Van compact naar dubbel
Ik rijd met het crankstel Campagnolo Chorus Ultra-Torque Carbon met een 50/34. Ik ben niet erg tevreden over deze tandwielen en zou deze graag vervangen en wel door een 53/39.
Ik las in sommige topics dat het wel mogelijk was zonder het crankstel te vervangen. Alleen weet ik niet of het ook in deze specifieke situatie mogelijk is om alleen de tandwielen te vervangen zonder dat ik het crankstel hoef te vervangen. En als het wel kan zonder het crankstel te vervangen wat ik moet dan nog meer doen dan behalve de tandwielen vervangen?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Ik las in sommige topics dat het wel mogelijk was zonder het crankstel te vervangen. Alleen weet ik niet of het ook in deze specifieke situatie mogelijk is om alleen de tandwielen te vervangen zonder dat ik het crankstel hoef te vervangen. En als het wel kan zonder het crankstel te vervangen wat ik moet dan nog meer doen dan behalve de tandwielen vervangen?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
�Winning is about heart, not just legs. It\'s got to be in the right place.�
Die 50 zou ik gewoon laten zitten, is voor 99,99% van de stervelingen groot zat - tenzij je 60 rpm rijdt.
Past BBB ook of alleen TA? TA heeft namelijk op een aantal webwinkels slechts beperkt keuze.
Deze kwam ik tegen bij Rose: TA Hegoa 9-/10-speed kettingblad 39 tanden | 76 mm steek
En deze bij bike2build: Bcr-21c Roadgear 5 Arm 39 tanden | 135 mm steek
Wat vinden jullie van deze twee tandwielen en hebben jullie wellicht nog tips waar ik eventueel (online) nieuwe tandwielen kan krijgen?
Deze kwam ik tegen bij Rose: TA Hegoa 9-/10-speed kettingblad 39 tanden | 76 mm steek
En deze bij bike2build: Bcr-21c Roadgear 5 Arm 39 tanden | 135 mm steek
Wat vinden jullie van deze twee tandwielen en hebben jullie wellicht nog tips waar ik eventueel (online) nieuwe tandwielen kan krijgen?
�Winning is about heart, not just legs. It\'s got to be in the right place.�
-
- Forum-lid
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 25 mei 2006 16:34
Campagnolo Compact heeft een afwijkende steek: BCD110 (1x114)
De door jou genoemde bladen hebben een compleet andere steek. TA en Stronglight hebben de juiste bladen voor jouw crankstel.
Ik zou inderdaad alleen een 39 aanschaffen! Gooi je 34 niet weg...Kan je mooi in de bergen gebruiken
De door jou genoemde bladen hebben een compleet andere steek. TA en Stronglight hebben de juiste bladen voor jouw crankstel.
Ik zou inderdaad alleen een 39 aanschaffen! Gooi je 34 niet weg...Kan je mooi in de bergen gebruiken
Ik hoor net via Canyon dat je die 34 niet kan vervangen door een 39, omdat de derailleur dan aanloopt (tegen die 39) als je buitenblad rijd. Je kan dan wel de voorderailleur iets verstellen zodat dit verholpen wordt, alleen schakelt de fiets, volgens deze man, dan minder direct... Volgens hem is alleen een 36 mogelijk.
Terwijl bij alle Chorus cranksets wordt vermeld dat ze zowel toepasbaar zijn voor dubbel of compact.
Wat is jullie mening hierover
Terwijl bij alle Chorus cranksets wordt vermeld dat ze zowel toepasbaar zijn voor dubbel of compact.
Wat is jullie mening hierover
�Winning is about heart, not just legs. It\'s got to be in the right place.�
ik denk echt dat het zonder problemen moet lukken. Misschien moet je idd je deraiulleur iets hoger zetten, maar dat gaat niet noemenswaardig ten koste van het schakelgedrag.
Ik mix vrolijk compact / normaal, en verschillende tandwielmaten door elkaar, en tot nu toe geen centje pijn (wel ultegra)
Ik mix vrolijk compact / normaal, en verschillende tandwielmaten door elkaar, en tot nu toe geen centje pijn (wel ultegra)
Er zijn heel veel mensen die een 39 op hun compact crankstel monteren. Dat gaat dus zeker weten moeten kunnen. En als je niet koerst is een 50 zeker voldoende idd.
[quote=""ftakens""]Ik hoor net via Canyon dat je die 34 niet kan vervangen door een 39, omdat de derailleur dan aanloopt (tegen die 39) als je buitenblad rijd. Je kan dan wel de voorderailleur iets verstellen zodat dit verholpen wordt, alleen schakelt de fiets, volgens deze man, dan minder direct... Volgens hem is alleen een 36 mogelijk.[/quote]
Gôh, ik heb van Canyon dan weer iets anders gehoord ('uw compactspeciale aanbieding...is met TA/Stronglight bladen gemakkelijk om te bouwen tot een dubbel').
Overigens heb ik de 53/39 nog niet helemaal lekker draaiend. Maar dat ligt hoogstwaarschijnlijk aan mij.
Gôh, ik heb van Canyon dan weer iets anders gehoord ('uw compactspeciale aanbieding...is met TA/Stronglight bladen gemakkelijk om te bouwen tot een dubbel').
Overigens heb ik de 53/39 nog niet helemaal lekker draaiend. Maar dat ligt hoogstwaarschijnlijk aan mij.
Bruco schreef:Gôh, ik heb van Canyon dan weer iets anders gehoord ('uw compactspeciale aanbieding...is met TA/Stronglight bladen gemakkelijk om te bouwen tot een dubbel').
In principe is daar geen woord van gelogen natuurlijk. Alleen is de vraag wat je onder dubbel verstaat. Het is natuurlijk niet zo dat een dubbel perse een 39 53 moet hebben.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
ftakens schreef:Ik hoor net via Canyon dat je die 34 niet kan vervangen door een 39, omdat de derailleur dan aanloopt (tegen die 39) als je buitenblad rijd. Je kan dan wel de voorderailleur iets verstellen zodat dit verholpen wordt, alleen schakelt de fiets, volgens deze man, dan minder direct... Volgens hem is alleen een 36 mogelijk.
Terwijl bij alle Chorus cranksets wordt vermeld dat ze zowel toepasbaar zijn voor dubbel of compact.
Wat is jullie mening hierover
Grote onzin, rij al jaren met een 39 in NL en in de Alpen met 34. Geen enkel probleem.
What makes the boat go faster?