Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

kleuren cervélo 2010

trifox
Forum-lid

trifox 12 jun 2009 11:01

veltec blx schreef:Beste forumlezers,

zoals jullie misschien weten volgen wij dit forum actief mee. Het verbaasde ons dan ook enigszins dat er afbeeldingen van een Cervelo te zien waren die wij net kennen. een rondje navragen heeft ons het volgende geleerd

* De kleur zoals afgebeeld komt niet in productie, het blijft bij deze schets
* Dit was een voorstel voor een speciale kleur zoals gedaan door Carlos Sastre
* Cervelo heeft besloten deze kleur niet te produceren

Voor 2010 kleurstellingen zullen jullie nog even geduld moeten hebben, waarschijnlijk tot eind augustus als de nieuwe catalogie uit zijn en de shows beginnen

Met vriendelijke groet
Veltec Benelux BV

Met andere woorden (als je kunt lezen tussen de regels)

1. Kleuren 2010 zijn gedeeltelijk al bekend want men zal stillaan moeten kunnen beginnen aan de fotoshoot van de nieuwe cataloog als die klaar dient te zijn tegen eind augustus.
2. Carlos kijkt wat jaloers rond naar de personal paints van andere toppers (Valverde, Armstrong, Contador en andere) en wil nu ook wel eens iets speciaals.
3. Cervelo volgt hem een klein beetje maar vindt waarschijnlijk zijn voorgestelde paint iets te druk.(een special tour de France zal er wel zien aan te komen)
4. We zullen dus terug te maken krijgen met iets rustigere paint-schema's.
5. Zwart zal wel een hoofdkleur blijven aangezien het Test-team toch ook in zwart rijdt. ('t is te hopen of ik kan weeral mijn R3sl van de hand doen :-) )

dewitte
Forum-lid

dewitte 12 jun 2009 12:14

laten we het maar houden bij de klassieke kleuren bij cervélo, max 2kleuren op een fiets is meer dan genoeg vind ik persoonlijk! maar we denken natuurlijk niet hetzelfde hé :) .
en idd trifox, ik heb mijne R3SL nog geen week, misschien ineens verkopen met geen km opgereden haha :p .

eindelijk goed weer vandaag en weekend, kan ik men nieuw kanon is testen :) en nieuwe deftige foto's trekken ( scepticus, als je zo vriendelijk wil zijn er de nieuwe foto's ook op te zetten haha ;) ).

laat de saaie cervélo's maar buiten komen......;)
Colnago E1
Als het niet gaat zoals het moet dat moet het zoals het gaat.

ironmon
Forum-lid

ironmon 06 aug 2009 15:53

trifox
Forum-lid

trifox 06 aug 2009 16:42

Trifox schreef:
veltec blx schreef:Beste forumlezers,

zoals jullie misschien weten volgen wij dit forum actief mee. Het verbaasde ons dan ook enigszins dat er afbeeldingen van een Cervelo te zien waren die wij net kennen. een rondje navragen heeft ons het volgende geleerd

* De kleur zoals afgebeeld komt niet in productie, het blijft bij deze schets
* Dit was een voorstel voor een speciale kleur zoals gedaan door Carlos Sastre
* Cervelo heeft besloten deze kleur niet te produceren

Voor 2010 kleurstellingen zullen jullie nog even geduld moeten hebben, waarschijnlijk tot eind augustus als de nieuwe catalogie uit zijn en de shows beginnen

Met vriendelijke groet
Veltec Benelux BV

Met andere woorden (als je kunt lezen tussen de regels)

1. Kleuren 2010 zijn gedeeltelijk al bekend want men zal stillaan moeten kunnen beginnen aan de fotoshoot van de nieuwe cataloog als die klaar dient te zijn tegen eind augustus.
2. Carlos kijkt wat jaloers rond naar de personal paints van andere toppers (Valverde, Armstrong, Contador en andere) en wil nu ook wel eens iets speciaals.
3. Cervelo volgt hem een klein beetje maar vindt waarschijnlijk zijn voorgestelde paint iets te druk.(een special tour de France zal er wel zien aan te komen)
4. We zullen dus terug te maken krijgen met iets rustigere paint-schema's.
5. Zwart zal wel een hoofdkleur blijven aangezien het Test-team toch ook in zwart rijdt. ('t is te hopen of ik kan weeral mijn R3sl van de hand doen :-) )

Om mezelf te quoten : ik zit er dus helemaal op met mijn toen gemaakte voorspelling.
Enige dat er nu nog aan toe te voegen is dat de spuitschema's 2010 gebaseerd zullen zijn dus op de Lim. Ed. die met de Tour werden uitgebracht. Dit afgaande aan het filmpje op de Veltec Site.
Maar zwart en zilver zijn terug hoofdkleuren bij de top-modellen.
Nu nog afwachten maar ik maak volgende voorspelling :
S1 : Rood met zwarte striping
S2 : Zwart met Rode striping
S3 : Zwart met Zilver striping (zoals getoond)
R3 : Wit met de zwarte striping
R3sl : Idem aan S3
P2 : zoals S1? verwacht ik
P3 : Tja hier ga ik duidelijk de mist in want het lijkt niet oportuun dezelfde kleuren te gebruiken als editie 2009 dus hier moet ik afwachten.
P4 : Zal gelijkend zijn of matching zijn met de S3.

Nu nog enkele weekjes geduld (misschien maar dagen?) voor de bevestiging (of voor de grote verrassing ???)

spook
Forum-lid

spook 13 aug 2009 15:21

Iemand al nieuws....?
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

edje1957
Forum-lid

edje1957 13 aug 2009 15:48

De nieuwe S3 2010 heeft even op een filmpje gestaan op de Veltec site.
Na 1 dag was het al weer verwijderd, waarom weet ik ook niet.

mikawoef
Forum-lid

mikawoef 13 aug 2009 15:57

Edje1957 schreef:De nieuwe S3 2010 heeft even op een filmpje gestaan op de Veltec site.
Na 1 dag was het al weer verwijderd, waarom weet ik ook niet.

En wat was de kleur dan??????????????????
cervelo r3 dura ace 7800 veltec speed carbon 6.0
cervelo slc-sl dura ace 7900 vumaquad zipp 343
corratec revo team xtr

spook
Forum-lid

spook 13 aug 2009 16:03

Ongeveer als de tourversie, maar dat wat geel is, was nu grijs. Andere modellen zijn nog onbekend, maar ik vroeg me af of iemand al iets ergens gezien had?
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 13 aug 2009 16:03

Ik heb het filmpje nog net wel kunnen zien. Die kleur was zoals hierboven beschreven, zwart met een zilveren band. De band loopt dat exact als de TDF editie waarbij de band dan zilver i.p.v. geel is. Die kleurstelling wordt toegepast op sowiezo de S3 en R3 serie, voor die modellen geldt dus hetzelfde spuit schema als de TDF editie maar met een wisselende 'band kleur'

edje1957
Forum-lid

edje1957 13 aug 2009 16:55

Hetzelfde als de S3 TDF, alleen het geel was vervangen door zilver/grijs.

pietpelle
Forum-lid

pietpelle 13 aug 2009 17:13

Qua grafisch ontwerp zijn ze niet echt vooruitstrevend bij Cervélo.

bommie
Forum-lid

bommie 01 sep 2009 00:06

Over twee uur staan de 2010 modellen (en dus de 2010 kleuren) op de website van Veltec.

Plaats reactie