Project Alan Carbonio
ciclista schreef:en zo was dit topic voor mij de aanleiding om mijn Alan ook maar eens in ere te gaan herstellen, ben er nog niet aan begonnen, maar er zijn al wel een hoop onderdelen binnen.
Leuk om te horen dat dit topic dan ook weer inspirerend werkt! Laat maar weten als je er aan begint (met foto´s), misschien dat dat ook weer inspireert!!!
Misschien een keer een topic over starten "wat kan wel... wat kan niet"...
In ieder geval kwam ik deze prachtige (inspirerende) combinatie tegen:
http://velospace.org/files/IMG_5070.JPG
In ieder geval kwam ik deze prachtige (inspirerende) combinatie tegen:
http://velospace.org/files/IMG_5070.JPG
plakboek schreef: [img=http://i634.photobucket.com/albums/uu66 ... 1944-1.jpg]
Vooraan waren die remmen zeer goe, maar achteraan nooit slechtere remmen van Campanolo gehad. Als ik er aan denk dat sponzig gevoel, ge werd er zot van.
Btw ik wist niet dat Alan Carbon fietsen had. Die alu frames waren naar het schijnt zeer goed.
plakboek schreef:Ik lees je berichtje nog eens goed...
Frigo schreef:Maar dan zou ik ook op zoek gaan naar een modern crankstel etc., zodat je ook echt een leuke 'retro-racer' hebt, maar dan met modern comfort.
Tips please...!!! Ik sta (nog) voor best een aantal dingen open!
Was het topic een beetje uit het oog verloren maar ik meld me maar weer even n.a.v. je vraag. Je geeft zelf de voorzet eigenlijk al met de Chorus Ergopowers. Als je voor een moderne montage gaat een prima keus! Spaar op je gemak en zoek dan via Marktplaats of zo naar mooie bijpassende Chorus of Centaur-onderdelen. Dan heb je straks echt een superfiets.
Die delta-remmen zou ik overigens lekker laten zetten. Als je ze goed afstelt en je koopt nieuwe remblokjes, dan doen ze het prima!
Edit: oh ja, wat ik ook nog zou doen; haal die gouden stofkapjes van de cranks (heb die jubileumgroep altijd al een beetje een 'pooiergroep' gevonden ) en doe er een zwart stuurlintje op, dan staat het lekker racy!
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!
Frigo schreef:Als je voor een moderne montage gaat een prima keus!
Is mischien niet eens zo'n gek idee, met de set-up die ik nu heb kan ik iig twee kanten op, nog klassieker, of toch moderner.
CARBON?Frigo schreef:Chorus of Centaur-onderdelen
Het is er eentje, op de rechtercrank, heeft m'n pa ooit gevonden, gaan dus niet zomaar weg.Frigo schreef:die gouden stofkapjes
Als er meer tips etc. zijn sta ik hiervoor open...
Gr.
Maarten
-
- Forum-lid
plakboek schreef:Chris, alles beter dan de stronglight die er nu op zit...
BTW ik heb je via het forum een PM gestuurd.
Die Alan Carbonio lijkt wel wat weg te hebben van de weinig gezien TVT Carbon frame's waar zelfs PDM zelfs eens op koerste (voor de klimtijdritten/bergritten)!
Jammer dat je dit TVT's niet meer ziet, ook erg fraai.
Maar deze Alan mag zeker mee met de retroritten.
Die paarse 979 (Dural aluminium, zonder oversized balhoofd) en de 992 (met oversized balhoofd) zie je nog wel eens. Zou er niet op fietsen mits lichter dan 65 kg. Die paarse 992 werd nog door Sean Kelly gebruikt, samen met oa Thomas Wegmuller in het voorjaar van 92 werd er veel op gewonnen. Kan er enkel niet opkomen wie er in Belgie nu een grote koers won! Sean Kelly won toen geen RvV, maar Wegmuller geen RvV.
de fiets van ...[img=http://www.dewielersite.net/db2/wielers ... _KAS88.jpg]
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
Heb zelfde frame in opbouw met campa deltaremmen. Jammer dat je niet de bijbehorende remgrepen hebt gemonteerd. Aan de remgrepen in kwestie is makkelijk te komen; behalve dan de zwarte uitvoering.
PS
Wil 26 inch Alan voorvork plaatsen, weet iemand of die er uberhaupt ; zo niet dan maar ander merk, als dat kan tenminste.
PS
Wil 26 inch Alan voorvork plaatsen, weet iemand of die er uberhaupt ; zo niet dan maar ander merk, als dat kan tenminste.
Zo, is alweer eentijd geleden zeg dit topic... Via een forumlid een balhoofd gekregen (bedankt Chris!!!). Een berichtje zonder foto's (helaas):
Afgelopen weekend gemonteerd althans een poging gedaan, behalve dat het stronglight balhoofd het na demontage direct begaf bleek dat de buis van de voorvork ook meer dan gaar was, scheuren over bijna de hele lengte... Dat had ik niet verwacht, ik heb toch al wat km's gefietst!
Dan nu de vraag voor het forum, welke voorvork moet ik nu op mijn fiets zetten? Waar moet ik op letten, lengte buis, schroefdraad, merk, type, materiaal? Alle tips en suggesties zijn meer dan welkom!!!
GR. MRTN
Afgelopen weekend gemonteerd althans een poging gedaan, behalve dat het stronglight balhoofd het na demontage direct begaf bleek dat de buis van de voorvork ook meer dan gaar was, scheuren over bijna de hele lengte... Dat had ik niet verwacht, ik heb toch al wat km's gefietst!
Dan nu de vraag voor het forum, welke voorvork moet ik nu op mijn fiets zetten? Waar moet ik op letten, lengte buis, schroefdraad, merk, type, materiaal? Alle tips en suggesties zijn meer dan welkom!!!
GR. MRTN