29 op een 11 speed cassette
Kunnen jullie me misschien verder helpen?
(weet niet zeker of die hier geplaatst moet worden of bij techniek)
Voor het steilere klimwerk zou ik mijn 'oude' 29 terug willen. Helaas gaan de nieuwe 11 speed cassettes van campa maar tot 27.
Nu dacht ik gehoord te hebben dat de nieuwe kransjes even dik zijn als de oude en dat het verschil 'm zit in de tussenringen. Al doorredenerend bedacht ik mij dat ik dan wellicht een losse 29 kon plaatsen in ruil voor een andere krans die ik dan verwijder.
Is dit logisch bedacht, of zie ik iets over het hoofd?
gr Marc
(weet niet zeker of die hier geplaatst moet worden of bij techniek)
Voor het steilere klimwerk zou ik mijn 'oude' 29 terug willen. Helaas gaan de nieuwe 11 speed cassettes van campa maar tot 27.
Nu dacht ik gehoord te hebben dat de nieuwe kransjes even dik zijn als de oude en dat het verschil 'm zit in de tussenringen. Al doorredenerend bedacht ik mij dat ik dan wellicht een losse 29 kon plaatsen in ruil voor een andere krans die ik dan verwijder.
Is dit logisch bedacht, of zie ik iets over het hoofd?
gr Marc
-
- Forum-lid HC
Als je de 29 mis is dat waarschijnlijk in combinatie met een 39?
Misschien was het dan verstandiger geweest te kiezen voor compact (34) dan had je aan de 27 ruim voldoende gehad.
Misschien was het dan verstandiger geweest te kiezen voor compact (34) dan had je aan de 27 ruim voldoende gehad.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Heb een compact, dus ik reed af en toe 34-29. Idd en centaur cassette, dus alle kransjes zaten er los op. Maar ik houd ervan om erg licht te trappen bergop. Afgelopen zomer de Ventoux vele fietstoeristen ingehaald die vasthielden aan hun 39 voor. Voor liever de34 met een 27 en een 29, dan de 11 of 12.
gr Marc
gr Marc
-
- Forum-lid HC
Ik zou zeggen: leen een schuifmaat, als je er al zelf geen hebt!
En dan moet je een 11s, xx-26 cassete kopen en de 29 er gewoon bii zetten en een van de kleinere tandjes weglaten.
En dan moet je een 11s, xx-26 cassete kopen en de 29 er gewoon bii zetten en een van de kleinere tandjes weglaten.
Stond er niet in de laatste fiets dat er nu een merk was dat alles los aanbood voor 11 speed tot aan 28 (Maschino?). Haal je de 29 trouwens wel met de 11 speed achterderr?
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;
De 11-speed kransen zijn iets dunner dan de 10-speed. Een 10-speed 29 erop zetten gaat wellicht problemen met de ketting geven.
Zelf heb ik Campa Chorus 11-speed en voor mijn vertrek naar Zuid Frankrijk heb ik Marchisio 11-speed kransen erop gedaan: 12-30. Dit heeft probleemloos en zonder haperen geschakeld.
Marchisio levert sets 11-speed kransen in 12-28 en 12-30.
Zelf heb ik Campa Chorus 11-speed en voor mijn vertrek naar Zuid Frankrijk heb ik Marchisio 11-speed kransen erop gedaan: 12-30. Dit heeft probleemloos en zonder haperen geschakeld.
Marchisio levert sets 11-speed kransen in 12-28 en 12-30.