Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Project Alan Carbonio

plakboek
Forum-lid

plakboek 19 jul 2009 22:24

chrissiewizzie schreef:retro rit

Als ie af is doe ik mee!!!

frigo
Forum-lid

frigo 19 jul 2009 22:43

chrissiewizzie schreef:Alleen een probleempje met steel is real ritten ;-) Misschien gewoon voortaan retro rit noemen? Dan kunnen carbon en alu Alans en Vitussen ook mee.

Dit soort carbon is meer dan welkom :D
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

ej
Forum-lid

ej 20 jul 2009 00:02

Weet iemand nog zo'n croce d'aune remhoef te vinden?
Voor een verzamelaar.
EJ

plakboek
Forum-lid

plakboek 20 jul 2009 14:42

EJ schreef:Weet iemand nog zo'n croce d'aune remhoef te vinden?
Voor een verzamelaar.
EJ

Die van mij heb ik via marktplaats, regelmatig kijken want het komt snel voorbij. Ook snel reageren want (soms) gaat het hard met de prijzen.

Zie hier
en hier, (dit zijn dus de c-records?)

(ovb, ze kunnen zo weer weg zijn is mijn ervaring)

gr.
Maarten

b747
Forum-lid

b747 07 aug 2009 09:42

Goed werk, mooi dat je de Alan weer in conditie hebt gekregen. Ik heb net weer een Alan gekocht, mijn tweede crosser Heb je een idee hoe ik aan informatie kom hoe de crossers origineel waren opgebouwd. Nu is de fiets afgemonteerd met een zeer merkwaardige mix van alles en ik wil hem weer in de oorspronkelijke staat terugbrengen.

plakboek
Forum-lid

plakboek 25 aug 2009 15:20

Misschien dat je hier wat aan hebt:

Classic rendez vous
OF
Alan cyclocross 1989
OF
Alan cross bike
OF
Foto's op Flickr
OF
Alan cyclocross 1990
EN...
Hier zie je dat opbouw een keuze is... (suntour)

Succes , en ik zie de foto's wel(!)

plakboek
Forum-lid

plakboek 01 sep 2009 16:17

Tijd voor een update.
Zoals elders te lezen is op dit forum (lengte trapas bepalen) past het GS cranckstel inmiddels ('SFSB'). De slag van het achterderailleur is te kort voor een tandwiel 28(?) dus kleinere tandwielen bij elkaar sprokkelen, of ineens de juiste pignon. max. 24 tandjes.

Wel al inmiddels de eerste meters gemaakt, en misschien binnenkort een klein tochtje... Op de pignon heb ik 5 tandwielen laten zitten, er zit dus 2 tandwielen ruimte tussen het laatste tandwiel en de spaken, maar het werkt wel!

Foto's dan maar:

AFBEELDING 1

AFBEELDING 2

plakboek
Forum-lid

plakboek 28 sep 2009 17:01

Weer tijd voor een update, Dam-tot-Dam gefietst, rondje lekdijk en nog wat korte stukjes. Ik ben erg tevreden!!!

Nieuwe remgrepen gemonteerd (campagnolo Chorus), remkabels binnendoor... zie foto's:

Alan 1

Alan 2

Alan 3

frigo
Forum-lid

frigo 28 sep 2009 18:14

@plakboek; met dit soort dingen is het altijd ieder zijn meug en het is absoluut niet mijn intentie om voor 'stijlpolitie' te gaan spelen. Persoonlijk vind ik je mix van onderdelen uit verschillende tijdvakken echter niet zo geslaagd: Delta-remmen, GS-cranckstel met gouden stofdoppen van een 50th anniversary (=SR) en dan ook nog Carbon Chorus-Ergopowers? Ik vind het een beetje te veel variatie om dit mooi te vinden. Als je wilt moderniseren omdat het prettiger rijdt, prima! Maar dan zou ik ook op zoek gaan naar een modern crankstel etc., zodat je ook echt een leuke 'retro-racer' hebt, maar dan met modern comfort. Nogmaals het gaat hier uitsluitend om mijn mening, en die is nog nooit heilig verklaard;)

frigo
Forum-lid

frigo 28 sep 2009 18:34

Moderne opbouw wat mij betreft ook prima! Alleen zie ik dan zelf liever alles modern...

Maar misschien dat dit uiteindelijk ook de bedoeling is?

plakboek
Forum-lid

plakboek 28 sep 2009 21:16

Frigo schreef:niet mijn intentie om voor 'stijlpolitie' te gaan spelen.

Geeft niet... 'en ik probeer het ook niet goed te praten', maar het is, zoals chris schrijft, wel mijn enige fiets, en omdat ik ook (lekker) wil fietsen kies ik (voorlopig) voor deze erg fijne combinatie, van naar mijn 'meug' een fraaie combinatie van moderne en klassiek stijlelementen. Het frame is voor die tijd tenslotte ook vooruitstrevend...

Mijn inspiratiebron, heb ik al eens getipt in dit topic, blijft nog altijd wel mijn bedoeling/wens om deze fiets zo op te bouwen -- klassiek dus -- sluit ik me ook aan!

Maar voordat dat zover is (spulletjes zoeken, en nog meer spulletjes zoeken), wil ik toch fietsen, en doe ik het nu zo! Tegen de tijd dat ik zover ben, hoop ik ook genoeg geld (blijkt het uiteindelijk toch een kostbare hobby) bijelkaar te hebben voor bijvoorbeeld DEZE!!! zodat de carbonio 'gedegradeerd' kan worden tot erbij of 'op gewaardeerd' voor de echte klassieker ritten!

gr. Maarten

plakboek
Forum-lid

plakboek 28 sep 2009 21:21

Ik lees je berichtje nog eens goed...
Frigo schreef:Maar dan zou ik ook op zoek gaan naar een modern crankstel etc., zodat je ook echt een leuke 'retro-racer' hebt, maar dan met modern comfort.

Tips please...!!! Ik sta (nog) voor best een aantal dingen open!
Frigo schreef:het gaat hier uitsluitend om mijn mening, en die is nog nooit heilig verklaard;)
Maar wordt wel gewaardeerd!

Plaats reactie