Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Colnago EPS Vs. Wilier Cento1

xtr-drive
Forum-lid

xtr-drive 19 jun 2009 00:27

Beste Trappers,

ik heb een serieus luxe probleem.

Bij mijn LBS zag ik een witte Colnago EPS staan, voledig Dura-Ace afgemonteerd. inc wielen. ik was meteen verlieft. maar aangezien ik ook al langer mee lees hier op het forum, vind ik dat jullie een punt hebben. als je een Japaner met een Italiaan kruist, krijg je rare kinderen. maar eigenlijk was ik nooit een campa fan. totdat ik de fiets van mijn kamaraat een paar weken mocht lenen toen die op vakantie was. een Octra voledig 11speed Super Record. G-E-W-E-L-D-I-G.

Nu twijfel ik dus: of de witte eps DA, de klassieke eps Campa of de cento1...

qua uiterlijk hebben ze allemaal iets anders, maar nu wou ik mijn keuze laten berusten op de technische feiten. heeft iemand ervaring met deze twee fietsen? en hoe zit het met de stijfheid?

alsvast bedankt.

met sportieve groet,

Scott

[img=http://www.ivanhoecycles.com.au/images/ ... cordwh.jpg]

[img=http://www.salden.nl/pic/produkten/cento1srbora.jpg]

Helaas heb ik geen foto van de Witte EPS, maar ik denk dat je daar zelf wel wat kunt bij voorstellen met hoge DA velgen ;)
yeahh

sjrien2
Forum-lid

sjrien2 20 jun 2009 20:37

zelf heb ik ook voor deze 2 onderandere gekeken. uiteindelijk heb ik toch maar voor de Wilier gekozen, gewoonweg omdat het uiterlijk me wat meer aansprak. maar wel Dura-Ace afgemonteerd.
back on track

serbak
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar serbak 20 jun 2009 20:44

De Wilier Cento Uno! Vorige week bij Salden zien hangen, echt vette kar! Frame is echt mooi afgewerkt en ik vind een doorlopende zadelpen er strak uitzien! Maar ja, smaak...

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 20 jun 2009 20:45

Ik zou direct voor de Colnago EPS gaan, puur op het uiterlijk ziet er gewoon heel erg "macho" uit.

Denk dat beide fietsen in deze prijsklasse elkaar weinig ontlopen.
Hetzelfde geldt voor DA en Record allebei goed, persoonlijke keuze dus.

Mijn advies koop gewoon wat je zelf het mooist vind, dat geeft het beste gevoel!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

jeroenr
Forum-lid

jeroenr 20 jun 2009 20:55

Dit is puur persoonlijke voorkeur, ik denk niet dat iemand je bij deze keuze kan helpen. Het zijn allebij top frames.

Mijn droomfiets is nog steeds de EPS, maar als jij de Cento uno mooier vindt gewoon die nemen!
Cervélo & Cannondale

xtr-drive
Forum-lid

xtr-drive 21 jun 2009 13:55

ja, dat is ook wel zo... ik denk ook dat ik geen spijt krijg van wat ik kies, welke dan ook. maar voordat ik heb gekozen :|

als ik dit topic open, zie ik eerst de foto van de colna en dan denk ik: ja. dan scroll ik 5 cm naar beneden en dan denk ik neeeeee:'( terug bij af.

maar er is dus niet echt verschil tussen deze fietsen? qua geometrie, stijfheid, gebruik enz.

vroeger als jeugdrijder was een Wilier altijd mijn droomfiets. maar toen zag ik die colna bij de LBS staan, vandaar dit dilema.
yeahh

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 21 jun 2009 14:17

Het zijn alle twee topfietsen. Volg je hart................
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

Plaats reactie