Ik heb komende weekend een 24 uurs race op de MTB en wil mijn lijst dubbelchecken met jullie ervaringen. De teams zijn per 4 personen. Ik zal 6 tot 8 rondjes maken van 15km.
- Tent
- Stoelen en tafel
- Verbanddoos
- Gaslamp voor in tent
- Iedereen een slaapzak en matje
- Iedereen neem eigen reserve banden etc mee
- Eten en drinken is incl en we hebben extra powerbars
- Reserve remblokjes
- Fiets lampen (Sigma Evo Pro 5W & combi van 5+10W)
- Alle kleren die we hebben ivm regen en modder.
Zijn er nog oude rotten met goede tips.
Mvg
Arjen
RaceLink
Wat mee te nemen voor 24 uurs race
-
- Forum-lid
Misschien weer eens organiseren: de 24 uur van de Doenkade
- de zwarten
- Forum-lid HC
oude kranten om schoenen te drogen, overschoenen (ook voor de kou), reflecterende bandjes op de kledij, emmer water en spons om fiets onmiddellijk schoon te maken van modder (ik verzin maar wat! )
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
GastheerG schreef: Belangrijkste vind ik dat je HEEL veel kleren bij je hebt zodat je je iedere buurt desnoods droog aan kan doen.
Ook extra schoenen want natte schoenen is maar niks als je weer op de fiets moet.
Ik neem idd mijn oude schoenen ook mee en er wordt de hele vrijdag regen (20mm) beloofd dus dat wordt lachen
Arjen
Als men regen verwacht neem dan ook kranten mee.
Die kun je in de natte schoenen stoppen.
Misschien dat je schoenen dan iets droger zijn als je ze weer moet gebruiken.
Heb je verder geen reserve onderdelen voor je fiets nodig?
Die kun je in de natte schoenen stoppen.
Misschien dat je schoenen dan iets droger zijn als je ze weer moet gebruiken.
Heb je verder geen reserve onderdelen voor je fiets nodig?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
wat hebben ze aan eten vanuit de organisatie? Ik kan me voorstellen dat je soms ook je eigen specifieke dingen wilt eten. Ik heb geen ervaring met dit soort estafetteraces, wel met non-stop adventure races van dik meer dan 30 uur en kan altijd na verloop van tijd geen energy-bar meer zien, laat staan naar binnen krijgen. Zorg voor een warme hap af en toe, eet ook wat hartigs ter afwisseling. Of een soepje ofzo... Volgens mij heb je daar tijd zat voor gezien de lengte van de rondjes en het aantal teamleden.
Veel plezier!
Veel plezier!
Het is incl 3 maaltijden (avondeten, nachteten en ontbijt). We nemen ook powerbars etc mee. Ik ben het met je eens dat dit niet te eten is na zoveel uur en ook de smaak van sportdrank komt je oren uit op een gegeven moment.
We zijn inmiddels met 3 ipv 4 dus zo'n 8 uur fietsen / 140km / 2200hm en het regent al de hele week )
[img=http://img246.imageshack.us/img246/7458/regen.jpg]
Groet
Arjen
We zijn inmiddels met 3 ipv 4 dus zo'n 8 uur fietsen / 140km / 2200hm en het regent al de hele week )
[img=http://img246.imageshack.us/img246/7458/regen.jpg]
Groet
Arjen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Als je het nog niet hebt zou ik snel malto-dextrine in slaan ipv sportdrank. Daar zit namelijk nauwlijks smaak aan waardoor je het veel makkelijker kunt blijven drinken. In een 500 ml bidon kan je prima 50-75 gram malto oplossen, als je die in een uur leeg drinkt hoef je dat uur voor de rest niets te eten.
Hoge concentraties maltodextrine lessen de dorst niet en worden
tijdens inspanningen moeilijker verwerkt, maar men kan er aan
wennen. Ter voorkoming van spierkrampen en maag/darmproblemen
moet dan wel tegelijkertijd een dorstlessende drank gebruikt worden,
zoals thee, water of maltodextrine-oplossingen met een lage
concentratie (minder dan 60 gram per liter)
tijdens inspanningen moeilijker verwerkt, maar men kan er aan
wennen. Ter voorkoming van spierkrampen en maag/darmproblemen
moet dan wel tegelijkertijd een dorstlessende drank gebruikt worden,
zoals thee, water of maltodextrine-oplossingen met een lage
concentratie (minder dan 60 gram per liter)
Goed idee. Maar is dat wel echt nodig omdat ik elke keer meer dan een uur rust kan nemen?
Of houdt je lichaam het toch niet bij. Ik ben normaal niet zo'n fan van veel powerbars/sportdranken omdat je maag gevoeliger is tijdens zo'n lange race.
Hoeveel kan je nemen zonder grote impact op je lijf?
Of houdt je lichaam het toch niet bij. Ik ben normaal niet zo'n fan van veel powerbars/sportdranken omdat je maag gevoeliger is tijdens zo'n lange race.
Hoeveel kan je nemen zonder grote impact op je lijf?