Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Column van Maurits

wizzkaz
Forum-lid

wizzkaz 12 mar 2011 14:33

[quote="Floepert99"][quote="wizzkaz"]
Fijn dat je het tot nu toe volgehouden hebt mijn columns te lezen. Misschien dat je er stiekem toch steeds iets van opsteekt:)
Maurits[/quote]

Nee :-) Ik steek helemaal niets van jou op.

[/quote]
Het was geen vraag, het was een hypothese :) Dat je onbewust wat van me opsteekt. Dat je mijn column na al die jaren toch nog steeds leest, behoeft een serieuze verklaring. Overigens vind ik fietsen in de winter zelf ook een verschrikking. Maar afgezien van naar een warm land gaan, vind ik de alternatieven ook hopeloos. Maar dat wist je natuurlijk, als trouwe lezer van mijn column :)

floepert99
Forum-lid

floepert99 12 mar 2011 15:38

Met jouw hypothese sla je alweer hopeloos de plank mis...

Ik lees het meeste in het blad, enkel en alleen bij jou column zakt me de broek telkens weer af. Zo tenenkrommens slecht dat ik hier zelfs een topic over open om de redactie van Fiets te bewegen iemand de kans te geven dat kleine stukje papier wel nuttig te gebruiken.

http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

wizzkaz
Forum-lid

wizzkaz 12 mar 2011 16:33

[quote="Floepert99"]Met jouw hypothese sla je alweer hopeloos de plank mis...

Ik lees het meeste in het blad, enkel en alleen bij jou column zakt me de broek telkens weer af. Zo tenenkrommens slecht dat ik hier zelfs een topic over open om de redactie van Fiets te bewegen iemand de kans te geven dat kleine stukje papier wel nuttig te gebruiken.

[/quote]

Dat je mij elke keer leest, bewijst dat het iets voor je doet. Daar doe ik het voor :) Mijn column prikkelt je, en dat is nou net het bestaansrecht ervan. In je reacties is een grappige tendens te bespeuren om je eigen visie als objectief te beschouwen, terwijl hij natuurlijk (net als de mijne uiteraard) subjectief is. Stel dat jou 'de kans zou worden gegeven dat kleine stukje papier nuttig te gebruiken', dan zal je zien dat, hoe goed je ook je best doet om de gemiddelde FIETSlezer naar de mond te praten, dat lang niet iedereen dat even nuttig vindt als jij.

P.S. Fiets je vandaag eigenlijk wel? 13 graden, zon. Ik ga er nu even op uit. Inspiratie opdoen voor een nieuwe column :)

Vriendelijke groet Maurits

rchv
Forum-lid

Gebruikersavatar rchv 12 mar 2011 19:06

[quote="Floepert99"]Als jullie ze niet zien, ligt dat aan jullie selectieve ogen en aan het gebrek aan begrip voor medefietsers die daar misschien wel helemaal geen zin in hebben en lekker wat anders gaan doen.[/quote]

Het ligt niet aan selectieve ogen, het is een waarheid als een koe dat je in de winter vrijwel geen wielrenners ziet. Op de Utrechtse Heuvelrug iig niet, misschien dat het elders ontzettend druk is..

Je hebt groot gelijk dat het je goed recht is iets anders te doen.

floepert99
Forum-lid

floepert99 12 mar 2011 19:23

Mij prikkel je niet! Je irriteert omdat je column inhoudelijk van een zeer bedenkelijk niveau is. Je valt overigens ook regelmatig in herhaling.

En ja ik heb net als vele anderen genoten van het mooie weer.

http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

redalert
Forum-lid

redalert 12 mar 2011 19:25

Wat valt er te leren van een stukje waar alleen maar een waardeoordeel uitgesproken wordt over een groep fietsers die kiezen niet de weg op te gaan in de winter? Waarom wordt er eigenlijk een waardeoordeel uitgesproken? Maak je druk over wat je zelf doet en niet of dat hetzelfde is van een ander.

amateurke
Forum-lid

amateurke 13 mar 2011 00:17

Wat een geprikkel en geirriteer!
Ik zou zeggen; als het zo erg is lees dat klein stukje tekst in het vervolg toch gewoon niet!
En laten we maar stoppen met dit gezeik (want daar begint het langzaam wel op uit te lopen).
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

wizzkaz
Forum-lid

wizzkaz 13 mar 2011 00:38

[quote="Floepert99"]Mij prikkel je niet! Je irriteert omdat je column inhoudelijk van een zeer bedenkelijk niveau is. Je valt overigens ook regelmatig in herhaling.

[/quote]
Dan hebben we het gelukkig toch over hetzelfde want irriteren is een vergrotende trap van prikkelen. Ik zeg maar zo, wie de schoen past, trekke hem aan. En over in herhaling vallen gesproken, je blijft maar volharden in het objectiveren van je persoonlijke mening tot feit. Helaas is dat een voorrecht dat voorbehouden is aan columnisten:)

swoosh
Forum-lid

swoosh 13 mar 2011 01:05

[quote="wizzkaz"]
Dat je mij elke keer leest, bewijst dat het iets voor je doet. Daar doe ik het voor :) Mijn column prikkelt je, en dat is nou net het bestaansrecht ervan. In je reacties is een grappige tendens te bespeuren om je eigen visie als objectief te beschouwen, terwijl hij natuurlijk (net als de mijne uiteraard) subjectief is. Stel dat jou 'de kans zou worden gegeven dat kleine stukje papier nuttig te gebruiken', dan zal je zien dat, hoe goed je ook je best doet om de gemiddelde FIETSlezer naar de mond te praten, dat lang niet iedereen dat even nuttig vindt als jij. [/quote]

De ene columnist is de andere niet. Al schrijft men columns voornamelijk om te prikkelen je kunt ze wel degelijk classificeren. Zoals pakkend, doeltreffend, leuk, hilarisch, educatief ed.

Een goede column moet niet alleen prikkelen maar ook vooral boeien.

;)
Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 mar 2011 11:06

Valt mij op dat meerdere mensen hier hun MENING als FEIT presenteren.....
De een vindt Robert Jensen een geweldige interviewer en presentator, ik vind het helemaal prul. Gewoon een verschil in mening.
Daarnaast is het ook nog zo dat negatieve reacties altijd sneller geuit worden dan positieve, dus een column wordt dan al snel negatief beoordeeld.
Het zou fijn zijn als mensen zo af en toe eens even goed nadenken over wat ze schrijven en hoe ze hun mening presenteren. Zou de sfeer op het forum flink ten goede komen.
Less is bore

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 13 mar 2011 11:21

Helemaal mee eens. Het overgrote deel van de lezers van Fiets zit hier niet op het forum. Ik denk dat juist dat gedeelte van de lezers de columns van Maurits wel kan waarderen. De insteek van Winnen is toch een hele andere, namelijk die van de ex-prof. Ook interessant, maar voor velen wat moeilijk om zich mee te identificeren. En dan nog: P. Winnen en Louise schrijven ook geregeld stukjes die niet zo treffend zijn.

mr.chrono
Forum-lid

mr.chrono 13 mar 2011 11:58

Wat je ook kunt doen is...........de column van Maurits overslaan.

Plaats reactie