.
-
- Forum-lid
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19
Ik heb zelf ook een 2008 setje. nu ca 20.000KM mee gereden, oa alpen en noorwegen ook 80+. nooit iets mee aan het handje geweest. bollen echt super. En de looks van het 3G spaakpartoon is echt super, zeker bij de Zonda, Eurus en Shamal
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
Gewoon 1 of 2 keer per jaar (afhankelijk van de intensiteit van het gebruik) de lagers goed schoonmaken en weer invetten met goed vet. Uiteraard eerst controleren of de lagers aan vervanging toe zijn.
Aan de spaken zou ik niets doen, tenzij de spaakspanning bijv. te laag is geworden of als er een slagje in de velg is gekomen. Zijn de velgen nog recht en is de spaakspanning goed dus gewoon van afblijven.
Aan de spaken zou ik niets doen, tenzij de spaakspanning bijv. te laag is geworden of als er een slagje in de velg is gekomen. Zijn de velgen nog recht en is de spaakspanning goed dus gewoon van afblijven.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ben ook heel erg fan. Absoluut het beste en meest betrouwbare wiel waar ik mee getraind heb. Ik ben er zo tevreden van dat ik ze graag mee overneem naar mijn nieuwe fiets. De nieuwe is wel 11 speed. Zijn de oudere versies (de mijne zijn dacht ik uit 2006 toen ze net uit waren) ook 11 speed compatibel?
jasperr schreef:Gewoon 1 of 2 keer per jaar (afhankelijk van de intensiteit van het gebruik) de lagers goed schoonmaken en weer invetten met goed vet. Uiteraard eerst controleren of de lagers aan vervanging toe zijn.
Aan de spaken zou ik niets doen, tenzij de spaakspanning bijv. te laag is geworden of als er een slagje in de velg is gekomen. Zijn de velgen nog recht en is de spaakspanning goed dus gewoon van afblijven.
Kan iemand uitleggen hoe je bij de kogellagers komt ?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Je moet even goed de gebruiksaanwijzing/tech-sheet lezen dan wordt het snel helder: je kan in ieder geval stelring loshalen door inbus los te draaien. Vervolgens met twee, ik dacht 10 mm, inbussen de conussen ed losdraaien waarna je bij de kogellagers kan. Erg eenvoudig. Let wel op de volgorde van de ringen, dat je die na afloop weer goed terugzet (of print gewoon ff de tech-sheet).
Alp d'Huez53:15 schreef:Je moet even goed de gebruiksaanwijzing/tech-sheet lezen dan wordt het snel helder: je kan in ieder geval stelring loshalen door inbus los te draaien. Vervolgens met twee, ik dacht 10 mm, inbussen de conussen ed losdraaien waarna je bij de kogellagers kan. Erg eenvoudig. Let wel op de volgorde van de ringen, dat je die na afloop weer goed terugzet (of print gewoon ff de tech-sheet).
Ik heb een mooi filmpje gevonden. Ik neem aan dat ik niet alle onderdelen moet demonteren zoals in dit filmpje.
http://www.youtube.com/watch?v=xM9SiZVYe_g
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
-
- Forum-lid
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 15 feb 2009 12:51
Freccia schreef:11 speed past op 10 speed body van campa.
Let er wel op dat de 11 speed krans aan de wielzijde meer overhangt dan een tien speed krans.
Afhankelijk van het wieltype kan het plaatsen van een dunne ring (0,5mm) vookomen dat je voldoende speling hebt.
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look