Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Race fiets van tussen de €4500/€5000

mechaniekertje
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 dec 2008 23:51

mechaniekertje 23 mei 2009 00:11

In een woord geweldig !!
Sjrien gefeliciteerd !

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 23 mei 2009 09:50

Ik moet wel zeggen: als ik een smak geld zou uitgeven aan een frame/groep etc. ik dan niet snel een Cento zou kopen...
Ik vind zo'n ongelofelijk gedrocht!!
Net of het frame wat te lang in de zon heeft gestaan en is gaan smelten....die achterkant die als een treurige banaan naar beneden buigt, en dan die vierkante balhoofdbuis......BWWWAAAHHH!!!
Zeker een blinde Italiaan aan het ontwerpen geweest, die dacht: " ach ja, de rest van de fiets bestaat louter uit ronde vormen, weet je wat: we knallen er een vierkante balhoofdbuis in...leuk joh!!"
Zeker in de kleinere maten (maat +/- 56 en kleiner) ziet dat ding eruit als een kinderfietsje...kortom 1 van de lelijkste hopen carbon als je het mij vraagt....
En zeker niet exclusief....maar goed, dat zijn een hoop fietsen niet meer tegenwoordig.
Als je dan toch voor Italiaans wil gaan: Colnago EPS ....erg mooi, wat traditioneler, Pinarello, Kuota etc.

Afgeblust met een Campagnolo (11S) groep, Campa of Fulcrum wielen, en wat Deda, 3T of ander Italiaans spul als afmontage.....lekker hoor!
Gang is alles!!

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 25 mei 2009 00:32

Wat wil je horen? Die is ook heel goed?

In die prijsklasse heb je geen slechte fietsen naar mijn mening (in een lagere prijsklasse kun je trouwens ook een heleboel goede fietsen vinden), kies er eentje die je mooi vindt en ga er heel veel plezier aan beleven.

Kijk nog even naar je gewicht, hoe je de fiets wil gaan gebruiken en wat je belangrijk vindt (stijfheid van het frame, of juist niet, wielset, groepset, dure afmontage) en trek je plan.

ps als je al 4 jaar in een fietsenzaak werkt (weliswaar part time en ik neem even aan dat je "verkoop" doet) en je kunt voor jezelf nog niet eens een keuze maken zou ik je er morgen uitschoppen.
"Try not. Do or do not......there is no try"

bruco
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 25 mar 2005 15:26

bruco 25 mei 2009 00:52

Sjrien schreef:dat lijkt me ook wel wat...
Wat mij wel iets lijkt:

* Wat ga je eigenlijk met die 'reetfiets' doen?
* Wat vind je zelf mooi?
* Titanium? Staal? Carbon? Aluminium?
* Klassiek? Hedendaags?

schnellemaarten
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 apr 2009 10:52
Locatie: 's-HErtogenbosch

schnellemaarten 25 mei 2009 07:33

Prachtig Sjrien je testje,

Maar nu een aantal proefkonijnen elkaar en jou bijna gelinched hebben, wat is je uitkomst / conclusie? Wat was het doel of insteek van de test, wat was je verwachting. Ben eigenlijk wel benieuwd naar wat je hieruit kan concluderen?

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 25 mei 2009 16:11

Sjrien schreef:mijn Testje? ik heb dit niet opzettelijk gedaan, maar ik kan het er wel voor gebruiken. hier zie je dat mensen conclussies trekken en geheel andere verwachtingen trekken. de kans is zelfs vrijgroot dat ik een aantal van jullie heb geholpen bij de amstelgold race of zelfs eruit gereden heb bij een wedstrijd.

of mijn baas me eruit schopt? nee, het was zelfs zijn idee om eens op een forum te vragen om wat impressies te krijgen. is het zo raar om wat info te vragen? ik had alleen wat andere antwoorden verwacht en niet om afgezeikt te worden.


Het is niet raar om info te vragen. Maar iemand respectloos aan het lijntje houden is voor mij... wel, respectloos. Je krijgt hier gratis advies, maar je komt over als onwetend en niet betrokken, ongeïnteresseerd in je eigen vraag, je denkt niet mee. Je oogst alleen in dit forum, maar je 'zaait' niet. Je draagt niets bij, maar verwacht wel van anderen dat ze dit doen, op een manier die jou past. Anders sta je wel snel met het vingertje te zwaaien (geruchten op dit forum, wauwelwauwel.). Er zijn mensen genoeg die op jouw vraag (binnen de grenzen van het mogelijke, d.w.z. de weinige informatie die je aanreikt) hebben getracht te antwoorden, waaronder ik. Bedenk eens hoe ondankbaar deze taak is als je met een snotter te doen hebt met een hoge poen/engagements-gehalte
Sjrien schreef:ik twijfel nu uit de frame's:

Colnago ESP
Wilier Cento1
Koga Light2

Gezien je aan inkoopprijs kan krijgen wat je wil, ga voor de EPS. Er is een groot verschil tussen een stijf scandium frame en een trillingdempend (maar ook stijf) carbonframe. Ik hoop dat je dit in de gaten houdt bij aanschaf.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 25 mei 2009 17:25

Vreemde studie houd jij er op na? Maar goed, eerlijk is eerlijk; ik heb me 11 minuten prima vermaakt met het lezen van dit topic.

Maar volgens mij ben je mentaal gestoord als je voor een budget van 5.000 E een Koga wil aanschaffen! Misschien heeft dat frame allemaal leuke kleurtjes...over smaak valt niet te twisten.

Daarnaast merk je op dat de frames van Red Bull wellicht niet zo goed zijn (alleen de afmontage was sexy). Ik begin me af te vragen of jullie alleen stadsfietsen verkopen in die fietsen zaak...dat verklaart je vraag weer :-) Misschien kun je een leuke gazelle hybride op de kop tikken voor dat geld!

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 25 mei 2009 17:32

Tja, was hij ook niet bij de NL ski-selectie? Da's tenslotte óók al zo krampachtig willen meespelen met de grote jongens, zonder echt te weten waar de klepel hangt... :)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 25 mei 2009 18:00

Heeft NL een ski selectie...? En dan wilde het NOC/NSF veldrijden in de prullebak gooien...foei! (sorry, off toppic)

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 25 mei 2009 19:01

Geer schreef:Heeft NL een ski selectie...? En dan wilde het NOC/NSF veldrijden in de prullebak gooien...foei! (sorry, off toppic)


Er moet een x-aantal landen aan het wk meedoen, dit is bij skien waarschijnlijk wel het geval.

Fijn dat je mensen hebt geholpen bij de Amstel Gold race, maar je doet hier echt vermoeden alsof je geen snars weet van racefietsen. Laat zelf ook eens zien opzoek te zijn en informatie te zoeken. Als dit je kennis is op racefiets gebied laat ik je echt niet aan mijn fiets;)

Wat betreft dat eraf rijden, laat dat maar eens zien bij een forumrit:);)

Laat zelf ook eens zien moeite ervoor te doen en dan helpen wij je ook goed!;)

Plaats reactie