Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Colnago, Pinarello of De Rosa?

zoncolan
Forum-lid

zoncolan 04 jun 2009 20:45

hoezo?

fabriceren ze die de rosa ook int verre oosten?

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 04 jun 2009 20:47

Dat zeg ik niet, maar waarom ga jij er blind vanuit dat een frame beter is als hij uit Italië komt?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

zoncolan
Forum-lid

zoncolan 04 jun 2009 20:49

Timo 2.0 schreef:Hoezo? Vind jij afkomst belangrijker dan rijeigenschappen en kwaliteit? In het verre oosten zitten juist de grote experts waar het carbon frames betreft.

euhm? zeker niet. ik ging er eigenlijk vanuit dat dit aan kwaliteit zou inboeten. Niet dus?

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 04 jun 2009 20:58

Nee, in Azië maken ze perfecte carbon frames. Helemaal naar specificaties van de Europese, Amerikaanse en Canadese opdrachtgevers. Ze hebben daar nu eenmaal heel veel ervaring.

dart
Forum-lid

dart 04 jun 2009 21:09

zoncolan schreef:hallo hallemaal,

ik gek van wielrennen maar ook gek genoeg nooit aan wielrennen gedaan, ben dus eigenlijk op dit gebied leek. Had vroeger aardig wat talent op de mountainbike (recreatief). Ik ben van plan om een racefiets te kopen om dagelijks naar het werk te "vlammen" (ben belg en woon dus ook in belgie maar werk in nederland, in mijn geval zo'n 40 km enkel). Ik voel een sterke affectie voor 3 merken. nl: De Rosa, Colnago en Pinarello (niet enkel hun vrouwen zijn knap). Rekening houdend met mijn budget ( +/- 2500 euro, ik kan het me nu eenmaal veroorloven) selecteerde ik daarom de Pinarello FP3; De Rosa Avant en Conago CLX, allen met centaur. Ik ben 28; 1m72; 63 kg. Kan iemand mij raad geven of evt een "waardig" alternatief formuleren?

Alvast bedankt!

Ik ken alleen de De Rosa Avant. Ik heb er nu 31000 km op gereden en ik vind het nog steeds een geweldige fiets. Bovendien rijdt niet iedereen op dit merk. Pinarello's zie je zoveel...................

saasers
Forum-lid

saasers 04 jun 2009 21:45

net zoals zoncolan had ik er ook wat schrik van als die frames in taiwan gemaakt zijn.
nuja,

weet er iemand iets over de garantievoorwaarden van de drie merken?
ik heb op het www gespeurd maar vind hier niet zoveel van terug.

ik kan alleen maar toegeven dat keuzes er niet makkelijker op worden.
de fietsen zijn allemaal erg mooi maar tot nu toe is het twijfelen tussen de pina en de rosa.
aangezien ik het frame van de colnago er niet uitzien vind.

zijn de wielen die standaard op deze fiets zitten goed?
en zijn die voorzien op zware mensen?

dan weet ik of ik de prijs van nieuwe wielen moet incalculeren.

zoncolan
Forum-lid

zoncolan 04 jun 2009 21:49

allemaal goed en wel, de rosa avant...
als ik dan de idol zie, dan vind ik die nog eens zoveel mooier... pffff (om maar te zwijgen over king)

saasers
Forum-lid

saasers 04 jun 2009 21:53

zoncolan schreef:allemaal goed en wel, de rosa avant...
als ik dan de idol zie, dan vind ik die nog eens zoveel mooier... pffff (om maar te zwijgen over king)

zo is dat nu eenmaal.
zelfde bij pina FP6 is mooier als FP3 en de prince is nog mooier.
alles heeft zijn prijskaartje natuurlijk.

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 04 jun 2009 23:01

Hoi,

Heb het frame losgekocht bij Salden, welk zadel zit er dan op? Normaal dacht ik fizik en die gebruik ik zelf ook en dat zit prima!

Bij Salden hangen veel Avant's misschien ook jou maat, als je de gelegenheid hebt ga eens kijken, maar pas op van kijken komt kopen :-)

Suc6
saasers schreef:
csteenbe schreef:Hoi,

Koop je een De Rosa, de Avant heb ik zelf goeie fiets trapt heerlijk. Had ook een King XL ook zo een fijne fiets maar de Avant is net iets stijver!

Daarnaast is het gewoon exclusiever t.o.v. de andere overigens ook goede fietsen.

Suc6 met je keuze!

dank je wel.
is jouw avant af fabriek of heb je zelf ineengestoken?
zoja het zadel en dergelijk dat voorgemonteerd is heeft dat een goede kwaliteit?

nadeel is wel dat ik een vrij grote maat moet hebben en dat ik niet weet hoe die fiets er dan uitziet. in een klein maat zijn die altijd mooi maar eens je wat groter gaat kan het tegenvallen
YFood !!!

saasers
Forum-lid

saasers 04 jun 2009 23:24

nadeeltje is wel dat ik in oost vlaanderen woon in belgie.
dat is wel een eindje natuurlijk naar salden.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 04 jun 2009 23:41

Ik reed laatst een stukje op met de eigenaar van een wit/rode King. De eigenaar was erg ontevreden over de slordige afwerking van de laklaag. De rode streep was nogal lelijk aan de randen en de witte verf hield blijkbaar niet goed.

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 04 jun 2009 23:42

saasers schreef:nadeeltje is wel dat ik in oost vlaanderen woon in belgie.
dat is wel een eindje natuurlijk naar Salden.
Tsja da's niet handig maar goed als je bang bent mbt grote maten denk ik dat bij elk italiaans frame zo is.
YFood !!!

Plaats reactie