Fiets Juni
-
- Forum-lid
Wat mij verbaast: een paar maanden geleden werd Gazelle als racefiets-merk nog afgeserveerd door Fiets, omdat het merk op geen enkele vernieuwing meer te betrappen was en niet eens op de Bike-Motion present was.
Maar in de test van betaalbare klimfietsen krijgt Gazelle opeens voor het hoogste cijfer voor het imago: 8. Een volle punt meer dan dan de andere geteste merken (Batavus, Merida, Stevens).
Ben ik de enige die dit vreemd vind?
Maar in de test van betaalbare klimfietsen krijgt Gazelle opeens voor het hoogste cijfer voor het imago: 8. Een volle punt meer dan dan de andere geteste merken (Batavus, Merida, Stevens).
Ben ik de enige die dit vreemd vind?
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL
Hoewel het altijd moeilijk is om het iedereen naar de zin te maken, vind ik dat de race-liefhebber er dit nummer vrij bekaaid vanaf komt. Zoals ik al eerder heb geschreven; een lezer van Autovisie koop dit blad om zich te verlekkeren aan de dikke auto's en niet voor de test van b.v. een Daihatsu Cuore, Suzuki Alto of Renault Twingo. Voor de race-liefhebber geldt denk ik min of meer het zelfde. Die wil vette fietsen zien waar aan die zich kan verlekkeren. Dat zit er helaas dit nummer niet in. Met alle reisverslagen begint de 'Fiets' bovendien steeds meer te lijken op een soort 'ANWB-Kampioen'. Ik weet niet hoe het met de rest van de lezers zit, maar ik zit daar niet echt op te wachten...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!
Alweer veel te veel MTB en laten wij eerlijk zijn: klimfietsen van een kilo'tje of 9???
Ik heb 2 maanden geleden mijn abonnement opgezegd en krijg alleen nog het juli nummer. Met dit nummer heb ik bevestigd gekregen, dat ik er goed aan heb gedaan het blad FIETS op te zeggen. Er stond NIETS in dat ik interessant vond. De "tests" zijn veel te summier: ik kan daar helemaal niets mee.. Kortom: echt een totaal oninteressant nummer.
Ik sluit mij aan bij de vorige schrijver: het is net de ANWB Kampioen. Die gaat bij mij ongeopend de bak in.
Diogenes
Ik heb 2 maanden geleden mijn abonnement opgezegd en krijg alleen nog het juli nummer. Met dit nummer heb ik bevestigd gekregen, dat ik er goed aan heb gedaan het blad FIETS op te zeggen. Er stond NIETS in dat ik interessant vond. De "tests" zijn veel te summier: ik kan daar helemaal niets mee.. Kortom: echt een totaal oninteressant nummer.
Ik sluit mij aan bij de vorige schrijver: het is net de ANWB Kampioen. Die gaat bij mij ongeopend de bak in.
Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
Ik heb het blad nog niet gelezen, maar met het rijtje Batavus, Stevens en Merida noem je zeker geen hoogvliegers qua imago. Gazelle is bij veel (wat oudere) mensen nog steeds het racemerk van Nederland. In het rijtje is het het enige merk met racehistorie. Maar ik geef op een punt gelijk: ik ben het eens met het onderlinge verschil, maar dan een niveau lager (7 en 6 dus).
Ook ik sluit me aan aan de vorige meningen. Maar het is natuurlijk al een poosje gaande dat er meer reisverslagen ed in het blad staan. Ook het mtb gehalte is te hoog. Ik denk dat veel meer lezers dingen willen lezen en zien van mooie racefietsen, uitgebreide testen van fietsen en allerlei onderdelen. Ook de 'shimano'-bril staat me af en toe tegen (zonder weer een discussie op gang te brengen!). Ik zal me abonement nog niet zo snel opzeggen, maar ik hoop dat de redactie wel gaat luisteren wat de mensen willen. Tenslotte maken ze dit blad voor ons. de lezers! Ben ook benieuwd wat ze gaan doen met de enquette die ze een tijd geleden hebben laten uitvoeren!
lindert
- daniel1975
- Forum-lid HC
[quote="lindert"] Ook het mtb gehalte is te hoog. [/quote]
Waarom? Mag er dan geen ATB in staan?
Over ATB's is nu eenmaal veel, veel meer te schrijven. Veel meer mooie spulletjes, mixen van onderdelen, verschillende veertypes, etc.
Volgens mij zitten we nog steeds op 50-50, er staat ook nergens dat Fiets een raceblad is.
En wat de reisverslagen betreft: niet alle gebieden en manieren van schrijven kan mij bekoren (persoonlijke smaak), maar zitten regelmatig hele leuke stukken tussen. Sommige stukken ook zeer inspirerend om er toch eens heen te trekken. Alle cliche-gebieden die oa. hier op het forum ook vaak genoeg langs komen geloof ik inmiddels wel.
Waarom? Mag er dan geen ATB in staan?
Over ATB's is nu eenmaal veel, veel meer te schrijven. Veel meer mooie spulletjes, mixen van onderdelen, verschillende veertypes, etc.
Volgens mij zitten we nog steeds op 50-50, er staat ook nergens dat Fiets een raceblad is.
En wat de reisverslagen betreft: niet alle gebieden en manieren van schrijven kan mij bekoren (persoonlijke smaak), maar zitten regelmatig hele leuke stukken tussen. Sommige stukken ook zeer inspirerend om er toch eens heen te trekken. Alle cliche-gebieden die oa. hier op het forum ook vaak genoeg langs komen geloof ik inmiddels wel.
Less is bore
De MTB-Race-discussie gaat al lang mee; en blijft altijd levendig... Zonder die tot een definitief einde te willen brengen blijken er de afgelopen jaren 2 dingen:
- uit lezersonderzoeken komt nooit naar voren dat er teveel MTB in Fiets staat
- op dit forum zitten relatief veel racefietsers en minder MTB-ers, o.a. omdat er voor MTB-ers veel andere/alternatieve fora zijn en voor racefietsers minder. Het forum is dus niet een goede afspiegeling van de totale lezersgroep van Fiets.
Ik kijk met spanning uit naar de resultaten van het Lezersonderzoek 2009, die volgende week moeten komen. En ja, als daar dezelfde drang naar meer race in naar voren komt als de bovenstaande vier postings, dan zal dat meegenomen worden.
Natuurlijk doet het pijn te lezen dat mensen blij zijn dat ze hun abonnement hebben opgezegd, maar realiteit is dat het tijdschrift dat we maken nooit bij iedereen kan passen. We moeten dus keuzes maken betreffende onderwerpkeuzes.
Zonder iedereen te gaan vermoeien met details zullen de highlights uit het Lezersonderzoek gewoon openbaar gemaakt worden. Ik denk eerst in/via het tijdschrift - maar dat laat ik even aan mijn collega's over om te bedenken.
- uit lezersonderzoeken komt nooit naar voren dat er teveel MTB in Fiets staat
- op dit forum zitten relatief veel racefietsers en minder MTB-ers, o.a. omdat er voor MTB-ers veel andere/alternatieve fora zijn en voor racefietsers minder. Het forum is dus niet een goede afspiegeling van de totale lezersgroep van Fiets.
Ik kijk met spanning uit naar de resultaten van het Lezersonderzoek 2009, die volgende week moeten komen. En ja, als daar dezelfde drang naar meer race in naar voren komt als de bovenstaande vier postings, dan zal dat meegenomen worden.
Natuurlijk doet het pijn te lezen dat mensen blij zijn dat ze hun abonnement hebben opgezegd, maar realiteit is dat het tijdschrift dat we maken nooit bij iedereen kan passen. We moeten dus keuzes maken betreffende onderwerpkeuzes.
Zonder iedereen te gaan vermoeien met details zullen de highlights uit het Lezersonderzoek gewoon openbaar gemaakt worden. Ik denk eerst in/via het tijdschrift - maar dat laat ik even aan mijn collega's over om te bedenken.
http://www.fiets.nl" onclick="window.open(this.href);return false; & http://www.fietsactief.nl" onclick="window.open(this.href);return false; & http://www.procycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="Daniel1975"] er staat ook nergens dat Fiets een raceblad is. [/quote]
Kijk eens bovenaan de cover, daar staat 'Het Race- en MTB Magazine'
Het is op zich ook prima dat er MTB-artikelen in staan, ook al kan het mij persoonlijk niet zo bekoren. Ik begrijp best dat je hierdoor een bredere doelgroep aanspreekt en dat dit nodig is voor het bestaansrecht van een tijdschrift als 'Fiets'.
Los van de vaste rubrieken staan er echter in dit nummer, slechts 13 (!) pagina's race. Dit zijn dan de artikelen over ploegleiders, Stijn Devolder en de Fietstest. De pagina's 'reisverslag' en 'standplaats' heb ik niet meegeteld als specifiek race. Persoonlijk vind ik dat wel erg mager. Ik vraag mij oprecht af in hoeverre het blad op deze wijze nog interessant is voor de racefietsers...
Kijk eens bovenaan de cover, daar staat 'Het Race- en MTB Magazine'
Het is op zich ook prima dat er MTB-artikelen in staan, ook al kan het mij persoonlijk niet zo bekoren. Ik begrijp best dat je hierdoor een bredere doelgroep aanspreekt en dat dit nodig is voor het bestaansrecht van een tijdschrift als 'Fiets'.
Los van de vaste rubrieken staan er echter in dit nummer, slechts 13 (!) pagina's race. Dit zijn dan de artikelen over ploegleiders, Stijn Devolder en de Fietstest. De pagina's 'reisverslag' en 'standplaats' heb ik niet meegeteld als specifiek race. Persoonlijk vind ik dat wel erg mager. Ik vraag mij oprecht af in hoeverre het blad op deze wijze nog interessant is voor de racefietsers...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!
- Supergrover
- Forum-lid HC
Ik vind dat men al de goede weg in is geslagen door de styling aan te pakken ( al kan het nog wat beter).
Zo'n rubriek als het trainingsrondje van.. is een prima idee, leest lekker weg.
maar ik zou ook we wat andere dingen willen zien, misschien een interview/repo met de ene keer een renner, de andere keer een ploegleider, een soigneur, een organisator van een wielerevenement,een redacteur van Fiets etc etc
Ook wel leuk lijkt me de fiets van... en dan elke maand een overzicht van een bekende wielerpersoon met diverse foto's van bijv. de ene keer de fiets van Marianne Vos of de tijdritfiets van Cancellara of de mountainbike van GunnRita Dahle etc...
Wat me ook wel leuk lijkt is een rubriek hoe iets gemaakt wordt, bijv een repo vanuit een fabriek waar men kleding ontwerpt,maakt en bedrukt etc of achter de schermen bij een fotoreportage zoals fiets/lezertest of ShimanoChallenge etc
Welicht is het ook leuk (zonder gelijk een Viva/Libelle ofzo te worden) een recept (gemaakt door een teamkok oid) van wat renners zoal eten te plaatsen, het duitse Tour doet ook al zoiets.
De reisverslagen zijn soms idd want minder interessant, ik vind de stijl zoals Gastheer G van dit forum ze maakt erg leuk om te lezen (bijv recent het Reisverslag Gran Fondo Felice Gimondi)
just my 2 cents....
Zo'n rubriek als het trainingsrondje van.. is een prima idee, leest lekker weg.
maar ik zou ook we wat andere dingen willen zien, misschien een interview/repo met de ene keer een renner, de andere keer een ploegleider, een soigneur, een organisator van een wielerevenement,een redacteur van Fiets etc etc
Ook wel leuk lijkt me de fiets van... en dan elke maand een overzicht van een bekende wielerpersoon met diverse foto's van bijv. de ene keer de fiets van Marianne Vos of de tijdritfiets van Cancellara of de mountainbike van GunnRita Dahle etc...
Wat me ook wel leuk lijkt is een rubriek hoe iets gemaakt wordt, bijv een repo vanuit een fabriek waar men kleding ontwerpt,maakt en bedrukt etc of achter de schermen bij een fotoreportage zoals fiets/lezertest of ShimanoChallenge etc
Welicht is het ook leuk (zonder gelijk een Viva/Libelle ofzo te worden) een recept (gemaakt door een teamkok oid) van wat renners zoal eten te plaatsen, het duitse Tour doet ook al zoiets.
De reisverslagen zijn soms idd want minder interessant, ik vind de stijl zoals Gastheer G van dit forum ze maakt erg leuk om te lezen (bijv recent het Reisverslag Gran Fondo Felice Gimondi)
just my 2 cents....
[quote="Frigo"]Hoewel het altijd moeilijk is om het iedereen naar de zin te maken, vind ik dat de race-liefhebber er dit nummer vrij bekaaid vanaf komt. Zoals ik al eerder heb geschreven; een lezer van Autovisie koop dit blad om zich te verlekkeren aan de dikke auto's en niet voor de test van b.v. een Daihatsu Cuore, Suzuki Alto of Renault Twingo. Voor de race-liefhebber geldt denk ik min of meer het zelfde. Die wil vette fietsen zien waar aan die zich kan verlekkeren. Dat zit er helaas dit nummer niet in. Met alle reisverslagen begint de 'Fiets' bovendien steeds meer te lijken op een soort 'ANWB-Kampioen'. Ik weet niet hoe het met de rest van de lezers zit, maar ik zit daar niet echt op te wachten...[/quote]
+1 wat betreft de bespreking van de ene budget-bike na de andere. Alsof ik elke maand een nieuwe betaalbare fiets wil kopen. De reisverslagen vind ik meestal wel leuk om te lezen trouwens.
+1 wat betreft de bespreking van de ene budget-bike na de andere. Alsof ik elke maand een nieuwe betaalbare fiets wil kopen. De reisverslagen vind ik meestal wel leuk om te lezen trouwens.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik zal niet zeggen dat er geen mtb in het blad mag. Ik weet dat er zo'n specifiek blad voor mtb is. Ikdacht dat het o2 bikers heette (belgisch?). Dan vind ik het jammer dat we dan in Nederland een echt technisch racfietsblad missen!
lindert
-
- Forum-lid
Heb mijn abbo ook stop gezet. Ik koop maandelijks Tour en Roadbike (beide duits) en kom met deze bladen meer aan mijn trekken. Vind inderdaad ook als fervent materiaal freak van racefietsen dat Fiets hierin 'veel' te mager is.