@GastheerG: ik zei toch ook nergens dat het allemaal goed is dit jaar? In elke Tour zitten saaie etappes, en deze editie rechtvaardigt m.i. niet jouw "open brief" aan de Tour-directie. Natuurlijk is dat ludiek bedoeld, maar je statement is dat je het nu allemaal wel héél saai vindt. En dat ben ik niet met je eens. Ik vond met name de eerste week absoluut niet saai.
Wel leuk dat je mijn blog leest Volgens mij was er geen discussie over die bewuste etappe trouwens. Ik ben nog niemand tegengekomen die die openlijke stiptheidsactie leuk vond om naar te kijken.
Tour 2009
http://caskraker.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ai, Levi Leipheimer staat vandaag niet meer aan de start (gebroken pols!). Exit de nummer 4 van het algemene klassement en een serieuze verzwakking voor het Astana-blok :s
't Kan de Tour anderzijds wel spannender maken.
't Kan de Tour anderzijds wel spannender maken.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
phcas schreef:@GastheerG: ik zei toch ook nergens dat het allemaal goed is dit jaar? In elke Tour zitten saaie etappes, en deze editie rechtvaardigt m.i. niet jouw "open brief" aan de Tour-directie. Natuurlijk is dat ludiek bedoeld, maar je statement is dat je het nu allemaal wel héél saai vindt. En dat ben ik niet met je eens. Ik vond met name de eerste week absoluut niet saai.
Wel leuk dat je mijn blog leest Volgens mij was er geen discussie over die bewuste etappe trouwens. Ik ben nog niemand tegengekomen die die openlijke stiptheidsactie leuk vond om naar te kijken.
Tot Barcelona was het inderdaad niet saai, maar daarna heb ik, tot de laatste 20 km gisteren, alleen maar slaapverwekkende etappes gezien. Ik hoop echt dat er vandaag wat leuke dingen gaan gebeuren, maar ik verwacht de klassementsrenners nog steeds niet. Evans is niet helemaal 100% na z'n val, het parcours is te licht voor Sastre en de Astana's hebben geen belang om aan te vallen. Heel misschien de Schleckjes. Over Mentsjov hoeven we het denk ik niet te hebben.
GastheerG schreef:Sneu. Vind het wel een aparte vent en zo uit de Tour is altijd triest. Wel opmerkelijk veel met een gebroken pols!C a s r a n schreef:Ai, Levi Leipheimer staat vandaag niet meer aan de start (gebroken pols!). .
Ja, toch een outsider voor de overwinning dit jaar, als je het mij vraagt. Hij was erg goed in vorm. 1 keer mee in een ontsnapping als controlerende astana pion en hij had zo maar eens kunnen winnen.
Weer een gebroken pols erbij...
Vandaag verwachten ze regen, gevaarlijk voor de afdaling...
Leuk stukje over Kenny van Hummel als rode lantaarndrager in de New York Times!:
http://www.nytimes.com/2009/07/17/sport ... 7tour.html
http://www.nytimes.com/2009/07/17/sport ... 7tour.html
eelcoz schreef:Evans is niet helemaal 100% na z'n val, het parcours is te licht voor Sastre en de Astana's hebben geen belang om aan te vallen. Heel misschien de Schleckjes. Over Mentsjov hoeven we het denk ik niet te hebben.
Ha de Schleckjes In een natte afdaling zeker? Nee hoor die koers gaat rammetje op slot door Astana met AG2R, wellicht dat er nog iets gaat gebeuren maar ik verwacht er voor het klassement heel weing van tenzijn die afdaling van de Platzerwasel en de Firstplane echt gevaarlijk worden door de regen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
GastheerG schreef:Ted038 schreef:platserwasel, komen ze dan ook niet langs le markstein ?
Zoals ik het me kan herrineren (komende van de gaan ze vlak voor de Schlucht)gaan ze vlak voor de Markenstein linksaf.
klopt, dwz ze komen langs le markstein .... Had inmiddels ook al wat verder gezocht, hier de routekaart
Stond vanmorgen nog in de krant... "De ASO greep dit jaar zijn macht aan om meer greep te krijgen op het koersverloop. Er werd een nieuw parcours-concept bedacht. Geen tijdrit, maar de Mont Ventoux op de voorlaatste dag. Dat moet de koers tot het einde spannend houden. Een lichtere serie Pyreneeën-ritten moest de verschillen niet te zeer doen oplopen. Daarnaast bedacht ASO dat het rijden zonder oortjes de ritten minder voorspelbaar zou maken. Ondertussen is het wel duidelijk dat het peloton zelf uitmaakt hoe er gereden wordt..."