Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

rugzak met drinksysteem

steven
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2005 13:38

steven 04 jun 2009 23:30

Graag tips welke te kopen,
Af en toe dagtochten op MTB, vaak op racefiets,
Camelback of Vaude?
Inhoud, hoeveel liter heb je nodig?

Graag tips of koopadvies.
Groeten,
Steven

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 04 jun 2009 23:32

Inhoud... tja, hoeveel drink je tijdens zo'n tocht.
Camelback hoor ik veel positive geluiden over, voude ken ik niet.
mijn Flickr

steven
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2005 13:38

steven 04 jun 2009 23:35

Ik wil er toch ook wel een extra shirt ed in mee kunnen nemen en eten,
eventueel een regenjack.

rnsto
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:05

rnsto 04 jun 2009 23:45

Ik heb een Ergon
zeer tevreden over

dstentler

dstentler 05 jun 2009 00:12

Werk al meer dan vijf jaar als bijbaantje in een buitensportwinkel en moet zeggen dat ik betere opties ken dan de twee die jij noemt...

Zowel Camelback als Vaude zijn prima merken. Niets op aan te merken verder hoor. Echter, zien de tassen van vooral Camelback er vaak wel gelikt uit maar is het draagcomfort minder.
Interessant is natuurlijk dat een Camelback tas 9 van de 10 keer met een waterzak wordt geleverd. Dit drukt het kostenplaatje wetende dat een losse Camelback (waterzak) van 3.0 liter al snel 35 euro kost (en je vaak al een leuke complete tas hebt voor een euro of 60). Wel mooi/functioneel zijn de zeer kleine rugzakjes/draagsystemen van Camelback, maargoed daar past vrijwel niets in verder.

Wat ik je zou adviseren als je niet echt aan een budget gebonden bent? Koop een tas van Osprey (model stratos 18 liter= kleinste uitvoering). Je hebt dan een multifunctionele daypack met waanzinnig veel draagcomfort. Dit draagcomfort zit hem voornamelijk in het langere rugpand. Normale "dagrugzakken" hebben vaak een kort rugpand waardoor de heupbanden vrijwel geen functie hebben omdat die wanneer je ze vast doet over je buik heen lopen.
Tevens heeft deze tas een rugpand wat er voor zorgt dat de tas zelf van de rug af zit. Dit is fjin wanneer het warm is omdat de wind dan een beetje achter het rugpand kan en dus beter ventileerd.

Om het nog wat ingewikkelder te maken...bij deze tas is de ruimte achter het zogenaamde rugpand nog steeds bruikbaar. Bij veel andere tassen zie je dat de holle verharding alleen maar ruimte inneemt en verder geen functie heeft (buiten ventilatie dan). Bij de Osprey kan deze ruimte worden gebruikt om je losse Camelback in te stoppen. De Camelback neemt in dit geval dan geen plaats in van de rugzak zelf.

Mocht dit verhaal je aanspreken zou ik hem zeker eens gaan passen. Let wel op de verschillende maten (en dan niet de liters maar s/m/l/xl) van de tas. Oja kosten; uit mn hoofd 80 euro voor de tas, en dan nog een losse Camelback erbij....

[img=http://www.denig.nl/producten/rugzakken ... _groot.jpg]

Osprey site

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 05 jun 2009 01:12

goede reactie dstentler, zie ik graag, een beetje kwaliteit
hier kun je wat mee

dstentler

dstentler 05 jun 2009 10:51

MrT schreef:goede reactie dstentler, zie ik graag, een beetje kwaliteit
hier kun je wat mee


Ach, ik weet zelf ook hoe lastig het soms is om een keus te maken uit zoveel aanbod. Gebruikerservaringen zijn dan erg makkelijk!

Succes met je keuze. Als er verder nog onduidelijkheden zijn hoor ik het wel!

Gebruikersavatar
arepol
Forum-lid
Berichten: 1467
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:07
Locatie: Eindhoven
Contact

Gebruikersavatar arepol 05 jun 2009 13:03

Misschien lijkt het op een beetje dubbel post (zie ook andere rugzak/zadeltas topic)
Ik heb laatst met een Salomon rugzak gereden en deze beviel wel heel goed.
Nu zag ik dat er van dat model ook een versie is met een geïntegreerd drinksysteem. Misschien ook een optie?
Afbeelding

steven
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2005 13:38

steven 05 jun 2009 13:43

Alvast bedankt voor alle suggesties, inderdaad ook een kwestie van prijs en vergelijk!
Groeten,
Steven

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13473
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 05 jun 2009 14:30

Ik rijd met een camelback mule. Vind het draagconfort redelijk. Kan me voorstellen dat bovenstaand ebeter zit.

Voorals als de waterzak vol zit 3l zit ie minder goed dan dat er bv 2l in zit.
Er is in de mule ook voldoende plek voor gereedschap bandje pompje regenjasje en eten.

Ik vraag me ook altijd af hoe die wielrenners toch genoeg drinken mee nemen voor tochten van 4-6 uur. Bij mij gaat er echt 750ml per uur dortslesser doorheen, daarnaast zit heel mijn shirt vol met eten.

jlve
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 jan 2007 01:12

jlve 06 jun 2009 14:37

Ik heb een VAUDE Cluster Air 10+3, met losse camelback dus, prima ding, regenhoes erbij, netje om je helm achter te doen. En aeroflex air systeem om je rug droog te houden.

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 06 jun 2009 14:48

Arepol schreef:Misschien lijkt het op een beetje dubbel post (zie ook andere rugzak/zadeltas topic)
Ik heb laatst met een Salomon rugzak gereden en deze beviel wel heel goed.
Nu zag ik dat er van dat model ook een versie is met een geïntegreerd drinksysteem. Misschien ook een optie?
Afbeelding


Deze heb ik ook, ooit gekocht voor het skieen en 1 keer op de fiets gedragen. Op de fiets vind ik het niets, veel te warm! Liever onderweg een bidonnetje vullen dan met zo'n ding op mijn rug fietsen.
Voor het skieen is het prima, niet te warm en platgenoeg voor in de stoeltjeslift.

Plaats reactie