Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2009

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2373
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 16 jul 2009 14:39

Nou, volgens mij volgen er vanaf morgen 7 etappes, die voor de klassementsrenners getekend zijn. Dus ik blijf wel voor de buis zitten. Alleen a.s. zaterdag, maandag (= rustdag), en volgende week zondag (= slotrit) is er tijd voor een langere duurtraining vooraf.

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 16 jul 2009 14:44

Dario schreef:Viva il Giro!!! :D


Als iedereen maar blijft loeren naar Astana, terwijl binnen Astana Armstrong en Contador elkaar in de tang houden, wint Nocentini op zijn sloffen de Tour :d


Nee denk niet dat Nocotini kans maakt. Er gaat sowieso veel beslist worden in de tijdrit. Die 6 seconden maakt Contador wel goed. Het is na de tijdrit duidelijk wat het verschil is tussen Contador en Lance.

Maar ik hoop al in het begin van de 3de week wat vuurwerk te zien.

Het lijkt wel of dat er zoveel van de tour afhangt en dat er veel belangen zijn dat de renners geen risico durven te nemen. Zij durven meer onbevangen in de Giro en Vuelta te rijden.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 16 jul 2009 15:17

BMiller schreef:
Dario schreef:Viva il Giro!!! :D


Als iedereen maar blijft loeren naar Astana, terwijl binnen Astana Armstrong en Contador elkaar in de tang houden, wint Nocentini op zijn sloffen de Tour :d


Nee denk niet dat Nocotini kans maakt. Er gaat sowieso veel beslist worden in de tijdrit. Die 6 seconden maakt Contador wel goed. Het is na de tijdrit duidelijk wat het verschil is tussen Contador en Lance.

Maar ik hoop al in het begin van de 3de week wat vuurwerk te zien.

Het lijkt wel of dat er zoveel van de tour afhangt en dat er veel belangen zijn dat de renners geen risico durven te nemen. Zij durven meer onbevangen in de Giro en Vuelta te rijden.


Ik denk zeker dat het belang meespeelt. Maar dat kun je vantevoren bedenken als organisatie.

Ik ben geen voorstander van bonificatieseconden, toch heeft dat erg goed geholpen voor het kijkplezier in de Giro.

En, zoals al zo vaak genoemd in deze discussie, dwing met het parcours af dat je niet kan verstoppen. Uiteraard betekent dat 2 van 3 keer berop finishen in de pyreneeen, in plaats van zoals nu 1 vd 3.

Ook had het mij slimmer geleken om in het midden van deze week een zware tijdrit te stoppen.

Dan wordt vervolgens zo'n rit als vrijdag al weer een stuk belangrijker. De mindere tijdrijders willen daar dan misschien iets wagen om nog wat goed te maken.

Het leek van tevoren zo fantastisch, mt ventoux op de 'laatste' dag... eigelijk hebben we ons er een beetje op blind gestaard

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 16 jul 2009 15:35

vrijdag gewoon communicatiemiddelen

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 16 jul 2009 19:23

GastheerG schreef:
...


Hear, hear!!

Net zoals in de Giro boni seconden op de streep en in de tussensprints.

-edit: Belachelijk! Die Sorensen weet niet eens wie er in zijn groep rijdt!
Martinez verwarren met Astarloza. Foei! ;) Ik denk dat hij de hoon van het forum over zich heenkrijgt en dat hij per direct door een Belg vervangen moet worden... ;)

/offtopic
Ha Mao! Ja, kijk maar uit als je achter me rijdt: de klinkers vliegen uit de straat ;)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39559
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 jul 2009 20:29

Lol, de winnaar heeft altijd gelijk. Hij was gewoon te vermoeid ;-)

Leuke finale, een verademing na bijna 2 weken Tour de Gaaaap.
Less is bore

phcas
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 aug 2007 11:17

phcas 16 jul 2009 23:49

Al dat gezeur over de saaiheid van deze Tour.... ik heb veel saaiere gezien. Remember de Tours van '91 to '95 (Indurain die alles plat sloeg, ging kongsies aan met zijn naaste concurrenten) en de Armstrong-jaren op een paar uitzonderingen na b.v.
Wat is er nou mis met deze Tour? De etappes tot en met Barcelona waren spannend en er gebeurde van alles. Niet wat wij willen (Rabo-debacle) maar als objectieve kijker was dat toch veel leuker dan al die voorspelbare vlakke etappes?! Die zitten nu in het midden, so what. 3 saaie ritten gehad, dat was ook te voorzien.

Vanaf morgen is dat voorbij. De enige saaie rit is 26 juli, maar dat weet iedereen en dan kijk ik lekker toch niet. Die Cavendish is gewoon veruit de beste sprinter, hij heeft een TGV-ploegje, dan is het toch niet gek dat ie er 4 wint? En zoals ik al eerder zei: sprinters zijn eigenwijs en zullen niet snel erkennen dat een concurrent sneller is. Dat weten ze nu dus.

Volgens mij zijn de mopperaars gewoon chauvinistisch en accepteren niet dat Nederland (en ook België) gewoon geen rol meer heeft in het peloton.
http://caskraker.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

eelcoz

eelcoz 16 jul 2009 23:51

phcas schreef:Al dat gezeur over de saaiheid van deze Tour.... ik heb veel saaiere gezien. Remember de Tours van '91 to '95 (Indurain die alles plat sloeg, ging kongsies aan met zijn naaste concurrenten) en de Armstrong-jaren op een paar uitzonderingen na b.v.
Wat is er nou mis met deze Tour? De etappes tot en met Barcelona waren spannend en er gebeurde van alles. Niet wat wij willen (Rabo-debacle) maar als objectieve kijker was dat toch veel leuker dan al die voorspelbare vlakke etappes?! Die zitten nu in het midden, so what. 3 saaie ritten gehad, dat was ook te voorzien.

Vanaf morgen is dat voorbij. De enige saaie rit is 26 juli, maar dat weet iedereen en dan kijk ik lekker toch niet. Die Cavendish is gewoon veruit de beste sprinter, hij heeft een TGV-ploegje, dan is het toch niet gek dat ie er 4 wint? En zoals ik al eerder zei: sprinters zijn eigenwijs en zullen niet snel erkennen dat een concurrent sneller is. Dat weten ze nu dus.

Volgens mij zijn de mopperaars gewoon chauvinistisch en accepteren niet dat Nederland (en ook België) gewoon geen rol meer heeft in het peloton.


Bij mij komt de teleurstelling voornamelijk door de Pyreneeen. Vandaag was de finale trouwens best leuk. Sterk gereden van Sorensen die dik verdiend won. O ja, iemand Rabo's gezien?

jeroenr
Forum-lid
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:17

jeroenr 17 jul 2009 00:39

Freire heeft het wel geprobeerd om weg te komen, maar zijn groepje werd teruggehaalt.

Leuke finale deze keer en inderdaad mooi te zien dat de aanvaller het ook volhoud en wint. Dit alles natuurlijk wel bij de gratie van het peleton. De Pyreneeen waren inderdaad een teleurstelling, ik had liever gezien dat ze de Tourmalet bergop finnishten i.p.v. de Arcalis, maar goed...hopen dat het vanaf zondag écht los gaat.
Cervélo & Cannondale

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 17 jul 2009 09:08

Ach, als er een op de ouderwetste Armstong manier, 5 min of meer pakt in de eerste Pyreneeenrit dan is de spanning ook weg in de laatste weken.
Dan is het direkt al beslist.
Nu nog even niet,alles zit op seconden.
Het is misschien beter te stellen dat 3 weken tour gewoon een week teveel is.
Zij is ook tegen

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 17 jul 2009 10:52

Ben benieuwd vandaag. Misschien tegen beter weten in, verwacht ik toch wel een aanval.
Misschien van de 'wat mindere' klassementrenners. Of een groter kanon met goede daalkwaliteiten. Wie van de favorieten is dat? Evans?

Ik las net dat Leipheimer misschien niet kan starten, afhankelijk van zijn blessures.
Hij is in ieder geval aangeslagen, dus dat kan een belangrijke pion minder zijn in de bergen.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 17 jul 2009 11:02

Evans heeft last van zijn knie dus die verwacht ik niet vandaag met een splijtende demarage (wanneer wel trouwens...). Er zal een groep wegrijden al wat eerder en als die elkaar vinden gaan ze het redden. Astana gooit voor het klassement de boel op slot samen met AG2R.

Ik verwacht geen aanval vandaag op de gele trui van Astana, die wachten rustig af tot de etappe naar Verbier. De Schleckjes verwacht ik ook niet veel van. Dus... hopelijk een leuke ontsnapping met wellicht Clement of De Kort?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Plaats reactie