Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Wat heb jij zoal gebroken door een val?

hero
Forum-lid

hero 24 jun 2009 23:31

Begin januari 2007 over de kop gegaan langs de Amstel toen een roeicoach opeens haar stuur een ruk naar rechts gaf terwijl ik daar met een gangetje van 32 p/u vlak achter zat. Lichte hersenschudding, gekneusde enkel, ellebogen open en alle fietskleding en delen van de fiets kapot. Overigens had ik nét die ene keer geen helm op... met slechts een lichte hersenschudding veel geluk gehad doordat ik met mijn hoofd in de berm belandde. Sindsdien altijd een helm. Mevrouw was gelukkig goed WA-verzekerd.

redalert
Forum-lid

redalert 25 jun 2009 00:20

Jaren geleden frontaal op een auto geklapt en m'n fiets in tweeën gebroken. Geloof het of niet, ik had alleen een sneetje in m'n hand. Vorig jaar m'n shifter gebroken nadat ik gesneden was door een auto, die daarna ook nog eens doorreed. Toen ik weer van het asfalt opkrabbelde bleek ik ook links behoorlijk wat van m'n behang kwijt te zijn.

b.m.willem
Forum-lid

b.m.willem 26 jun 2009 00:24

In de jaren dat ik mountainbike heb ik nog geen schrammetje opgelopen. Bij mijn eerste rit op de racefiets onderuit gegaan in een zeer krappe bocht en daarbij mijn heup gebroken. Als revalidatie moet ik gelukkig veel fietsen, zodat ik nu meer fiets als voor de crash.
https://sites.google.com/site/tumblecyclingchallenge/" onclick="window.open(this.href);return false;

ilcavalinno
Forum-lid
Contact

ilcavalinno 26 jun 2009 12:54

Nog niet heel veel gevallen... paar keer schaafwonden enz... 1 keer sleutelbeen gebroken... maar valt dus wel mee :)
I don\'t dream my life, I live my dreams!
http://www.freewebs.com/ward_theuns" onclick="window.open(this.href);return false;

staph
Forum-lid

staph 27 jun 2009 21:38

tijdens wedstrijd in een bocht onderuit gegaan, daarbij schouderblad en 3 ribben gebroken.

bull
Forum-lid

Gebruikersavatar bull 27 jun 2009 21:55

vorig jaar december (7 december) tijdens een lullig bochtje met ijzel onderuit op de atb.
Gevolgen: jukbeenfractuur, schedelbreuk, gebroken oogkas en polsfractuur.
Ben twee uur buiten westen geweest, na drie weken voorzichtig weer op de tacx begonnen.
Mijn pols is nog steeds niet helemaal goed. Voor de rest ben ik weer redelijk over de val heen.
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

janjr
Forum-lid

janjr 28 jun 2009 00:16

gebroken: schouder, hand, vingers, elleboog en 2 helmen.

forza
Forum-lid

forza 14 jul 2009 14:41

één keer mijn Pols, één keer mijn onderarm en één keer mijn elleboog. Maar nog steeds verschrikkelijk verslaafd aan deze sport.

Forza
eigenwijs is ook wijs...

anne-klaas
Forum-lid

anne-klaas 01 aug 2009 20:48

Een auto zag mij over het hoofd. Hierdoor een dubbele breuk in de onderarm (beide botten helemaal door). Met platen en schroeven weer in elkaar gezet. In totaal 4 keer geopereerd waarvan 2 voor plastische chirurgie.
Verder wat valpartijen waarbij de wervels en ribben wat zijn verschoven. Regelmatig naar de fysio om de boel weer recht te laten duwen. Verder wat kleine valpartijen afgelopen winter. Het was ineens erg glad..... Niks aan over gehouden gelukkig.

Bij mij valt het allemaal wel mee. Als ik zie wat anderen hebben gehad... En dan toch weer op de fiets stappen.. Maar ja, het is verslavend he!?

louise
Forum-lid
Contact

louise 05 aug 2009 14:18

Enige wat ik ooit heb gebroken: middenhandsbeentje, en dat was door een val van m'n stadsfiets, niet van de racefiets. Ergste op racefiets: lichte hersenschudding. Verder is het beperkt gebleven tot bloeduitstortingen en schaafwonden. En meest vervelende sportongeval: hersenschudding + lichte whiplash door onderuitgeschaatst te worden op de kunstijsbaan (iemand raakte me in mijn knieholtes).

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

laulau
Forum-lid

laulau 05 aug 2009 21:28

Met een paar pintjes op de ATB, te hard moeten remmen voor een stel pubers en salto mortale. Niks gebroken, zadel kapot. Wel heb ik een heel aparte "KNAK" in mn schouder wanneer ik de rechterarm strek ;-)
Cube AMS Comp 2010

Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 05 aug 2009 23:46

Waalse Pijl 2006: schouder uit de kom en op twee plaatsen gebroken. Ben er uiteindelijk beter door gaan dalen :)

Plaats reactie