Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Wie kent de Easton EC90 SL - 38mm ?

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 04 jun 2009 15:57

Waarom koop je niet de zomeraktie van Veltec (moet nog komen) die gaan het 2009 model Easton EC90 SLX aanbieden (via de dealers) voor 999,- inclusief tubes !!

dapperestrijder
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 15 dec 2008 14:09

dapperestrijder 04 jun 2009 16:01

wauw! dat is een goede tip. weet je toevallig per wanneer? en komen er ook nog acties op andere modellen?

Gebruikersavatar
metalfan
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 28 nov 2006 10:26

Gebruikersavatar metalfan 05 jun 2009 10:55

simic schreef:
FW schreef:Adviesprijs 1999,95... Zou ze wel willen hebben maar ze zijn wel redelijk duur :(


Het toverwoord ebay;)


of ook 'Kuiper Trading', daar kan je een alternatief product (FCT38) kopen voor € 649.

fw
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 jun 2008 22:22

fw 05 jun 2009 14:59

En in een skoda rij je ook met een vw motor? ;) Ik geloof best dat kuiper trading goede spullen heeft hoor maar dan ga je het rijden om (mogelijk) vergelijkbare kwaliteit terwijl looks vaak ook een rol spelen.
Daarnaast hebben die eastons wel hele fijne naven als ik dat zo lees dus de vraag is maar of die ook vergelijkbaar zijn bij die FCT38 wielen?

Gebruikersavatar
metalfan
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 28 nov 2006 10:26

Gebruikersavatar metalfan 05 jun 2009 15:38

FW schreef:En in een skoda rij je ook met een vw motor? ;) Ik geloof best dat kuiper trading goede spullen heeft hoor maar dan ga je het rijden om (mogelijk) vergelijkbare kwaliteit terwijl looks vaak ook een rol spelen.
Daarnaast hebben die eastons wel hele fijne naven als ik dat zo lees dus de vraag is maar of die ook vergelijkbaar zijn bij die FCT38 wielen?


1) zelfs indien de originele lagers na de eerste rit al dienen vervangen te worden, kan je ze voor het prijsverschil (~ € 1350) gemakkellijk vervangen...

2) imago: is weeral een questie van smaak, sommigen verkiezen gewoon zwart (zonder stickers dus) voor de anderen bestaat er de mogelijkheid stickers te laten ontwerpen (mag gezien het prijsverschil ook geen enkel probleem vormen)

ec90slx
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 okt 2008 08:50

ec90slx 05 jun 2009 23:52

ik heb onlangs de amstel gold race mogen rijden met Easton EC90SL wielen zijn inderdaad net uit, wielen rijden super zoals dat van high end carbon wielen verwacht mag worden, iets meer comfort dan de EC90 aero maar wel meer looks (hoger) en earodynamischer dan de EC90SLX (zit dicht bij het vuur dus ben in de gelukkige positie alle 3 de types te hebben gereden).

Mijn ervaring oor de vergelijking van dit soort wielen (Zipp, Easton, etc..) met wielen zoals aangeboden door kuiper trading is dat dit ongeveer hetzelfde isals een carbon bulls fiets vergelijken met een topmodel Scott, Pinarello of Cervelo, het materiaal en de looks mogen enigszins gelijk zijn, verder absoluut geen vergelijk, niet in ontwikkeling, niet in ontwerptraject, niet in kwaliteits controle. Dus volledig appels met peren vergelijken.

dapperestrijder
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 15 dec 2008 14:09

dapperestrijder 06 jun 2009 13:20

Lastig. Tot nu toe kom ik de Eastons nog nergen tegen en 2000,- is idd veel geld. De EC90 SLX is een optie. Wb Kuiper trading alle respect, maar ik wil toch de zekerheid van kwaliteit van een gerenommeerd merk.

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 06 jun 2009 15:14

Dappere strijder schreef:wauw! dat is een goede tip. weet je toevallig per wanneer? en komen er ook nog acties op andere modellen?


Hou de bladen in de gaten, ik denk dat ze elk moment binnen kunnen komen.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 jun 2009 16:05

EC90 SLX schreef: Mijn ervaring oor de vergelijking van dit soort wielen (Zipp, Easton, etc..) met wielen zoals aangeboden door kuiper trading is dat dit ongeveer hetzelfde isals een carbon bulls fiets vergelijken met een topmodel Scott, Pinarello of Cervelo, het materiaal en de looks mogen enigszins gelijk zijn, verder absoluut geen vergelijk, niet in ontwikkeling, niet in ontwerptraject, niet in kwaliteits controle. Dus volledig appels met peren vergelijken.


Beetje jammer dat je als medewerker van Veltec nu toch de concurentie af gaat lopen zeiken. Tov van de 50 mm full carbon draadwielen van Kuiper heeft Easton geen alternatieven, hetzelfde geldt voor de carbon velgen met aluminium remrand. Er zijn maar 2 wielsets tussen Easton en Kuiper echt te vergelijken, maar ik mag wel hopen dat Easton die vergelijking wint. Want met een prijs van rond de €2000 tov €650 mag je dat toch wel verwachten.

De Easton wielen zijn als je ze maar ergens anders haalt tegen hele andere prijzen te krijgen. Beetje idioot dat je dezelfde wielen ook voor minder dan 50% van de prijs kunt kopen. En met die bedragen wordt Easton een stuk interessantere optie. Want wie gaat nu €2000 voor die Easton's betalen als je ook Bora's of al bijna LW's voor 't zelfde geld hebt. Of voor minder geld Reynolds wielen die een stuk lichter zijn en zeker niet minder degelijk.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dapperestrijder
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 15 dec 2008 14:09

dapperestrijder 06 jun 2009 21:38

American Classic fan, kun je mij dan vertellen waar ik voor gedkopere easton wielen moet zijn en/of die vanReynolds kan vinden? Want daar heb ik zeker oren naar....

ec90slx
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 okt 2008 08:50

ec90slx 07 jun 2009 12:02

Beste,

ik heb niet gezegd dat de kuiper trading wielen slecht zijn, enkel dat die wielen met Easton EC90 wielen vergelijken appels met peren vergelijken is.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 jun 2009 13:33

Dappere strijder schreef:American Classic fan, kun je mij dan vertellen waar ik voor gedkopere easton wielen moet zijn en/of die vanReynolds kan vinden? Want daar heb ik zeker oren naar....


Aan de overkant van die grote plas. Ik heb daar vorig jaar al eens wat Easton spul vandaan gehaald voor een fractie van de prijs hier. Nu de Dollar weer steeds verder verzwakt wordt het weer steeds verleidelijker. Op Ebay staan die EC90 aero wielen al voor $1199. Bij die verkoper komt er nog wel een fors rekening van de douane bij, maar nog steeds is 't verschil met de prijs bij de lokale fm hier zo groot.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie