SKITS Monstertijdrit 2009
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Okee, bedankt. Gezien de beelden vanuit de sateliet vermoedde ik al zoiets.
Ik zag trouwens dat je de laatste jaren een behoorlijke progressie hebt gemaakt. Is dat allemaal toe te schrijven aan je tijdritfiets, of train je ook specifiek?
Ik zag trouwens dat je de laatste jaren een behoorlijke progressie hebt gemaakt. Is dat allemaal toe te schrijven aan je tijdritfiets, of train je ook specifiek?
@Robbebopper: beide. Ik fiets pas serieus sinds (mei) 2007. Ik ga er vanuit dit jaar wel weer een aardige stap te maken. Mijn duur lijkt behoorlijk te zijn toegenomen. M'n fiets is wel iets meer aero dan vorig jaar, maar dat zal het verschil niet maken.
BTW, wat is je streefgemiddelde?
BTW, wat is je streefgemiddelde?
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Nou, moeilijk te zeggen. Onlangs heb ik mijn uurrecord op een ronde scherper gesteld op 39,4 kilometer. En daarna nog eens op een uurrit in lijn 40,4 km met lichte meewind. Op een twee-uursrit ben ik tot een gemiddelde van 36,7 gekomen. Langer heb ik nog nooit echt tempo gereden, maar ik hoop rond de 35 kilometer gemiddeld te halen. Ik zou daar in ieder geval erg tevreden mee zijn. Maar voor het zelfde geldt dat ik in het laatste rondje helemaal kapot ga. Hoe doen jij en de andere deelnemers dat eigenlijk met eten/drinken, maar ook plassen? Voor dat laatste ben ik niet van plan(indien aan de orde) om al die tijd op te houden, maar ook niet om quasi professioneel al rijdend de berm te bewateren. Stoppen lijkt mij dan de enige optie. Kost wel een minuutje, maar dat scheelt op een rit van 123 km nou ook niet alles.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Vorig jaar heb ik gezorgd dat ik een stevig ontbijt naar binnen had gewerkt. Gestart met 2 bidons en voor onderweg had ik geloof ik 2 gels bij me. Daarnaast is er een bevoorrading die je wel zelf moet bevoorraden. Dat werkt als volgt: Neem 1 of 2 extra bidons mee, die kun je ter plekke voorzien van een sticker met je startnummer. Deze worden vervolgens aangegeven als je even na de 1e bocht een brug passeert (in ronde 2 of ronde 3). Je gooit je lege bidon in de berm en de nieuwe krijg je aangereikt. Na afloop krijg je die weggegooide bidon dan weer netjes terug. Tenzij een fan de begeleiding natuurlijk te snel af is geweest en er met het souvenir vandoor is gegaan....
Ik weet overigens even niet meer zeker of je die stickers nou zelf mee moet nemen of niet. Maar als je die voor de zekerheid bij je steekt dan komt het goed. Ze lichten één en ander ook nog wel toe in de informatie die je krijgt.
Ik weet overigens even niet meer zeker of je die stickers nou zelf mee moet nemen of niet. Maar als je die voor de zekerheid bij je steekt dan komt het goed. Ze lichten één en ander ook nog wel toe in de informatie die je krijgt.
Hej koel dat er zoveel potentiele deelnemers zijn. Wordt weer een mooie dag stoempen in de polder, per slot van rekening het hoogtepunt van het jaar, kan geen Marmotte tegenop. Hopelijk net zulke goede omstandigheden als vorig jaar, en dan op naar de 40 gemiddeld.
Probeer na de finish wel zo lang mogelijk uit te fietsen, want na de finish zul je spieren voelen waarvan je niet wist dat ze kramp zouden kunnen krijgen..... als je durft diep te gaan althans .
Onderweg 2 gelletjes en een tweetal bidons, meer heb je niet nodig.
Als je alle drie de rondjes even snel wilt afleggen, dan doe je het eerste rondje lekker rustig, tweede rondjes fiets je door, en het derde rondje ga je voluit. En vergeet niet je Assos-zeem!
Probeer na de finish wel zo lang mogelijk uit te fietsen, want na de finish zul je spieren voelen waarvan je niet wist dat ze kramp zouden kunnen krijgen..... als je durft diep te gaan althans .
Onderweg 2 gelletjes en een tweetal bidons, meer heb je niet nodig.
Als je alle drie de rondjes even snel wilt afleggen, dan doe je het eerste rondje lekker rustig, tweede rondjes fiets je door, en het derde rondje ga je voluit. En vergeet niet je Assos-zeem!
[quote="Cesar_"]Wie doen er hier allemaal mee aan de MTR? Heb me zelf net ingeschreven. Lijkt me mooi, rondje brommeren daar [/quote]
Zie starttopic.
Zie starttopic.
[quote="Robbebopper"]Ikke! Mag ik dan achter je stayeren?[/quote]
Euh, dat mag niet hoor.
En daarnaast: Robbebobber, je bent toch zeker sneller dan Cesar_?
Euh, dat mag niet hoor.
En daarnaast: Robbebobber, je bent toch zeker sneller dan Cesar_?
[quote="Cesar_"]Haha ik vind alles best. Daarbij is het gelijk wel mooi om een ieder zijn doel te horen hier, daarbij rekening houdend met het weer. Ben benieuwd. Rijd zelf misschien de dag ervoor nog het NSK, en ik mik op;
Een gemiddelde van 40 kilometer per uur met een gemiddelde hartslag van 80%/hfmax met een cadans van 90 rpm of hoger.
[/quote]
[quote="matthijs987"]Ik heb me ook ingeschreven.
Heb 39km/h opgegeven, maar had geen idee wat ik kan halen, hoop stiekem 40;)
en op zo'n 85 tot 90% van me max.
Cadans 105 tot 110 (kan niet zwaar rijden).
Dit uiteraard onder (hopelijk) perfecte omstandigheden.[/quote]
Het aantal deelnemers vanuit dit forum neemt ziender ogen toe nu:
- Auke
- Corniel
- Robbebopper
- Cesar_
- matthijs987
Een gemiddelde van 40 kilometer per uur met een gemiddelde hartslag van 80%/hfmax met een cadans van 90 rpm of hoger.
[/quote]
[quote="matthijs987"]Ik heb me ook ingeschreven.
Heb 39km/h opgegeven, maar had geen idee wat ik kan halen, hoop stiekem 40;)
en op zo'n 85 tot 90% van me max.
Cadans 105 tot 110 (kan niet zwaar rijden).
Dit uiteraard onder (hopelijk) perfecte omstandigheden.[/quote]
Het aantal deelnemers vanuit dit forum neemt ziender ogen toe nu:
- Auke
- Corniel
- Robbebopper
- Cesar_
- matthijs987
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Zetten jullie er ook even bij wat je als verwachting hebt opgegeven voor je gemiddelde snelheid? Dat is wel zo leuk bij de napraat.
Is er eigenlijk een gpx (of wat voor formaat ook) van het parcours ? Ben wel benieuwd wat exact de route is.