Ik was er vorig weekend en kon wel leuke routes vinden met deze route planner, de tourenplaner op www.quaeldich.de. Laadt alleen het kaartmateriaal van Rheinland-Pfalz. Er zijn wel meer mooie wegen hoor, maar dit werkt best makkelijk.
Ik heb de toertocht van Mayen gereden, was wel mooi, heel veel klimmen http://www.rsc-mayen.de/. Bij de Moezel hebben we ook wat leuk klimwerk gedaan. Weer was helaas bagger, maar op de meeste wegen erg weinig verkeer ook op soms flink brede wegen. En ze gaan inderdaad heel ruim om je heen.
Wegen in de Eifel
Volgende maand ga ik een weekje naar de Eifel. Ik heb een aantal routes gemaakt (deels gejat) en nu vraag ik mij af of de wegen die ik op deze routes tegenkom wel geschikt zijn voor de racefiets. De wegen die aangegeven worden met een L of een K lijken wel geschikt te zijn, maar geldt dat ook voor de wegen die enkel met drie cijfers worden aangegeven.
Hierbij de routes:
Route 1
Route 2
Route 3
Route 4
Hierbij de routes:
Route 1
Route 2
Route 3
Route 4
Ben net in Duitsland wezen rijden: net iets zuidelijker, dus kan de wegen die je gebruikt niet beoordelen, maar ik zou denken dat alles met een nummer (ook 3 cijfers) wel moet lukken.
De vergelijkbare wegen bij mij in de buurt waren wel geasfalteerd.
De vergelijkbare wegen bij mij in de buurt waren wel geasfalteerd.
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ah, dat bedoel je, nou ik heb op best grote wegen gereden (ook met die gele nummers) en dat mocht allemaal. soms hier en daar een fietspad ernaast, maar voor de rest veel op grote wegen wat je hier wel 100 weg zou noemen.
Is best te doen. Had wel zo'n gele reflextieband om enkel voor zichtbaarheid.
Is best te doen. Had wel zo'n gele reflextieband om enkel voor zichtbaarheid.
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
toevallig kost geleden daar in de buurt gefietst
normaal kun je daar idd prima op rijden, alleen als het een drukke weg is, vind ik het zelf niet echt prettig
ik gebruikte die wegen alleen maar af en toe, om even naar het volgende leuke pad te gaan
normaal kun je daar idd prima op rijden, alleen als het een drukke weg is, vind ik het zelf niet echt prettig
ik gebruikte die wegen alleen maar af en toe, om even naar het volgende leuke pad te gaan
Ik ga vaker fietsen in dit gebied, maar kom meestal niet zo zuidelijk als in route 1.
Wat betreft route 2, tussen Gelenberg en Kirmutscheid zou ik de L72 helemaal volgen, die is rustiger dan de L70.
Wat betreft route 3: ik zou zoveel mogelijk de Bundesstraßen B258 en B257 vermijden, dit zijn echt drukke wegen. De B257 tussen Liers en Dümpelfeld is prima te vermijden door het brede en prima geasfalteerde fietspad langs de rivier de Ahr te nemen. Vermijd de B258 door bij Barweiler naar Pomster te gaan, dan naar Wirft, daar omhoog naar Rodder en via 12% afdaling naar Antweiler gaan. De B258 is tussen Wiesemscheid en de kruising met de B257 zelfs verboden voor fietsers.
Wat betreft route 4: Hier ook de B258 en B412 zoveel mogelijk vermijden, alhoewel de B412 een brede weg is waar autos je makkelijk kunnen passeren. Als je de B412 wilt vermijden dan betekent dat extra klimwerk en vele kilometers omwegen.
Wat betreft route 2, tussen Gelenberg en Kirmutscheid zou ik de L72 helemaal volgen, die is rustiger dan de L70.
Wat betreft route 3: ik zou zoveel mogelijk de Bundesstraßen B258 en B257 vermijden, dit zijn echt drukke wegen. De B257 tussen Liers en Dümpelfeld is prima te vermijden door het brede en prima geasfalteerde fietspad langs de rivier de Ahr te nemen. Vermijd de B258 door bij Barweiler naar Pomster te gaan, dan naar Wirft, daar omhoog naar Rodder en via 12% afdaling naar Antweiler gaan. De B258 is tussen Wiesemscheid en de kruising met de B257 zelfs verboden voor fietsers.
Wat betreft route 4: Hier ook de B258 en B412 zoveel mogelijk vermijden, alhoewel de B412 een brede weg is waar autos je makkelijk kunnen passeren. Als je de B412 wilt vermijden dan betekent dat extra klimwerk en vele kilometers omwegen.
-
- Forum-lid
Ben zelf eemn paar jaar geleden in de Eiffel wezen fietsen, vanuit Landal Wirfttal in StadtKyll. Waren diverse routes te fietsen waaronden 1 met een lengte van 230 km. Routes waren allen goed uitgepeild.
Lijkt me dus geen probleem om een beetje leuk te fietsen aldaar.
Forumlid Buzz heeft hier op het forum ook al eens een route geplaatst, waar menigeen enthousiast over was, hoef je het wiel ook niet opnieuw uit te vinden.
Lijkt me dus geen probleem om een beetje leuk te fietsen aldaar.
Forumlid Buzz heeft hier op het forum ook al eens een route geplaatst, waar menigeen enthousiast over was, hoef je het wiel ook niet opnieuw uit te vinden.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.