Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cube of Orbea???

luuc
Forum-lid

luuc 17 jun 2009 21:37

Ik vind 8,9 kg voor een fiets van ruim 2000 euro wel erg prijzig. Toen mijn BeOne nog standaard was woog deze hetzelfde. Zijn veel betere kopen te doen zoals in eerdere posts wordt aangegeven.
There can only BeOne.

BonoCross
Forum-lid

BonoCross 17 jun 2009 23:08

Weleens een Stevens (SCF2) overwogen? Zie hier: http://www.stevensbikes.de/2009/index.p ... ent#inhalt

7.7kg, Ultegra SL, helemaal van carbon, absoluut een geometrie die geschikt is voor wedstrijden (spreek uit ervaring) en je bent klaar voor 2000 euro! Nu nog ff een dealer vinden bij jou in de buurt...
Canyon Ultimate CF SL 2016

cubemeister
Forum-lid

cubemeister 19 jun 2009 22:27

met korte benen en een lang bovenlijf is een cube over het algemeen niet handig. zijn nogal korte frames.
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr

pjeare
Forum-lid

pjeare 21 jun 2009 19:55

Bedankt voor jullie reactie's

Ik ben gister bij Math Salden in Limbricht gaan kijken (10minuutjes rijden voor mij) waar mijn oog toch viel op de Wilier Izoard -Ultegra SL - Xero XR01 wielset. En dit alles voor "maar" 2295,- en 7.5Kg.

Echter moet ik nog 1 week wachten om tot bestellen over te gaan vanwegen mijn sponsor (mijn ouders:rolleye:)

Wat vinden jullie van deze keuzen?

Nu is mijn probleem dat er geruchten over Salden rond gaan dat je fiets niet goed gemonteerd wordt, service slecht is, Slecht afgemeten wordt, etc.

Welke tips kunnen jullie mij geven om toch de fiets bij Salden te kopen, en niet bedrogen uit te komen.

m.v.g. Roy

robbies
Forum-lid

robbies 21 jun 2009 21:56

pjeare schreef:Bedankt voor jullie reactie's

Ik ben gister bij Math Salden in Limbricht gaan kijken (10minuutjes rijden voor mij) waar mijn oog toch viel op de Wilier Izoard -Ultegra SL - Xero XR01 wielset. En dit alles voor "maar" 2295,- en 7.5Kg.

Echter moet ik nog 1 week wachten om tot bestellen over te gaan vanwegen mijn sponsor (mijn ouders:rolleye:)

Wat vinden jullie van deze keuzen?

Nu is mijn probleem dat er geruchten over Salden rond gaan dat je fiets niet goed gemonteerd wordt, service slecht is, Slecht afgemeten wordt, etc.

Welke tips kunnen jullie mij geven om toch de fiets bij Salden te kopen, en niet bedrogen uit te komen.

m.v.g. Roy

Mijn pa heeft daar ooit een mtb gekocht. Als je bovenstaande punten worden geraakt.

Opmeten: 'nou, dat zal wel een maatje 17 zijn meneer'
Accesoires: 'pfff, nou moet ik schoenen uit het magazijn halen' 'wil je die helm nou ook al in een andere kleur als dat hier ligt, moet ik weer naar dat magazijn'
Afstellen: 'uw voorvork moet u thuis doen meneer op druk zetten meneer, das is persoonlijk (!?)' Verder spacers vergeten, stuur niet vastgezet, zadel niet vastgezet (kan nog), pompje vergeten, etc. De complete afmontagetijd van 1 1/2 uur is dus gebruikt voor het monteren van de bidonhouder en het afstellen van de achterderailleur.

Laat ik nu maar stoppen, hier zijn al topics genoeg over.

Zelf alle boutjes nog eens goed nalopen, en alles nog eens opnieuw afstellen. Verder zou ik iemand anders dan die koekebakkers de maat op laten nemen.

Na veel geklaag doen ze als je geluk hebt nog wel wat aan service.

Plaats reactie