colnago buckler projectje herspuiten?
Ben zojuist de eigenaar geworden van een orginele colnago buckler teamfiets, helaas niet meer met perfect lakwerk
http://www.flickr.com/photos/mijnfietsen/3597149553
http://www.flickr.com/photos/mijnfietsen/3597964718
De vraag is nu, conserveren zodat de roestduivel tot staan gebracht wordt
of herspuiten...
iemand suggesties?
Experiment with your bike to get the best biking experience!
-
- Forum-lid
- Berichten: 2823
- Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48
Ik zou het frame laten spuiten. Ik heb voor de zelfde vraag gestaan en geen spijt! Mijn GIOS ziet er echt weer als nieuw uit: http://forum.fiets.nl/topic.asp?sort=&page=1&TID=29787
Prachtige fiets, helemaal met de originele Suntour groep. Maar het spuitwerk lijkt mij iets ingewikkelder dan genoemde Gios, helemaal als je niet aan een passende decalset van Colnago kan komen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Spuitwerk is zeker ingewikkelder al was het alleen maar vanwege de verchroomde lugs en dan heb ik het nog niet over de witte en rode strepen op de buizen het geel witte balhoofd....
Ik vermoed dat het frame bij een keuze voor totale restauratie de volgende behandelingen zal ondergaan:
- eerst in zijn geheel gestraald
- daarna in zijn geheel verchromen
- vervolgens de buizen (deels) blauw spuiten (lugs en achtervork afplakken)
- waarna de strepen en balhoofd gespoten moeten worden
- daarna de colnago bestikkering
- en tenslotte blank aflakken
Kortom; zal een kostbare kwestie worden!
Wat was overigens het prijskaartje van de gios paint job?
Helaas helaas is niet de complete superbe groep erbij...
remmen en achterderailleur zijn vervangen door 105
Ik vermoed dat het frame bij een keuze voor totale restauratie de volgende behandelingen zal ondergaan:
- eerst in zijn geheel gestraald
- daarna in zijn geheel verchromen
- vervolgens de buizen (deels) blauw spuiten (lugs en achtervork afplakken)
- waarna de strepen en balhoofd gespoten moeten worden
- daarna de colnago bestikkering
- en tenslotte blank aflakken
Kortom; zal een kostbare kwestie worden!
Wat was overigens het prijskaartje van de gios paint job?
Helaas helaas is niet de complete superbe groep erbij...
remmen en achterderailleur zijn vervangen door 105
Experiment with your bike to get the best biking experience!
@Jeek:je geeft het zelf eigenlijk al aan, overspuiten zou een hele kostbare reparatie worden. Ik zou het dan ook niet doen, bovendien krijg je het waarschijnlijk nooit meer in originele staat. Je kunt overigens wel overwegen om spotrepair uit te laten voeren op plekken die beschadigd zijn, dit kunnen ze namelijk tegenwoordig heel mooi...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!
Volgens mij ken ik dat frame, gekocht in de buurt van Zeist?
Inderdaad is spotrepair de enige manier om de kosten binnen de perken te houden. geheel spuiten zou je ook kunnen laten doen door een profi in Nederland of via Colnago (ben je m paar maandjes kwijt en kost veel centjes). Wat ook een goedkope maar verbazend goede manier is;
-Naar de Hema gaan;
-zo onopvallend mogelijk richting dames afdeling make-up lopen;
-alle mogelijke kleuren nagellak kopen (incl. blanke);
-flesje acceton scoren;
-snel afrekenen (zeggen dat het een kadootje is als er bekenden in de rij staan)
-plekjes goed ontvetten en dan begint het gepiel;
-net zo lang mengen dat je kleur goed lijkt en dan met een puntje van stukje keukenrol aanstippen.
Overigens voor de liefhebbers van jaren 90 teamfietsen of replica's ............ Ik heb nog een Colnago WordPerfect te koop van 1993 geheel origineel met Suntour Radius groep is een zeer mooie staat. zie link voor verdere info...
http://link.marktplaats.nl/254173086
Inderdaad is spotrepair de enige manier om de kosten binnen de perken te houden. geheel spuiten zou je ook kunnen laten doen door een profi in Nederland of via Colnago (ben je m paar maandjes kwijt en kost veel centjes). Wat ook een goedkope maar verbazend goede manier is;
-Naar de Hema gaan;
-zo onopvallend mogelijk richting dames afdeling make-up lopen;
-alle mogelijke kleuren nagellak kopen (incl. blanke);
-flesje acceton scoren;
-snel afrekenen (zeggen dat het een kadootje is als er bekenden in de rij staan)
-plekjes goed ontvetten en dan begint het gepiel;
-net zo lang mengen dat je kleur goed lijkt en dan met een puntje van stukje keukenrol aanstippen.
Overigens voor de liefhebbers van jaren 90 teamfietsen of replica's ............ Ik heb nog een Colnago WordPerfect te koop van 1993 geheel origineel met Suntour Radius groep is een zeer mooie staat. zie link voor verdere info...
http://link.marktplaats.nl/254173086
Dit gaat een orgineel restauratie projectje worden, geen fixie idd
maar in dit deel van het forum zijn veel meer mensen actief in de weer met oude frames dus meer kennis en meer reacties!
Qua groep zat er helaas nog maar deels suntour superbe op, er loopt nog een poging om de orginele delen die vervangen zijn door shimano 105 (shifters, remmen en achterderailleur) weer op te sporen.
De orginele wielen (ambrosio tube velgen incl buckler stickers en suntour superbe naven) zijn er nog wel bij, incl lijmresten...
Het frame komt uit inderdaad uit Zeist, volgens zeggen ooit via de ploegarts verkregen.
maar in dit deel van het forum zijn veel meer mensen actief in de weer met oude frames dus meer kennis en meer reacties!
Qua groep zat er helaas nog maar deels suntour superbe op, er loopt nog een poging om de orginele delen die vervangen zijn door shimano 105 (shifters, remmen en achterderailleur) weer op te sporen.
De orginele wielen (ambrosio tube velgen incl buckler stickers en suntour superbe naven) zijn er nog wel bij, incl lijmresten...
Het frame komt uit inderdaad uit Zeist, volgens zeggen ooit via de ploegarts verkregen.
Experiment with your bike to get the best biking experience!
[quote="JeeK"]Dit gaat een orgineel restauratie projectje worden, geen fixie idd
maar in dit deel van het forum zijn veel meer mensen actief in de weer met oude frames dus meer kennis en meer reacties!
Qua groep zat er helaas nog maar deels suntour superbe op, er loopt nog een poging om de orginele delen die vervangen zijn door shimano 105 (shifters, remmen en achterderailleur) weer op te sporen.
De orginele wielen (ambrosio tube velgen incl buckler stickers en suntour superbe naven) zijn er nog wel bij, incl lijmresten...
Het frame komt uit inderdaad uit Zeist, volgens zeggen ooit via de ploegarts verkregen.
Superbe onderdelen vinden valt niet mee, al kan ebay soms uitkomst bieden als je bereid bent flink te betalen. ben natuurlijk ook benieuwd naar het eindresultaat.
[/quote]
maar in dit deel van het forum zijn veel meer mensen actief in de weer met oude frames dus meer kennis en meer reacties!
Qua groep zat er helaas nog maar deels suntour superbe op, er loopt nog een poging om de orginele delen die vervangen zijn door shimano 105 (shifters, remmen en achterderailleur) weer op te sporen.
De orginele wielen (ambrosio tube velgen incl buckler stickers en suntour superbe naven) zijn er nog wel bij, incl lijmresten...
Het frame komt uit inderdaad uit Zeist, volgens zeggen ooit via de ploegarts verkregen.
Superbe onderdelen vinden valt niet mee, al kan ebay soms uitkomst bieden als je bereid bent flink te betalen. ben natuurlijk ook benieuwd naar het eindresultaat.
[/quote]