Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Scott addict of colnago CLX

de_kobe
Forum-lid

de_kobe 16 mei 2009 16:13

Hallo,

In een wedstrijd ben ik met mijn fiets tegen een paaltje geknald, waardoor die total loss was. Nu krijg ik van de verzekeringen geld om een nieuwe fiets te kopen. Ik twijfel momenteel tussen 2 fietsen.
De scott addict limited of de colnago CLX.
Ik zou hier mee wedstrijden rijden, waardoor het risico op valpartijen groot is.
Nu vroeg ik mij af wat het rijgedrag is van de CLX (stijf en snel in de bochten?), en of de addict niet te kwetsbaar is om mee te koersen.

Groeten

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 mei 2009 16:24

Alle lichte frames zijn kwetsbaar, als je meer kans wilt hebben dat je frame meerdere valpartijen overleeft moet je gewoon een aluminium frame van 1,5 kg kopen.

Ik vraag me alleen af hoe het kan dat je van een verzekering geld krijgt terwijl je in een wedstrijd bent gevallen. Lijkt een beetje alsof je de boel dan aan 't flessen bent.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jaapie91
Forum-lid

jaapie91 16 mei 2009 16:31

Dat hangt er een beetje vanaf, als het een fout van de organisatie was zijn daar zeker wel verzekeringen voor.
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

de_kobe
Forum-lid

de_kobe 16 mei 2009 16:46

Het was inderdaad de fout van de organisatie. Het was op een paaltje dat een halve meter in de weg stond zonder waarschuwing. Voor mij komt dat toch over dat daar een man met een vlagje had mogen staan.

raydox
Forum-lid

raydox 16 mei 2009 17:23

gemakkelelijke keuze DE ADDICT

DE addict is ook ontwikkeld voor wedstrijden. Doe clx kan wel mooi ogen maar is in mijn ogen meer een leuke toerfiets. En daar komt nog is bij dat deze fiets redelijk zwaar is voor dat geld.
De addict zijn geometrie is ook meer weggelegd voor een racer ipv een toerfietser.

Ook aan te raden is een cervelo r3, die zijn rijeigenschappen zijn bijna gelijk aan een addict.
de cervelo s2 is ook nog zo een leuk alternatief maar deze is minder comfortabel dan boven genoemde fietsen.

aan jouw de keus :) laat ons in ieder geval weten welke keuze je hebt gemaakt.

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 16 mei 2009 19:20

Voor mij zou een goede alu racer zoals een cannondale Caad8/9 o.i.d. de ideale wedstrijdfiets zijn. Qua snelheid maakt het niet uit en het is relatief goedkoop om een dergelijk frame te vervangen

jaapc50
Forum-lid

jaapc50 16 mei 2009 20:34

Als rechtgeaard Colnago-fan zeg ik toch de Addict. Is een veel mooier frame dan de chinese Colnago. Ik heb in de ronde van Vlaanderen een tijdje naast een Addict gereden en dat frame ziet er erg gelikt en verfijnd uit. De CLX is veel grover.

Qua geometrie moet je met de CLX wel wedstrijden kunnen rijden. Die is namelijk hetzelfde als van alle andere Colnago's. Ik heb nog nooit zo'n goede koersfiets gehad als de twee waar ik koersen mee gereden heb en rij.

Maar ik vind de Addict echt een mooier frame.

de_kobe
Forum-lid

de_kobe 17 mei 2009 10:33

Bedankt voor de reacties, dinsdag ga ik een beslissing kunnen maken, ik laat het jullie zeker weten.

Plaats reactie