Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wie wint de Tour de France 2009?

marino
Forum-lid

marino 15 jun 2009 21:40

Ja inderdaad! Kans lijkt me aanwezig dat Contador de Tour rijdt voor Caisse d'Epargne. Zoals vandaag op Sporza gezegd werd: wellicht dat Contador Valverde ondersteunde in de DL vanwege de verwachte problemen met betrekking tot Astana's licentie.
Anima Sana In Corpore Sano

cazanner
Forum-lid

cazanner 16 jun 2009 17:21

Eerst zien wie mag starten !lol!
Contador met 48 sec op Menchov
racefiets kopen is moeilijker dan racen

z.osoloist
Forum-lid

z.osoloist 16 jun 2009 20:26

Timo, ik vraag me stellig af wat het wielrennen voor jouw interessant maakt als je er op deze wijze tegen aan kijkt.
Ik ben in mijn sas, uitkijkend vanaf mijn balkon over de Gaasperplas!

marino
Forum-lid

marino 16 jun 2009 20:55

Ik moet wel zeggen dat ik mijn vertrouwen ook wel deels kwijt ben hoor.... Waarschijnlijk is Timo het, net als ik, strontzat dat ons de afgelopen jaren zoveel plezier en vertrouwen in de sport in ontnomen. Ik kan bij m'n vrienden bijna niet meer aankomen met mijn passie voor het wielrennen omdat iedereen zegt: Ach, ze gebruiken toch allemaal. De laatste jaren hebben ze nog gelijk ook. Ik heb nog steeds een grote kartonnen display van Ivan Basso in zijn mooie CSC-outfit in mn studentenkamer staan, maar toen destijds 75% van mijn favoriete renners achteraf zijn zeges verloor heb ik met mijn vader een afspraak gemaakt:

'Pas als een renner als Bram Tankink betrapt wordt op het gebruik van doping, stop ik met het volgen van de wielersport'.

Vooralsnog laat ik mijn kritische blik dus nog even achterwege en geniet ik van de prachtige wedstrijden ;)
Anima Sana In Corpore Sano

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 16 jun 2009 21:12

Z.O Soloist schreef:Timo, ik vraag me stellig af wat het wielrennen voor jouw interessant maakt als je er op deze wijze tegen aan kijkt.

Ik vind wielrennen interessant omdat het DE sport is waarbij praktisch alle deelnemers (sporters, ploegleiders, verzorgers, managers, doktoren en sponsors) liegen en bedriegen, door de mand vallen, dan nog hardnekkiger liegen en na de straf moeiteloos weer opgenomen worden door de anderen in de wetenschap dat die ook boter op hun hoofd hebben. Een fascinerende situatie, ook gezien de eeuwige strijd tussen enerzijds het bovengenoemde milieu en anderzijds politie, justitie, wielerbonden, dopingcontroleurs en media. Met daar overheen de enorme financiële belangen. Als toeschouwer van de Tours gewonnen door Roche, Delgado, Lemond, Indurain, Riis, Ulrich, Pantani, Armstrong en alle soaps rond de winnaars van de afgelopen jaren heb ik geen enkele illusie dat er zelfs maar één schone, dopingvrije eindzege tussen zat.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

roger
Forum-lid

roger 16 jun 2009 21:28

De Tour 2009 wordt gewonnen door diegene(ploeg) met de beste medische begeleiding(om niet positief getest te worden) en het zal wel weer een groot Frans chauvanistich feestje worden.
I live to ride,I ride Passoni

z.osoloist
Forum-lid

z.osoloist 16 jun 2009 21:41

Zijn er ook nog mensen die hun doping gerelateerde frustraties buiten deze discussie kunnen laten en gewoon hun mening gedachtengang of overtuiging over hun favorieten met anderen willen delen?
Ik ben in mijn sas, uitkijkend vanaf mijn balkon over de Gaasperplas!

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 16 jun 2009 21:46

Maar de vraag was toch niet wie je favorieten zijn? Het topic heet "wie wint de Tour de France 2009"
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

roger
Forum-lid

roger 16 jun 2009 21:47

Dit zijn geen frustraties maar realiteit (sorry voor jou maar als je nog steeds gelooft in het nieuwe wielrennen succes)
I live to ride,I ride Passoni

jpp
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jpp 16 jun 2009 21:58

Als je heden ten dagen naar een touretappe kunt kijken, zonder je daarbij te realiseren dat je achteraf het risico loopt door de realiteit van geconstateerd dopinggebruik (lees: bedrog) ingehaald te worden, wat het kijken naar de prestaties van de renners uiteraard in een geheel ander perspectief zet, ben je wel erg naïef. Dat heeft m.i. niets met frustratie of een gebrek aan liefde voor de wielersport te maken. Het concept van equal arms is wellicht ondertussen achterhaald, maar dat wil niet zeggen dat je het niet belangrijk mag vinden of er zelfs naar mag verlangen. Ook wat mij betreft is de romantiek van het wielrennen (de tour in dit geval) vrijwel geheel verdwenen. Dat is jammer. Ik zou willen dat het anders was.
... más allá ...

sjefjanssen
Forum-lid

sjefjanssen 16 jun 2009 21:59

Ik denk Alberto Contador.Op Menchov hoop ik.

jpp
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jpp 16 jun 2009 22:07

Ik denk trouwens dat 'iemand anders' wint. D.w.z. op het podium in Parijs zal staan. Maar het kan uiteindelijk ook iemand anders zijn natuurlijk ...

:D
... más allá ...

Plaats reactie