Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

trek 1.9, cannondale CAAD9 of Sensa

codi
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2009 15:45

codi 26 mei 2009 16:26

Nadat ik wat jaren op een mountainbike eigenlijk alleen op de weg gereden heb wil ik heeel graag overstappen op het snellere spul. Kan bijna niet wachten nu ik me er in aan t verdiepen ben..maar nu: welke fiets??
Mijn budget is ongeveer 1300 eurie's.

kan iemand me helpen bij volgende keuze??
ik heb de volgende fietsen op t oog:
Cannondale CAAD9 met Tiagra , goed frame maar dus minder afgemoteerd..?
Trek 1.9 Ultegra ; minder frame? maar beter afgemonteer
en kwam bij de lokale fietsenboer tegen:
Sensa Toscane, 105 afgemonteerd, da's dus met een carbon frame..

wat is wijsheid?? topmerk cannondale, wat minder Trek of t onbekendere Sensa..als ik t zo goed zeg..?
en: tiagra, 105 of ultegra?
kan een meer ervaren racefietser (nu nog bijna iedereen) mij helpen?
wat is de beste prijs/kwaliteit?

twanner73
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:32
Locatie: Eindhoven

twanner73 26 mei 2009 18:25

Ben zelf ook bezig en wil binnen 2 weken de beslissing nemen. Het wordt waarschijnlijk de Trek 1.9. Goed frame en beste afmontage. Dacht dat bij Salden voor 1039 Euri, dus nog budget over voor pedalen enz. Kijk ook even op het Trek 1.9 post

Succes

chris
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 jan 2005 13:47

chris 26 mei 2009 18:51

Ik heb onlangs gekozen voor een sensa racefiets aangezien de geometrie hiervan voor mij beter was dan de trek. Plus dat je de afmontage bij veel versies zelf kan bepalen tegen schappelijke prijzen. je kunt de fiets net zo duur maken als je wil. Dat kan niet bij de bekende fietsmerken zoals trek, cannondale etc. Daarbij kies voor een bepaalde uitvoering en als je meer wil, moet je zelf sleutelen.

Bij de uitvoering die ik heb (Lombardia Ultimo Special) is de prijs vergelijkbaar met het niveau van diverse duitse aanbieders, dus prijs-kwaliteitsverhouding is buitengewoon goed. Dit blijkt ook uit diverse tests (zie ook http://www.sensabikes.de). Afwerking is top, alles zie er netjes uit en de looks vind ik goed (vergelijkbaar met de bekende fietsmerken). Kijk ook eens door het forum bij intersens of sensa.

DE sensa heb ik gekocht bij een van de betere wielerspeciaalzaken, namelijk Klamer in Hoogezand. Dat gaf me daarom veel vertrouwen in de fiets zelf en heeft de doorslag gegeven. Verder rij je op een unieke fiets die je niet veel ziet. Dat vind ik het leukste.

Hiervoor een trek 1500 gehad, wielen zijn zeer slecht (wat ook geldt voor de 1.9), dus veel gedonder met garantie en niet kunnen fietsen. Verder is geometrie van een trek minder geschikt voor personen met een relatief kort bovenlijf. Ook wat problemen met lakwerk gehad, maar dat kan natuurlijk wel verbeterd zijn.

pieterd
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 08 jul 2007 19:07

pieterd 26 mei 2009 23:03

Ik heb zelf anderhalf jaar een Trek 1.9. Dit is mijn eerste racefiets, dus ik heb weinig vergelijkingsmateriaal, maar eigenlijk voldoet hij "out of the box" al prima. Met de wielen heb ik nog geen problemen gehad, maar misschien ben ik er met mijn 62 kg te aardig voor ;-).

De Trek 1.9 heeft trouwens een andere geometrie dan de Trek 1500: vooral de balhoofdbuis is een stuk langer geworden.

swingray
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 apr 2009 01:45

swingray 28 mei 2009 01:45

Als je budget 1300€ is dat zou ikzelf ook een carbon nemen.
In jouw geval de Toscane dan.
Later zag ik in Apeldoorn bij een rijwielhandel de Koga Miyata Roadracer 2008 staan.
Deze moet daar 1400 kosten.
Hele mooie carbon fiets met hele goede recensies.

Maar, dat budget heb ik (nog) niet dus heb ik gekozen voor de basis.
Dat is het CAAD9 frame van Cannondale.
Dat er goedkope wielen inzaten en een Tiagra afmontage heeft tot nu toe
de pret niet mogen drukken.
OK, de R500 wielen, die t bij mij gewoon goed deden, heb ik vervangen door Xero XR-1.
Kostte me 200 euro, maar ze zijn mooiiiii.
Heb er gelijk 2 rode Victoria bandjes omgelegd.
Vond die Cannondale toch wel redelijk zwart (somber)
Tiagra werkt gewoon hartstikke goed, kun je niks van zeggen.
Ik fiets nog niet zo lang om echt profijt te hebben van 105 of Ultegra
afmontege.
Heb echt uitgebreid gefietst op een goede maar onbekende KTM race fiets met
full Ultegra erop.
Maar kan niet echt zeggen dat t beter werkt dan mijn Tiagraatje.

Suc6 met kiezen

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 29 mei 2009 00:20

Ik ben nogal visueel ingesteld. Hier even wat plaatjes.

Sensa Toscana
Afbeelding

Trek 1.9
Afbeelding

Cannondale Caad 9
Afbeelding
of
[imghttp://video.cannondale.com/images/09/CE/spec/v2/9ra93c_liq.jpg[/img]


Persoonlijk?
Trek of Sensa. Ik vind de afmontage van de Cannondale echt niet kunnen in die prijsklasse. Ik denk dat ik zou gaan voor de Trek. Eén en ander hangt ook af van de geometrie. Kijk daar ook goed naar.

swingray
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 apr 2009 01:45

swingray 29 mei 2009 00:35

Ja erg mooi.

Hier nog even mijn "gepimpte" Cannondale[img=http://img200.imageshack.us/img200/9373 ... 1small.jpg]

bruco
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 25 mar 2005 15:26

bruco 29 mei 2009 00:35

fizik schreef:Ik vind de afmontage van de Cannondale echt niet kunnen in die prijsklasse.
Eens. Maar die 'Dale is, IMHO, wel veruit 't mooiste kader van de drie...

Plaats reactie