Carbon frame, iemand een idee?
Hoi!
Ik ben een recreatieve racefietser en ben eens aan het kijken naar een frame om zo zelf een racert te bouwen. Wil geen duizenden euro's uitgeven hoor, maar gewoon een beetje betaalbaar. Mogelijk zelfs onderdelen van mijn Koga Gent Lux (2001) overzetten (volledig Shimano 105).
Kan iemand mij vertellen of deze frames iets zijn?
Frame 1
of deze
Frame 2
Thanx!
Eautje
Ik ben een recreatieve racefietser en ben eens aan het kijken naar een frame om zo zelf een racert te bouwen. Wil geen duizenden euro's uitgeven hoor, maar gewoon een beetje betaalbaar. Mogelijk zelfs onderdelen van mijn Koga Gent Lux (2001) overzetten (volledig Shimano 105).
Kan iemand mij vertellen of deze frames iets zijn?
Frame 1
of deze
Frame 2
Thanx!
Eautje
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
No-name frames die je ook wel met stickers voor een stuk meer geld tegen komt. Let vooral op de extreme geometrie die beide frames hebben, een zeer lange balhoofdbuis in vergelijking met de bovenbuis. 2e frame heeft ook een wat vreemde vork hoek met 74 graden, dat is meestal gewoon 73.
1e frame heeft dus wel een normale vork hoek. Maar houdt dit in dat het een vrij kort frame is? No-name is prima voor mij, vind ik juist wel mooi zonder al die drukke stickers.
Dieze fiets heb ik nu http://www.koga.com/nl/bike.asp?collect ... Geometry=1.
Is qua geometrie zeker niet te vergelijken?
Dieze fiets heb ik nu http://www.koga.com/nl/bike.asp?collect ... Geometry=1.
Is qua geometrie zeker niet te vergelijken?
Ja klopt. Ze hebben ze in diverse maten.
Dit zijn beide in maat 58:
Frame 1
Frame 2
Frame 3 (rechte voorvork)
Dit zijn beide in maat 58:
Frame 1
Frame 2
Frame 3 (rechte voorvork)
Foosho schreef:Da's toch 3x hetzelfde frame?
Maar dan:
1x frame only
1x met een rechte vork
1x met een 'pina vork', stuur en zadelpen
De stijfheid etc. zou ik niet weten, hij is wel erg goedkoop
Volgens mij zijn 2 van de 3 hetzelfde, maar missch door de foto lijkt die ene iets anders.
Je kan ook eens kijken bij planet-x in engeland. http://www.planet-x-warehouse.co.uk/
Dat zijn best goede fietsen/frames en zijn ook niet al te duur. Bovendien zijn ze niet lelijk.
Ik denk dat je beter iets meer uit kan geven voor een 'betrouwbaar' merk, dan dat je je inlaat met chinees spul. Van planet-x ken ik een paar tevreden klanten
Dat zijn best goede fietsen/frames en zijn ook niet al te duur. Bovendien zijn ze niet lelijk.
Ik denk dat je beter iets meer uit kan geven voor een 'betrouwbaar' merk, dan dat je je inlaat met chinees spul. Van planet-x ken ik een paar tevreden klanten
-
- Forum-lid
Je kan mischien ook eens kijken bij het Belgische Thompson.
De frames kan je ook los kopen.
De antares is een mooi frmae vind ik.
De frames kan je ook los kopen.
De antares is een mooi frmae vind ik.
ciclista schreef:Ga maar op zoek naar een Koga carbon frame. Ik ken teveel Koga rijders die na een overstapje naar iets anders zeer teleurgesteld waren en al na korte tijd terug een Koga kochten.
???
Zelfs de profs van Skill rijden op een alu -Koga.