet de grootwarenhuis-types a la van eyck e.d.) die een dergelijk bedrag kan verdienen zal met plezier een proefritje en deskundig opmeten tot de mogelijkheden rekenen.
Het is overigens wel zo dat je best voor jouw genre kaders zeker eens kijkt naar wat in afgemonteerde modellen verwerkt is, want het prijsverschil tussen zelf samenstellen en afgemonteerde modellen loopt op dat niveau verhoudingsgewijs wel op Vaak kan je overigens bij de FM wel nog bepaalde onderdelen omruilen naar andere onderdelen die je zelf prefereert voor dezelfde prijs, of een beperkt prijsverschil, dat hangt dan vooral af van de klantvriendelijkheid van de desbetreffende FM, en of die de gewenste stukken kan leveren uiteraard.
PS: geometrie kan je met wat doorzettingsvermogen via de websites van de fietsproducenten wel grotendeels gaan inschatten. Eenmaal je opgemeten bent (vraag dit op een papiertje) kan je eenvoudig kijken bij welke modellen de maten minst afwijken.
vb: http://www.cervelo.com/en_us/bikes/2010/S3/geometry/
EDIT: binnen deze prijsklassen is een overjaars model ook wel aan te raden, de verschillen met de 2011 versies zijn vaak minimaal, en de kortingen navenant!
vb: koopje
Verder nog veel plezier met je zoektocht. Laat het wel niet te lang aanslepen, het mooie weer staat stilaan voor de deur, en dan baal je zonder fiets in de buurt :p
Het is overigens wel zo dat je best voor jouw genre kaders zeker eens kijkt naar wat in afgemonteerde modellen verwerkt is, want het prijsverschil tussen zelf samenstellen en afgemonteerde modellen loopt op dat niveau verhoudingsgewijs wel op Vaak kan je overigens bij de FM wel nog bepaalde onderdelen omruilen naar andere onderdelen die je zelf prefereert voor dezelfde prijs, of een beperkt prijsverschil, dat hangt dan vooral af van de klantvriendelijkheid van de desbetreffende FM, en of die de gewenste stukken kan leveren uiteraard.
PS: geometrie kan je met wat doorzettingsvermogen via de websites van de fietsproducenten wel grotendeels gaan inschatten. Eenmaal je opgemeten bent (vraag dit op een papiertje) kan je eenvoudig kijken bij welke modellen de maten minst afwijken.
vb: http://www.cervelo.com/en_us/bikes/2010/S3/geometry/
EDIT: binnen deze prijsklassen is een overjaars model ook wel aan te raden, de verschillen met de 2011 versies zijn vaak minimaal, en de kortingen navenant!
vb: koopje
Verder nog veel plezier met je zoektocht. Laat het wel niet te lang aanslepen, het mooie weer staat stilaan voor de deur, en dan baal je zonder fiets in de buurt :p
"Het is een kwestie van perceptie: Als jij afdaalt terwijl ik klim, vlieg ik die berg op!"
Focus Cayo 3.0 2011
Focus Cayo 3.0 2011
Ik zou wel iets kopen wat een beetje op elkaar afgestemd is.
Het zou wat vreemd zijn om zo'n Cervelo, EPS /M10 of Pina met Shimano 105 uit te rusten en wieltjes van 200 euro.
Dan kan je beter een frame van max 2000 euro kopen en dan een groep van max 800 en de rest voor wielen, banden, stuur/stuurpen, zadel/zadelpen, pedalen bidonhouders enz.
En een goede fietsbroek, schoenen, shirt en handschoenen + helm kost ook best wat zaoals hierboven vermeld...
Het zou wat vreemd zijn om zo'n Cervelo, EPS /M10 of Pina met Shimano 105 uit te rusten en wieltjes van 200 euro.
Dan kan je beter een frame van max 2000 euro kopen en dan een groep van max 800 en de rest voor wielen, banden, stuur/stuurpen, zadel/zadelpen, pedalen bidonhouders enz.
En een goede fietsbroek, schoenen, shirt en handschoenen + helm kost ook best wat zaoals hierboven vermeld...
franske71 schreef:Heeft de TS, ervan uitgaande dat je een startende beginner bent, ook rekening gehouden met je uitgave aan kleding, schoenen, helm?
Dit hapt toch, vind ik een aanzienlijk deel uit je begroting.
Nou ja, op een budget van 750 euro zijn dat soort posten natuurlijk een hele hap, voor 4000 euro minus de kosten daarvoor kan ik wel een mooie fiets uitzoeken hoor .
MackersV2.0 schreef:degroote schreef: ..... vb: koopje .....
Je verwijst hem nu dus gewoon naar een oplichters site.
Heb gewoon snel wat gegoogled, niet opgemerkt, excuses Overigens blijft het concept wel gelden, overjaarse fietsen zijn voor de TS misschien nog de interessantste optie.
"Het is een kwestie van perceptie: Als jij afdaalt terwijl ik klim, vlieg ik die berg op!"
Focus Cayo 3.0 2011
Focus Cayo 3.0 2011