Hallo kenners ,
Gisteren een Polar CS200CAD gekocht bij Hopmans. Nu heb ik een vraagje over de plek voor de cadanssensor. Nu lees ik in de gebruiksaanwijzing dat de juise plek is op de schuine onderbuis met een maximale afstand van 80 cm tussen fietscomputer en de cadanssensor. Nu ik de cadanssensor daar heb geplaatst (met de punt wijzend naar de linkercrank) vind ik het geen gezicht eigenlijk. Ik dacht nl dat de sensor op de liggende achtervork gemonteerd moest worden....ik kan het mis hebben, of gewoon een beetje dom zijn hoor , maar waar hebben jullie de cadanssensor zitten?
Groeten en alvast bedankt voor jullie reacties.
plaats cadansmeter
-
- Forum-lid
Wie het laatst lacht.....is traag van begrip...
Als de afstand tussen de sensor en de fietscomputer het toe laat dan zou ik hem op de liggende achtervork zetten.
Ik heb zelf een Garmin 705 en hier moet hij ook op deze plaats gezet worden (is een cadans en snelheidsmeter in één). Dus even uitproberen.
Ik heb zelf een Garmin 705 en hier moet hij ook op deze plaats gezet worden (is een cadans en snelheidsmeter in één). Dus even uitproberen.
Cervélo & Cannondale
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
[quote="Amclassic-fan"]Dat is 't toch met iedere cadansmeter 't probleem? 't is nooit een gezicht Ik heb wel een idee voor een mooier systeem, hopelijk heb ik van de zomer wat tijd om een proto te maken [/quote]
Je gaat toch niet opnieuw het wiel uitvinden ?
Bij de Polar CS 600 heb je een kleine sensor met een groot bereik, ziet er prima uit.
Het kan natuurlijk ook zonder sensor, bijvoorbeeld de flightdeck van Shimano
Je gaat toch niet opnieuw het wiel uitvinden ?
Bij de Polar CS 600 heb je een kleine sensor met een groot bereik, ziet er prima uit.
Het kan natuurlijk ook zonder sensor, bijvoorbeeld de flightdeck van Shimano
[quote="Amclassic-fan"]Dat is 't toch met iedere cadansmeter 't probleem? 't is nooit een gezicht Ik heb wel een idee voor een mooier systeem, hopelijk heb ik van de zomer wat tijd om een proto te maken [/quote]
Ben benieuwd wat je in gedachten hebt. Enige wat ik tot nu toe heb gedaan qua optiek is een magneetje tegen het uiteinde van de trapper laten plakken, scheelt een tie-wrap op de crankarm
Ben benieuwd wat je in gedachten hebt. Enige wat ik tot nu toe heb gedaan qua optiek is een magneetje tegen het uiteinde van de trapper laten plakken, scheelt een tie-wrap op de crankarm
Cadanssensor monteren
Heb afgelopen week ook de Pro Team editie ontvangen, alleen op basis van de instructiehandleiding is het mij niet geheel duidelijk hoe de cadanssensor te monteren.
Heeft er iemand een duidelijk plaatje / foto? Maakt het overigens uit of je het Polar logo naar binnen (wiel) of buiten (cranck) zijde bevestigd?
Heb afgelopen week ook de Pro Team editie ontvangen, alleen op basis van de instructiehandleiding is het mij niet geheel duidelijk hoe de cadanssensor te monteren.
Heeft er iemand een duidelijk plaatje / foto? Maakt het overigens uit of je het Polar logo naar binnen (wiel) of buiten (cranck) zijde bevestigd?
- tornadotom
- Forum-lid
Ik heb die van mijn Polar op de staande buis gemonteerd naar achter gericht... Zit net onder de klem van de voorderailleur. (wel aan de linker kant natuurlijk) Enige nadeel is dat de letters Polar ondersteboven staan, maar who gives a f#ck! Hij is nu wel "meewind" gericht, alles voor de seconden!
Vertrouwen is goed, controle is beter.