Ach je weet het nooit. Toen ik begon met wedstrijden bij de nieuwelingen, begon ik direct met een klassieker zonder daarvoor enige voorjaarscompetitie/critirium te hebben gereden. De verwachting was dat ik er na 10 km af was, maar de wil op hem uit te fietsen was te groot daarvoor. Dus volle bak en jawel bijna uitgereden. Had ik net 1 km voor het einde de verkeerde afslag doordat er geen mannetje stond bij het kruispunt en volgde ik dus maar de ambulance die blijkbaar afboog... en toen kwam ik vanaf de verkeerde kant bij de finish. Tja dan wordt je uit de uitslag genomen terwijl ik nog op tijd binnen was gekomen met omrijden!. Nu ruim 4 jaar later baal ik er soms nog steeds een beetje van...de teleurstelling was best groot.
nouja niet echt een relevant verhaal, want ik had van tevoren wel al wat oefenwedstrijdjes gereden bij de club. Maar de boodschap: als je gemotiveerd genoeg bent kun je het vaak nog aardig ver schoppen zonder evaring.
Een paar vraagjes over wedstrijden
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
In een criterium kan je weer aansluiten als ze je op een rondje hebben gereden. Een aantal voor rondes voor het eind moet je dan stoppen.
In een klassieker wordt je uitkoers gehaald als je te veel achterstand hebt en dan mag je terug fietsen naar de start/finish.
In een klassieker wordt je uitkoers gehaald als je te veel achterstand hebt en dan mag je terug fietsen naar de start/finish.
-
- Forum-lid
- Berichten: 815
- Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40
Vergeet niet een reserveband en pomp in de volgwagen te leggen bij een klassieker...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 815
- Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40
Bij de nieuwelingen? Goh, dan is er in de loop der tijd wel veel veranderd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 12 okt 2010 20:22
Grootste verschil waar ik tegenaanliep in mijn beginjaren was de snelheid van de bochten. De snelheid op de rechte stukken heb je zeker met een dergelijke basis snel te pakken, echter met hoge snelheid de bochten in en daarna aanzetten bij het uitkomen is iets wat in het begin het meeste moeite kost. Als je dit onder de knie hebt heb je voor de criteriums al een goede basis. Weet natuurlijk niet wat je ambities zijn, of het voor de fun is of een uit de hand gelopen hobby.
-
- Forum-lid
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 06 dec 2009 17:27
Gewoon doen, je moet toch ervaring opdoen! Anders zou je nooit een wedstrijd kunnen rijden omdat het niet 'verantwoord' is;)