Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Een nieuwe fiets, das lastig!

ace1978
Forum-lid
Berichten: 1035
Lid geworden op: 09 aug 2004 16:35

ace1978 01 jul 2009 18:07

Ik rijd momenteel een Pinarello Galileo, maar wil op korte termijn een nieuwe fiets. Het enige dat vast staat is dat het een carbon frame gaat worden. Over de afmontage heb ik nog niet echt nagedacht. Allereerst wil ik een voorselectie maken voor wat frames. Budget voor het frame: 2000-2500 euro, maar minder mag natuurlijk ook. Het frame moet stijf, licht en daarbij ook nog enigszins comfortabel zijn. Laatst een dag een Cervelo R3 gereden en dat beviel perfect. Om me niet blind te staren op 1 merk en type de vraag: wie heeft warme aanbevelingen voor me? Ik sta voor alle merken open, zolang aan bovenstaande criteria voldaan wordt.

Het is overigens wel van belang dat het bij een FM te koop is. Ben zelf niet al te handig. Lees erg goede dingen over merken als Red Bull maar klopt het dat deze alleen bij Roseversant te koop zijn in Duitsland?

Alvast bedankt voor jullie reacties en hulp!

tati
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:52

tati 01 jul 2009 18:50

Red bull is het huismerk van roseversand. Als je persee wilt kun je natuurlijk je fietsenmaker vragen of hij er eentje aan jou wil leveren. (zal dan wel wat duurder uitvallen als rechtstreeks).
A bad day on the bike is better than a good day at work.

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 01 jul 2009 19:06

Een cannondale carbon six of super six frame zou een optie zijn. Maar ja, er kunnen nog 30 mensen die 30 meningen hebben. Je moet er vooral zelf veel mening over hebben. De R3 ook tof. Vergeet niet dat een goede opbouw en wielset zeer belangrijk is voor het totaal beeld...

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 01 jul 2009 19:08

Probeer met de zoekfunctie eens wat meer informatie te achterhalen. Frames van 2000-2500 euro zijn er van alle merken wel.
Kijk eerst wat je mooi vindt, ga dan informatie zoeken..
een fiets in die prijsklasse mag je wel wat van verwachten, of het nu een red bull is of een pinarello

ace1978
Forum-lid
Berichten: 1035
Lid geworden op: 09 aug 2004 16:35

ace1978 01 jul 2009 21:32

Bedankt voor de reacties. Heb uiteraard de zoekfunctie gebruikt en zal ook zeker op mijn eigen mening afgaan over wat mooi is, maar van meetwaarden en dat soort dingen heb ik weinig kaas gegeten. Ik probeer op basis van reacties een soort shortlist te maken met frames die voldoen aan mijn wensen. Als ik dat eenmaal helder heb ga ik nadenken over de opbouw/afmontage. Het is wellicht een optie inderdaad om een Red Bull via mijn FM aan te schaffen. Ze zien er goed uit en ik lees niets dan positiefs. Canyon lees ik ook veel goeds over, maar vind ik er toch wat minder uitzien (op een plaatje althans) dan een Red Bull.

Die Cannondale ziet er goed uit zeg!

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 02 jul 2009 00:14

Een nieuwe fiets, das lastig!
Tsja, tís maar hoe je het bekijkt hè?
Een mug dat is pas lastig.:rolleye:
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

daj
Forum-lid
Berichten: 712
Lid geworden op: 20 jul 2007 18:50

daj 02 jul 2009 00:22

Je zegt zelf al dat de Cervélo perfect beviel. Waarom dan nog verder zoeken?

Anyway, als je een beetje Duits kan, een paypal account hebt en €2 over hebt, kan je van het Duitse blad Tour een test met 27 carbon frames downloaden. Staat onder andere de stijfheid/gewichts verhouding in, het comfortniveau, etc.

ace1978
Forum-lid
Berichten: 1035
Lid geworden op: 09 aug 2004 16:35

ace1978 02 jul 2009 00:40

Haha, ok laat ik het anders formuleren: een voorselectie maken, dat is lastig! Er is zoveel moois...

Thanks, heb 'm gelijk gedownload! Er staan een hoop merken in waar ik nog nooit van gehoord heb. Die Canyon komt er fantastisch uit. Vind 'm uiterlijk op de foto niet al te bijzonder overigens.

Mijn FM is overigens dealer van een aantal merken, al kan hij uiteraard ook aan andere frames komen. De merken: Pinarello, Specialized, Trek, Colnago, Giant, Eddy Merckx, Orbea, Ridley, Cervelo, Look, Opera, De Rosa, Gazelle, Concorde, Cannondale.

Trek, Giant, Orbea en Gazelle vallen sowieso af. Concorde ken ik niet echt en van een Eddy Merckx ging mijn hard tot nu toe ook niet harder kloppen. Echter zag ik laatst de nieuwe EMX frames en die zijn prachtig.

Waarom verder zoeken als de Cervelo perfect beviel? Als ik in een nieuwe fiets investeer, wil ik dat graag doordacht doen en naast de R3 andere opties hebben. Een fiets moet een bepaald gevoel bij me oproepen (wat een Cervelo doet), maar daarnaast wil ik wanneer ik zo'n bedrag besteed ook de best mogelijke kwaliteit binnen dat budget.

webbers
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:19

webbers 02 jul 2009 01:17

Al eens aan Wilier gedacht? Zelf vorige maand een Izoard met Campa Centaur Carbon afmontage gekocht. Heerlijk fietsje! Vooral als je zoals ik van een stijve alu fiets (Koga) afkomt!

Good luck!
Wilier Izoard, Campagnolo Centaur, Vento Reaction G3, Ritchey, Look KEO

ace1978
Forum-lid
Berichten: 1035
Lid geworden op: 09 aug 2004 16:35

ace1978 02 jul 2009 01:30

Inderdaad ook al aan gedacht! Prachtige frames en mijn oog viel ook gelijk op de Izoard... Vooral de wit-rode kleurstelling vind ik erg mooi!

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 02 jul 2009 01:46

Misschien moet je eerst kijken tot welke groep je je aangetrokken voelt:

Emotie en traditie.. Colnago, Pinarello, De Rosa, (Je betaald hier wat meer voor de looks en de naam maar ze zijn toch heel goed) De Nieuwe Merckx is inderdaad prachtig en iets goedkoper en dat geld ook voor de nieuwe Colnago

Hitech: Cervelo, Specialized, Trek, Giant, Cannondale mischien nog Isaac en dergelijke (Het valt mij op dat de 2010 SPecialize, Trek en Cannondale erg veel op de R3 beginnen te lijken)

Duitse testfietsen: Storck, Red Bul, Canyon etc. etc.

Hou er ook rekening mee dat al deze fietsen erg goed zijn en dat alles wat je minder aan het frame uit kan geven je meer uit kan geven aan bijvoorbeeld wielen en daar is wel heel veel te winnen.
Afbeelding

Plaats reactie