Voor al je afspraakjes

Interesse in steel is real-forumrit(ten)?

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 04 jul 2009 00:55

[quote="nishiki"][ hoop met mijn Nishiki ook bij deze rit mee te mogen doen.
Wel geen echte hele mooie retro-gazelle maar gewoon de laatste fiets die ik (29 jaar geleden, dat wel) heb aangeschaft met een ratjetoe aan onderdelen en waar ik nog altijd beretrots op rond rijd.[/quote]

Schitterende fiets, daar kun je absoluut wèl mee voor de dag komen. Nishiki is als ik mij niet vergis Japans. Hoewel nooit echt aangeslagen in Europa en hierdoor niet zo bekend, is het wel topkwaliteit!

@ sunitram: leuke foto, heb je die zelf gemaakt of ergens gevonden op het net? (zag n.l. nog wat Paparazi-types foto's maken op de top en dacht; laat ik eens een grimas trekken alsof het zwaar is :D ).

Net met GastheerG via PM even overleg gehad, we gaan even kijken hoe we een mooie route kunnen opzetten in het midden van Nederland, nieuws volgt...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

nishiki
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 feb 2009 21:38

nishiki 04 jul 2009 00:57

Hé, dat is ook toevallig. Ik haal mijn onderdeeltjes ook bij Mario Verhoeven en laat daar ook eventuele reparaties doen. Vandaag net een nieuw gespaakt achterwiel opgehaald.
Volgens mij echt een liefhebbersadres.
De zeer mooi afgemonteerde Gazelle Champion Mondial die in de werkplaats hangt is een echt juweeltje.

nishiki
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 feb 2009 21:38

nishiki 04 jul 2009 01:08

Nishiki is inderdaad Japans en werd begin jaren '80 enige tijd ook in Nederland verkocht. Nishiki betekent meen ik "Oostenwind" en was indertijd "Nishiki, Nishiki" de codenaam voor het begin van de aanval op Pearl Harbor.(is wel een heel ander chapiter).
Nishiki was in Japan best een groot merk voor baanfietsen. In Nederland is het altijd overvleugeld door Koga Miyata. Ik heb de folder van de Nishiki modellen nog ergens liggen en deze Nishiki was toendertijd de duurste Nishiki die ik mij kon veroorloven. (Philipsen op de Kruiskade in Rotterdam verkocht Nishiki's) Het is eigenlijk iets meer een toerfiets met een comfortabele uitloop van de voorvork en oogjes bij de padjes voor montage van een eventuele bagagdrager. Maar dat heb ik uiteraard nooit gedaan. Ben altijd heel trots geweest op mijn Nishiki maar ook altijd jaloers geweest op de toen toch veel mooiere Alan fietsen, de Champion Mondial en vooral de Pinarello's, onbereikbaar mooie Italianen.
Ach, das war einmal. De Nishiki rijdt in ieder geval nog als een trein.

Gebruikersavatar
sunitram
Forum-lid
Berichten: 332
Lid geworden op: 02 jul 2008 01:52
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar sunitram 04 jul 2009 01:14

Bedoel je deze grimas ?

[img=http://img200.imageshack.us/img200/2800/img1601t.jpg]

Foto Sunitram
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 04 jul 2009 02:34

[quote="Sunitram"]Bedoel je deze grimas ? [/quote]

Ja, net echt hè? (was ook echt hoor ;))
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

bontempi56
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 30 jun 2009 16:30

bontempi56 05 jul 2009 16:03

Zo ff proberen of het me lukt een foto te plaatsen van mijn Daccordi gisteren na toch nog wat probleempjes met het afmonteren toch nog gelukt om hem klaar te krijgen en dit was het resultaat gisteravond zo tegen tienen.
Afbeelding
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.

bontempi56
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 30 jun 2009 16:30

bontempi56 05 jul 2009 16:19

Vanmorgen de eerste km's gedraaid met de daccordi het werden uiteindelijk 3 uurtjes met een rondje kluis op wedstrijd snelheid wat wonderbaarlijk genoeg nog goed ging ook nog zelfs nog wat op kop kunnen rijden maar na 1 rondje van zo'n 13 km vond ik het genoeg daarna nog wat rondjes in mijn eentje lekker rond getrapt en geen enkel probleem tegen gekomen hopen dat het zo blijft dan zal ik nog veel plezier beleven op mijn stalen fietske :)
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.

Plaats reactie