Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Scheur in Cervelo R3

rickyb
Forum-lid

rickyb 20 mei 2009 16:18

Lijkt me niet meer dan normaal, dat je FM een ander frame laat komen en alles overzet.
Waarom 2 weken wachten op bericht van de leverancier?
Ik liet een scheurtje in mijn hagelnieuwe scott frame zien. Met 2 weken was alles opgelost/overgezet.

demonsternaar
Forum-lid

demonsternaar 20 mei 2009 23:58

ik heb vandaag contact gehad met veltec in verband met een kraak in het frame.
het frame is op gestuurd via mijn FM
zonder probleem wordt er een nieuw frame geleverd ( goed het komt pas begin juni ) maar dat is te overzien, dat is nou 100% garantie.
Dan mag het frame iets meer kosten dan een doorsnee ander merk maar dan heb je ook wat.

dus bij een zichtbare scheur in het frame zou ik me niet zo zorgen maken dat het niet vervangen word.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

cervelor3
Forum-lid

cervelor3 21 mei 2009 11:50

Hallo,

Ook ik heb goed nieuws ontvangen van Veltec. Cervelo gaat een nieuw frame leveren. Veltec heeft hem op voorraad. Compliment voor Veltec in deze.

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 21 mei 2009 15:03

de zwarten schreef:dus alles (of toch het inleveren, dus toch niet alles maar wel de eerste stap) is via de lbs gegaan, en niet via veltec, en dat is toch wat TS-biker zegt...?

idd

cervelor3
Forum-lid

cervelor3 21 mei 2009 15:30

Heeft iemand ervaring met de 3T zadelpen die standaard wordt geleverd met de R3? Het is een 0 graden setback. Volgens mij bereik ik hiermee onvoldoende terugstand (8cm) van mijn zadel. Klopt dit?

speric
Forum-lid HC

speric 22 mei 2009 10:22

Dat klopt zeker bij de kleine maten inderdaad, bij een 61 cm kan je met een SMP nog tot
8 cm komen.
maar bij een 54 bijvoorbeeld met een SLR zadel, kom je tot max 4 cm.
3T komt met een nieuwe ( zolang de paladio nog niet 100 % is ) lichte zadel, met 25 mm setback binnen nu en een maand.
Ik heb inmiddels aal aardig wat dorica's liggen :(

cervelor3
Forum-lid

cervelor3 22 mei 2009 11:11

Welke zadelpen adviseer jij? FSA heeft volgens mij een goede pen met een behoorlijke setback.

veltecblx
Forum-lid

veltecblx 22 mei 2009 11:53

Beste forumleden,

interessante discussie over een eventueel garantie geval en de afronding hiervan. Zou van de gelegenheid gebruik willen maken een en ander toe te lichten.

1) Cervelo geeft levenslange garantie op fabricage, materhiaal en montage fouten voor de eerste eigenaar
2) Hoewel het niet vaak voor komt, zijn er wel eens gevallen waar op deze garantie aanspraak wordt gemaakt.
3) in zo'n geval is de dealer waar het frame is aangekocht inderdaad het eerste en belangrijkste aanspreekpunt, wat absoluut niet wil zeggen dat er geen direct contact met Veltec kan of mag worden opgenomen (dat mag altijd). Door onze relatie met de dealers hebben deze het meeste inzicht en de praktische mogelijkheden om zo'n geval het beste af te ronden
4) de standaard werkwijze is als volgt:
frame gaat terug naar de dealer
Dealer stuurt eerst foto's of direct het complete frame terug te beoordeling
Garantie wordt al dan niet goedgekeurd
Bij goedkeuring wordt een nieuw frame naar de dealer gestuurd (soms kan dit om voorraadtechnische redenen enige tijd duren)

Voor zover de aanvulling van onze kant,
en nu een lang weekend fietsen!!!

met vriendelijke groet
Veltec Benelux BV

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 22 mei 2009 14:31

veltec blx schreef: 1) Cervelo geeft levenslange garantie op fabricage, materhiaal en montage fouten voor de eerste eigenaar

Je vergeet iets, lak is hiervan uitgesloten....

Heb ik zelf ervaren namelijk.
"Try not. Do or do not......there is no try"

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 22 mei 2009 15:20

Wettelijk kan dat van de lak niet worden uitgesloten. De consument mag van de lak verwachten dat deze een redelijke tijd op het frame blijft. Bij problemen zal Cervelo/Veltec het eerste jaar aan moeten tonen dat de klant iets onredelijks met de lak heeft gedaan (en ander een oplossing moeten bieden) daarna verschuift de bewijslast naar de klant en zal deze de fout van Cervelo aan moeten tonen.
Kortom als je frame na een half jaar begint af te bladderen en er wordt geen garantie verleend dan zit er niets anders op dan de leverancier aansprakelijk te stellen (en tot ca. 3-5 jaar maak je een kans op een vergoeding).

Alles overigens binnen het redelijke. Wat de klant niet goed vindt (krassen bijv.) hoeft zeker geen reden te zijn voor coulance.

chrisgr
Forum-lid

chrisgr 22 mei 2009 17:06

Ik ben sinds maart 2008 (de fiets is dus 14 maand oud) de trotse bezitter van een witte Cervelo fiets R3, maat 58.
Deze fiets heeft tot nu toe ongeveer een 10.000-tal km gebold en ik was er altijd super tevreden mee.
De fiets wordt enkel gebruikt voor recreatieve doeleinden, er is nog geen enkele wedstrijd mee gefietst en dat zal ook niet gebeuren.
Na iedere rit wordt de fiets mooi opgeborgen en de fiets wordt iedere week een 2-tal keer gekuist.
Gisterenmorgen ben ik met de fiets naar de Kemmelberg gereden. Toen ik vertrok was er niets aan, want voor iedere rit bekijk ik mijn fiets of die nog helemaal in orde is. Ik heb ook niets speciaals ondervonden tijdens de rit, en er is ook niets op gevallen.
Deze morgen wilde ik opnieuw vertrekken en zag dat er aan de bovenkant van de bovenbuis lak af was.
Mijn fiets wordt altijd volledig apart van andere fietsen gestald. Het is helemaal uitgesloten dat er iets op gevallen is of zo. Aan de aard van de schade, meen ik dat het niet om lak gaat die van het frame gaat, maar dat het wel degelijk een scheur in het frame betreft.

Ik wil er ook nog aan bijvoegen dat deze fiets nog nooit gevallen is, noch tijdens een rit noch in de garage waar hij gestald staat.

Ik meen dan ook in dit geval beroep te kunnen doen op de garantie.

Ik ben de fiets gaan tonen aan mijn fietsenmaker en op zijn vraag heb ik naar zowel hem als Veltec foto's overgemaakt met een relaas.

Ik ben de eerste eigenaar. Zijn er eigenaars met soortgelijke ervaringen? Ik vind het een heel rare breuklijn.

[img=http://img33.imageshack.us/img33/1584/cervelo005.jpg]

[img=http://img38.imageshack.us/img38/7640/cervelo007.jpg]

[img=http://img33.imageshack.us/img33/5291/cervelo004.jpg]][/url]
geen signatuur

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 22 mei 2009 17:32

als je er op drukt.. hoor je dan ook wrijving?
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

Plaats reactie