Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Beginner zoekt advies.

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 26 jun 2009 18:46

Ik sluit me aan bij adroit, zorg in de eerste plaats dat je goed op de fiets zit. Zelfs als je nog geen racefiets ervaring hebt kan je al heel snel merken of een fiets (wel de goede maat!) bij je past door een testritje te maken. Het maakt dan niet uit of het om een 2dehands of een nieuwe gaat, vaak is het met een 2de hands makkelijker om hem mee te krijgen voor een ritje. Bedenk wel dat je dan afhankelijk bent van de maat en het kan dus zijn dat die erg gave fiets niet past omdat hij te groot of te klein is.
Canyon heb ik zelf ook niet aangedurft omdat ik toch even wilde voelen of het klikte met de fiets die ik wilde kopen.
Wat betreft de fietsen die je zelf al voorstelde, je hebt hier echt 3 totaal verschillende te pakken. De eerste (Montana Mexico) is mij ook onbekend, Sensa is gewoon een bekend merk maar geen "topmerk" met een grote naam maar waarschijnlijk gewoon wel een goeie fiets, gebaseerd op wat hier op het forum over deze fietsen is geschreven. Met de Bianchi heb je dan het instapmodel te pakken van een grote naam, daar betaal je over het algemeen ook wat meer voor maar als je hem later weer wil verkopen is dat wel meegenomen. Daarnaast gaat het ook een beetje om het imago dat erbij hoort, dat is iets wat heel persoonlijk is of je dat belangrijk vindt of niet.
Ga ook lekker rondkijken en fietsen in het echt bekijken. Het is ten eerste erg leuk en het helpt je ook te bepalen wat je wel of niet belangrijk vindt. Veel plezier!

jell-ee
Forum-lid
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 jun 2009 21:14

jell-ee 26 jun 2009 21:27

http://12gotrading.com/?page=record&id= ... =sub_soort,

denk dat je hiermee beter af bent als met die sensa of target, iets duurder maar shimano 105 of tiagra is nogal een gat,

zoncolan
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 jun 2009 21:40

zoncolan 26 jun 2009 22:09

ietsje bijleggen en je hebt zo veel langer plezier van die fiets...
het zijn natuurlijk niet mijn centen ;-)

veel succes met de zoektocht!

embee64
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 01 apr 2007 20:25

embee64 26 jun 2009 22:14

http://www.bike-discount.de/shop/m546/k ... l?od=&ft=1

Niet perse over internet, ze hebben gewoon een winkel. Wel in Bonn.

peter30
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:29

peter30 27 jun 2009 13:42

Ik sluit me helemaal aan bij bibske. en ga voor je eerste fiets gewoon naar de fietsenmaker. Die kan je opmeten en bij problemen aan de fiets zal hij je ook snel helpen. Koop je direct kleding, schoenen en een helm. dan kun je misschien nog een leuke combinatie prijs krijgen. Scheelt je dat ook weer een paar tientjes.

Via internet kun je wel een fiets kopen maar dan moet je wel precies weten wat je nodig hebt. Een fiets retour doen omdat hij niet past gaat vaak niet.

focusblackforestltd
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:35

focusblackforestltd 27 jun 2009 19:03

De gazelle bij 12gotrading is inderdaad een mooie optie, niet veel geld voor een fiets met 105 groep. Maar als je er zelf weinig verstand van hebt zou ik naar een winkel gaan waar ze veel racefietsen hebben/verkopen. Hier hebben ze er meer verstand van en zetten ze je niet op de fietsmaat die ze op voorraad hebben. Mijn vader heeft ze fiets bij 12go vandaan en is daar netjes geholpen.
succes met je zoektocht!

peter30
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:29

peter30 29 jun 2009 20:28

De 105 onderdelen zijn echt merkbaar beter van kwaliteit dan de tiagra onderdelen. Het loopt allemaal mooier dan de tiagra groep. De wielen kun je op een later tijdstip makkelijker upgraden dan de groepset. Het upgraden van de wielen is ook goedkoper dan een nieuwe groepset. Voor 200 euro heb je een mooi stel wielen voor jouw gebruik. een 105 groep kost zeker 350 euro en dan moet je hem ook nog opbouwen.

mijn advies is om een fiets met 105 te nemen. Hier ga je zeker geen spijt van hebben.

webbers
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:19

webbers 02 jul 2009 01:19

Zelf tijdje Tiagra gereden en daar werd ik in ieder geval niet blij van. Zou dus zeker voor 105 gaan.
Wilier Izoard, Campagnolo Centaur, Vento Reaction G3, Ritchey, Look KEO

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 03 jul 2009 01:42

Dag Jeff,

ondanks dat het merk Ghost mij niks zegt is jouw voorbeeldfiets wel heel sjiek afgemonteerd. Mankeert niks aan lijkt me. Het enigste natuurlijk dat het ook de duurste van de 3 is... Verschil met de Sensa is niet alleen de Ultegra cq 105 groep maar ook de kwalitatief "betere" wielen. Vergeet niet dat er ook nog pedalen bij gekocht dient te worden hè. Omdat je nu toch wil gaan sporten laat je de extra biertjes staan en kun je de centjes in je nieuwe hobby steken. Vergeet je fm niet. Die zal je nog nodig hebben. Wat je keuze ook gaat worden hopelijk slaag je met een fiets maar natuurlijk ook met je studie. Gr, Paul
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

pbakker_67
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jun 2009 23:40

pbakker_67 03 jul 2009 20:36

Ik heb (als beginner) gekozen voor de http://www.salden.nl/default.asp?pid=20 ... catid=2916

Hier een review:
http://www.birdiebikes.co.uk/defy2VS.htm

Succes met de lastige keuze....

Plaats reactie