Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

.

gekke_henkie
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19

gekke_henkie 15 mar 2011 00:46

Ik heb zelf ook een 2008 setje. nu ca 20.000KM mee gereden, oa alpen en noorwegen ook 80+. nooit iets mee aan het handje geweest. bollen echt super. En de looks van het 3G spaakpartoon is echt super, zeker bij de Zonda, Eurus en Shamal
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 16 mar 2011 20:37

Kan mij hierbij aansluiten, heb ook een setje uit 2008. Daar zit nu 27000 km op. Gaan nog zeker een seizoen mee. Ben heel erg tevreden over deze wielen.

baskoomen
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 aug 2010 14:19

baskoomen 15 apr 2011 17:18

Over dat onderhoud, hoe vaak moet je dit doen, en wat houd het precies in? moet het hele systeem uit elkaar, of is het een kwestie van smeer erin en klaar?
BULLS Harrier 1 2009

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 15 apr 2011 21:29

Gewoon 1 of 2 keer per jaar (afhankelijk van de intensiteit van het gebruik) de lagers goed schoonmaken en weer invetten met goed vet. Uiteraard eerst controleren of de lagers aan vervanging toe zijn.
Aan de spaken zou ik niets doen, tenzij de spaakspanning bijv. te laag is geworden of als er een slagje in de velg is gekomen. Zijn de velgen nog recht en is de spaakspanning goed dus gewoon van afblijven. ;)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 apr 2011 22:04

Als je niet veel in de regen rijdt kan is na 20k km de boel open halen vroeg zat.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

freccia
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 26 feb 2010 00:07

freccia 21 apr 2011 00:39

erg tevreden over deze wielen! rij er nu jaar of 3 mee, ook koersen. 1x valpartij mee gehad, voorwiel laten richten en weer als een zonnetje. Lopen mooi en strak, ook in afdaling. Is sowieso goede koop!

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 23 apr 2011 03:01

Ben ook heel erg fan. Absoluut het beste en meest betrouwbare wiel waar ik mee getraind heb. Ik ben er zo tevreden van dat ik ze graag mee overneem naar mijn nieuwe fiets. De nieuwe is wel 11 speed. Zijn de oudere versies (de mijne zijn dacht ik uit 2006 toen ze net uit waren) ook 11 speed compatibel?

freccia
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 26 feb 2010 00:07

freccia 23 apr 2011 22:20

11 speed past op 10 speed body van campa.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4389
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 09 mei 2011 00:44

jasperr schreef:Gewoon 1 of 2 keer per jaar (afhankelijk van de intensiteit van het gebruik) de lagers goed schoonmaken en weer invetten met goed vet. Uiteraard eerst controleren of de lagers aan vervanging toe zijn.
Aan de spaken zou ik niets doen, tenzij de spaakspanning bijv. te laag is geworden of als er een slagje in de velg is gekomen. Zijn de velgen nog recht en is de spaakspanning goed dus gewoon van afblijven. ;)


Kan iemand uitleggen hoe je bij de kogellagers komt ?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 09 mei 2011 13:44

Je moet even goed de gebruiksaanwijzing/tech-sheet lezen dan wordt het snel helder: je kan in ieder geval stelring loshalen door inbus los te draaien. Vervolgens met twee, ik dacht 10 mm, inbussen de conussen ed losdraaien waarna je bij de kogellagers kan. Erg eenvoudig. Let wel op de volgorde van de ringen, dat je die na afloop weer goed terugzet (of print gewoon ff de tech-sheet).

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4389
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 09 mei 2011 14:07

Alp d'Huez53:15 schreef:Je moet even goed de gebruiksaanwijzing/tech-sheet lezen dan wordt het snel helder: je kan in ieder geval stelring loshalen door inbus los te draaien. Vervolgens met twee, ik dacht 10 mm, inbussen de conussen ed losdraaien waarna je bij de kogellagers kan. Erg eenvoudig. Let wel op de volgorde van de ringen, dat je die na afloop weer goed terugzet (of print gewoon ff de tech-sheet).



Ik heb een mooi filmpje gevonden. Ik neem aan dat ik niet alle onderdelen moet demonteren zoals in dit filmpje.
http://www.youtube.com/watch?v=xM9SiZVYe_g
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

marchisiocorsa
Forum-lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 15 feb 2009 12:51

marchisiocorsa 09 mei 2011 16:15

Freccia schreef:11 speed past op 10 speed body van campa.



Let er wel op dat de 11 speed krans aan de wielzijde meer overhangt dan een tien speed krans.

Afhankelijk van het wieltype kan het plaatsen van een dunne ring (0,5mm) vookomen dat je voldoende speling hebt.
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look

Plaats reactie