spook schreef:Hoe ga je de UCI eigenlijk sommeren om dit te veranderen? Met een petitie? Ik geloof nooit dat Pat Mcquaid zich na het lezen achter de oren krabt en onmiddelijk de regels aanpast...
Demo krati e, spreek het uit op zijn Grieks, betekent regering door het volk.
Van onderop. Sommeren is niet aan de orde. Goede ideeen zetten vanzelf door. Een beweging op gang brengen kost tijd, maar het eerste zetje moet wel gegeven worden. Ik lees de pro's en de contra's en zal ze vooral in de praktische zin meenemen, maar aan het principe wordt niet getornd. Diegenen die tegen zijn, dat zijn de bekende conservatieve krachten in de wielerwereld/fietsbranche die gewoon oerconservatief is. Er zijn echter velen die dit hier en op andere plaatsen lezen en er verder mee aan de gang gaan. Ik geloof niet in dwingen, wel in overtuigen. Toen Giant met zijn lichte en goedkope compact-systeem in 1998 de wereld met raceframes overspoelde, voor werkelijk iedereen te betalen, heeft de UCI tot twee keer toe zijn reglementen aangepast! Let wel in het voordeel van Giant! De eerste keer had men de sloping van de TCR in de S maat verkeerd gemeten, zodat jeugd en vrouwen niet meer op een S mochten rijden. Dat was heel snel gecorrigeerd!
Misschien was dat voor jouw tijd of je hebt de analyse gewoon niet gemaakt, ik wel. Overigens zijn er best nog wel wat praktische haken en ogen, maar daarin voorziet in de meeste gevallen het wedstrijdreglement.
Vroeger was door de UCI zelfs niet bepaald dat je een krom stuur moest hebben, dat is pas sinds 2001 zo!